رپورتاژ

بک لینک چیست؟ چگونه لینک های پیوندی بیشتر بدست آوردید

بک لینک ها پیوندهایی از یک صفحه در یک وب سایت به وب سایت دیگر هستند. اگر شخصی به سایت شما لینک داده باشد، شما یک بک لینک از او دارید. اگر به وب سایت دیگری لینک دهید، آنها یک بک لینک از شما دارند.
به عنوان مثال، این کلمات به یوتیوب پیوند دارند، بنابراین آنها اکنون یک بک لینک از ما دارند.

در این راهنما، یاد خواهید گرفت:

چرا بک لینک ها مهم هستند
چه چیزی باعث ایجاد یک بک لینک خوب می شود .
نحوه بررسی بک لینک ها (به هر وب سایت) ;
چگونه لینک های پیوندی بیشتر بدست آوردید
SIDENOTE. اگر یک صفحه به صفحه دیگری در همان وب سایت پیوند داده شود، به عنوان بک لینک داخلی شناخته می شود .
راهنمای مبتدی برای ایجاد لینک
جدید به لینک بیلدینگ؟ ما را بررسی کنید
راهنمای مبتدی برای ایجاد لینک

چرا بک لینک ها مهم هستند؟
بک لینک ها به سه چیز اصلی کمک می کنند.

1. رتبه بندی
موتورهای جستجو مانند گوگل بک لینک ها را به عنوان رای اعتماد می بینند. به طور کلی، هرچه صفحات وب شما رای بیشتری داشته باشند، احتمال بیشتری برای رتبه بندی برای جستجوهای مربوطه خواهند داشت.

چگونه بدانیم؟ ما عوامل رتبه‌بندی مبتنی بر پیوند را در چند مورد مطالعه کرده‌ایم و همیشه یک چیز را پیدا کرده‌ایم: تعداد بک لینک‌های وب‌سایت‌های منحصربه‌فرد (دامنه‌های ارجاع‌دهنده) به شدت با ترافیک جستجوی ارگانیک مرتبط است.

دامنه های ارجاع در مقابل ترافیک جستجوی ارگانیک ahrefs کاوشگر محتوای 1

2. قابلیت کشف
موتورهای جستجو با مراجعه مجدد به صفحاتی که از قبل می‌دانند برای بررسی لینک‌های جدید، محتوای جدید را پیدا می‌کنند.

از آنجایی که موتورهای جستجو بیشتر از صفحات پرطرفدار صفحات محبوب را بازدید می کنند، در صورت دریافت بک لینک از صفحات محبوب، ممکن است محتوای شما را سریعتر کشف کنند.

3. ترافیک ارجاعی
بک لینک ها برای راهنمایی افراد به منابع مفید وجود دارند. به همین دلیل قابل کلیک هستند.

هنگامی که شخصی روی لینکی به وب سایت شما کلیک می کند، ترافیک ارجاع دریافت می کنید.

یک بک لینک قوی چیست؟
همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. در اینجا برخی از ویژگی های متعددی که به کیفیت و کاربرد بک لینک کمک می کنند، آورده شده است.

ارتباط
گوگل برای بک لینک های مرتبط ارزش بیشتری قائل است زیرا احتمال کلیک کردن روی آنها بیشتر است. این چیزی است که آنها در حق اختراع “موج سوار معقول” خود در مورد آن صحبت می کنند .

این به معنای واقعی چیست؟ اگر یک لوله کش از دو صفحه بک لینک داشته باشد، یکی در مورد گربه ها و دیگری در مورد نصب دیگ بخار، به احتمال زیاد صفحه دوم ارزشمندتر است.

این ایده در سطح دامنه نیز اجرا می شود.

خوانندگان plumbing.com بیشتر از خوانندگان cats.com روی پیوند به وب سایت لوله کش کلیک می کنند .

قدرت
بک لینک ها از صفحات وب قوی معمولاً «اقتدار» بیشتری نسبت به صفحات ضعیف منتقل می کنند.

اقتدار در سطح صفحه چیزی است که ما چند بار مطالعه کرده ایم و رابطه واضحی بین آن و ترافیک ارگانیک پیدا کرده ایم.

ترافیک Ur در مقابل جستجو 3

SIDENOTE. رتبه‌بندی URL (UR) معیار مرجع Ahrefs در سطح صفحه است. در مقیاس 0-100 نمره گذاری شده است.
با این حال، بک لینک از صفحات قوی همیشه قدرت بیشتری را منتقل نمی کند.

حق اختراع اصلی گوگل بیان می کند که اختیارات به طور مساوی بین همه پیوندهای خروجی در یک صفحه وب تقسیم می شود. بنابراین اگر از دو صفحه بک لینک دارید و یکی از آن ها لینک های خروجی بیشتری نسبت به دیگری دارد، در این صورت، اگر همه چیز برابر باشد، پیوند از صفحه ای که لینک های خروجی کمتری دارد، قدرت بیشتری را منتقل می کند.

آیا این روزها همه چیز به همین سادگی است؟ احتمالا نه. گوگل تعداد قابل توجهی پتنت دارد که روش های مختلفی را برای تعیین ارزش به بک لینک ها توصیف می کند.

علاوه بر این، بک لینک های داخلی نیز به اعتبار صفحه کمک می کنند.

بیشتر خواندن
پیوندهای داخلی برای سئو: راهنمای عملی
یک استراتژی ساده سئو برای سال 2019 (روش «واسطه»)
ترافیک
بک لینک از صفحات پربازدید معمولاً ترافیک ارجاعی بیشتری را نسبت به صفحات کم بازدید برای شما ارسال می کند. این واضح است. سوال واقعی این است که آیا بک لینک از صفحات پربازدید بیشتر از صفحات کم بازدید بر رتبه بندی تاثیر می گذارد؟

این سوالی است که اخیراً سعی کردیم به آن پاسخ دهیم . ما صفحات با رتبه برتر را برای 44589 کلمه کلیدی بدون مارک انتخاب کردیم و ترافیک ارگانیک به صفحاتی را که به آنها پیوند می دهند بررسی کردیم.

در اینجا چیزی است که ما پیدا کردیم:
جدید 01 چگونه رتبه بندی ها با معیارهای بک لینک مرتبط هستند تصویر 1
به طور خلاصه، یک همبستگی کوچک اما واضح بین رتبه بندی و بک لینک از صفحات با ترافیک جستجوی ارگانیک وجود دارد. با این حال، تعداد زیاد بک لینک‌ها از وب‌سایت‌های منحصربه‌فرد (دامنه‌های ارجاع‌دهنده) و مرجع در سطح صفحه مهم‌تر به نظر می‌رسد.

تعیین سطح
از آنجایی که مردم بیشتر روی پیوندهای برجسته کلیک می کنند، برخی از پیوندها در صفحات وب احتمالاً نسبت به سایرین اعتبار بیشتری دارند.

بیل اسلاوسکی در تجزیه و تحلیل خود از حق اختراع به روز شده “موج سوار معقول” گوگل در این مورد صحبت می کند.

اگر پیوندی در قسمت محتوای اصلی یک صفحه باشد، از فونت و رنگی استفاده کند که ممکن است آن را متمایز کند، و از متنی استفاده کند که ممکن است احتمال کلیک کردن روی آن را ایجاد کند، می‌تواند مقدار زیادی از رتبه صفحه. از سوی دیگر، اگر ویژگی هایی را ترکیب کند که احتمال کلیک روی آن را کاهش می دهد، مانند قرار گرفتن در پاورقی یک صفحه، متنی همرنگ با بقیه متن در آن صفحه و همان نوع فونت، و از متن لنگر استفاده می کند که برای مردم جالب نیست، ممکن است رتبه زیادی از صفحه را منتقل نکند.

بیل اسلاوسکی
بیل اسلاوسکی، بنیانگذار SEO by the Sea
این را هنگام پیگیری پیوندها در نظر بگیرید. اگر پیوند شما احتمالاً در پاورقی سایت یا همراه با پنجاه سایت دیگر در نوار کناری قرار می گیرد، پس انرژی خود را در فرصت های دیگر بگذارید.

دنبال شده در مقابل nofollowed
بک لینک های بدون فالو معمولاً بر رتبه بندی صفحه پیوند شده تأثیر نمی گذارند – اگرچه می توانند .

از آنجایی که ساخت لینک مستلزم زمان و تلاش است، بهتر است لینک های دنبال شده را در اولویت قرار دهید. فقط اگر یک لینک nofollow دریافت کردید، سر و صدا نکنید. ممکن است هنوز مقداری ارزش سئو داشته باشد.

مطالعه توصیه شده: لینک Nofollow چیست؟ تمام آنچه نیاز است بدانید

متن لنگر
Anchor text به کلمات قابل کلیکی اطلاق می شود که یک بک لینک را تشکیل می دهند.

گوگل می گوید که متن لنگر بر رتبه بندی در حق اختراع اصلی خود تأثیر می گذارد .

گوگل از تعدادی تکنیک برای بهبود کیفیت جستجو استفاده می کند، از جمله رتبه صفحه، متن لنگر، و اطلاعات مجاورت.

گفتنی است، زمانی که ما رابطه بین متن لنگر و رتبه‌بندی را در 384614 صفحه مطالعه کردیم، همبستگی‌ها ضعیف بود .

بنابراین در حالی که متن لنگر اهمیت دارد، به اندازه چیزهای دیگر مهم نیست.

SIDENOTE. اگر در حال ایجاد بک لینک از طریق دسترسی به اینترنت هستید، معمولاً کنترل زیادی روی متن لنگر مورد استفاده در هنگام پیوند دادن به سایت خود نخواهید داشت. این چیز خوبی است. این به طبیعی نگه داشتن چیزها کمک می کند و همچنین نشانه این است که پیوندی که به دست آورده اید کیفیت خاصی دارد.
نحوه بررسی بک لینک ها
دو راه برای بررسی بک لینک یک وب سایت یا صفحه وب وجود دارد. روش اول فقط برای سایت هایی کار می کند که متعلق به شماست. از دومی برای بررسی بک لینک ها به یک وب سایت یا صفحه وب دیگر استفاده کنید.

بررسی بک لینک ها در کنسول جستجوی گوگل
کنسول جستجوی گوگل اطلاعاتی در مورد ترافیک جستجوی ارگانیک وب سایت و عملکرد کلی به شما می دهد. استفاده از آن رایگان است – فقط برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید و مالکیت وب سایت خود را تأیید کنید.

پس از ورود به سیستم، روی “پیوندها” در نوار کناری کلیک کنید.

عدد زیر “لینک های خارجی” تعداد کل بک لینک های منحصر به فرد به وب سایت را نشان می دهد.

لینک های کنسول جستجو 1

در زیر این سه گزارش آمده است.

صفحات لینک شده برتر : صفحاتی که بیشترین لینک را در وب سایت شما دارند.
سایت های لینک دهنده برتر : سایت هایی که بیشترین بک لینک را به وب سایت شما دارند.
متن پیوند بالا : متداول ترین لنگرهایی که هنگام لینک دادن به وب سایت شما استفاده می شوند.
اگر در «کنسول جستجو» تازه کار هستید، با گزارش صفحه‌های پیوندشده برتر شروع کنید.
صفحات لینک شده بالا 1

سپس روی هر URL کلیک کنید تا وب‌سایت‌هایی را که به یک صفحه خاص پیوند دارند، ببینید.

سایت های برتر که به صفحه 1 پیوند می دهند

سپس روی هر وب سایتی کلیک کنید تا ببینید کدام یک از صفحات آن به آن صفحه پیوند دارد.

صفحات پیوند دهنده برتر 1

بررسی بک لینک ها با استفاده از جستجوگر بک لینک شخص ثالث
برای بررسی بک لینک‌ها به وب‌سایتی که متعلق به شما نیست، از ابزاری مانند بک‌لینک رایگان Ahrefs استفاده کنید .

فقط یک دامنه یا URL را وارد کنید و روی «Check backlinks» کلیک کنید.

تعداد کل بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده (لینک های وب سایت های منحصر به فرد)، به اضافه 100 بک لینک برتر را خواهید دید.

جستجوگر بک لینک رایگان 1

برای هر بک لینک، چند جزئیات را مشاهده خواهید کرد، از جمله:

صفحه ارجاع : صفحه ای که به هدف پیوند می دهد.
رتبه دامنه (DR) : قدرت وب سایت پیوند دهنده.
رتبه بندی URL (UR) : قدرت صفحه وب پیوند دهنده.
ترافیک : کل ترافیک جستجوی ارگانیک ماهانه برآورد شده به صفحه پیوند.
انکر و بک لینک . لنگر و متن پیوند اطراف.
SIDENOTE. جستجوگر بک لینک رایگان ما تنها یک بک لینک را در هر دامنه نشان می دهد.
برای مشاهده 5 لنگر پرکاربرد، گزارش “5 لنگر برتر” را بررسی کنید.

5 لنگر برتر 1

برای مشاهده 5 صفحه با بیشترین پیوند، گزارش “5 صفحه برتر” را بررسی کنید.

5 صفحه اول 1

SIDENOTE. گزارش 5 صفحه برتر تنها زمانی کار می کند که در حال تجزیه و تحلیل یک دامنه باشید، نه یک صفحه وب.
برای مشاهده لیست کامل بک لینک ها برای هر صفحه یا وب سایت، از Ahrefs Site Explorer استفاده کنید .

چگونه لینک های پیوندی بیشتر بدست آوردید
سه راه برای به دست آوردن بک لینک های بیشتر وجود دارد: آنها را ایجاد کنید، آنها را به دست آورید یا آنها را بسازید .

کسب بک لینک
این زمانی است که افراد محتوای شما را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، رسانه های اجتماعی یا تبلیغات شفاهی کشف می کنند و انتخاب می کنند که به صفحه شما لینک دهند. به ترتیب کلمات، بک لینک های به دست آمده ارگانیک هستند.

شما می توانید شانس خود را برای به دست آوردن بک لینک های بیشتر با ایجاد محتوای واقعا مفیدی که افراد باید بخواهند به آن لینک دهند، افزایش دهید.

ایجاد بک لینک
این زمانی است که شما به صورت دستی لینک هایی را از سایر وب سایت ها به سایت خود اضافه می کنید. به عنوان مثال می توان به ارسال به دایرکتوری های تجاری، گذاشتن نظرات وبلاگ و پاسخ دادن به موضوعات انجمن اشاره کرد.

ساخت بک لینک
این زمانی است که با سایر صاحبان سایت، سردبیران یا مدیران وب سایت تماس می گیرید و از آنها می خواهید به صفحه شما پیوند دهند. برای اینکه این کار کار کند، باید یک پیشنهاد ارزش واضح داشته باشید. اینجاست که تاکتیک های لینک سازی وارد می شوند.

در اینجا چند مورد آزمایش شده و آزمایش شده آورده شده است:

وبلاگ نویسی مهمان : پیشنهاد نوشتن یک پست یکباره برای وب سایت دیگر.
لینک سازی شکسته : پیوندهای مرده مربوطه را در سایت های دیگر پیدا کنید، سپس تماس بگیرید و لینک کار خود را به عنوان جایگزین پیشنهاد دهید. (برای این کار می توانید از جستجوگر پیوند شکسته ما استفاده کنید.)
تکنیک آسمان‌خراش : محتوای مرتبط را با لینک‌های زیاد پیدا کنید، چیزی بهتر بسازید، سپس از کسانی که به نسخه اصلی لینک می‌دهند بخواهید به شما لینک دهند.
نام‌های بدون پیوند: نام تجاری خود را بدون پیوند پیدا کنید، سپس از نویسنده بخواهید که ذکر را قابل کلیک کند.
در ویدیو و پست های زیر درباره این تاکتیک ها و سایر تاکتیک ها بیشتر بدانید.

بیشتر خواندن
9 استراتژی آسان لینک سازی (که هر کسی می تواند از آن استفاده کند)
وبلاگ نویسی مهمان برای سئو: نحوه ایجاد لینک های با کیفیت بالا در مقیاس
راهنمای ساده (اما کامل) برای ساخت لینک شکسته
راهنمای ساده برای تبدیل نام تجاری (بدون پیوند) به لینک
نحوه دریافت بک لینک: 7 تاکتیک که نیازی به محتوای جدید ندارد
ایجاد لینک صفحه منبع: تنها راهنمای مورد نیاز شما
افکار نهایی
بک لینک ها برای رتبه بندی در موتورهای جستجو مانند گوگل مهم هستند. گفته می شود، همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. ارتباط، قرارگیری و سایر ویژگی‌ها همگی به کیفیت و کاربرد پیوند کمک می‌کنند.

به عنوان یک قاعده کلی، هرچه دریافت لینک آسان تر باشد، ارزش آن کمتر خواهد بود.

به دنبال شروع کار با لینک بیلدینگ هستید؟ راهنمای noob-friendly ما را بخوانید یا این را تماشا کنید:

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا