پزشکی

بعد از خوردن عسل از نظر طب سنتی این اتفاقات در بدن مان می افتد

اداکسو

پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران با اشاره به فواید عسل در طب سنتی گفت: عسل بدن را در برابر آلرژی مقاوم می‌کند و از جمله خواص آن می‌توان به تب‌بر و ضدسرفه بودن اشاره کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، محمدعلی یزدیان با اشاره به خواص عسل از دیدگاه طب سنتی اظهار کرد: طبیعی و خالص بودن عسل، یکی از عوامل مورد توجه برای کیفیت آن محسوب می‌شود، اما تغذیه زنبورها از مواد طبیعی نیز، از دیگر موارد حائز اهمیتی است که مصرف کنندگان عسل باید به آن توجه کنند.

وی افزود: از جمله خواص عسل می‌توان به ضدآلرژی بودن آن در عین نداشتن مواد ضدآلرژی اشاره کرد؛ در واقع عسل مانند یک واکسن عمل می‌کند و به دلیل وجود گرده گل در عسل طبیعی، بدن در مقابل آن واکنش نشان می‌دهد و این واکنش در درازمدت به تقویت بدن کمک می‌کند.

پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران با اشاره به اینکه در صورت استفاده مداوم عسل بدن مقاومت مناسبی در برابر گرده‌های گل پیدا می‌کند و افراد تا حد زیادی در برابر آلرژی‌های فصلی واکسینه می‌شوند، تصریح کرد: به منظور بهره‌مندی از این خاصیت عسل توصیه می‌شود افراد یک تا سه ماه پیش از آغاز فصل گرده‌افشانی، تغذیه مداوم عسل را مدنظر قرار دهند.

یزدیان با بیان اینکه تقویت بینایی، ضدسرع و ضدتشنج بودن، مفید برای گرفتگی عروق، تقویت سیستم ایمنی، کاهش دردهای استخوانی و کاهش فشار خون، از جمله خواص عسل است که متخصصان طب سنتی بیان می‌کنند، ادامه داد: غضروف‌سازی و ترمیم مفاصل، کاهش نفخ، ضدسرفه بودن، تقویت سیستم ایمنی، نرم کننده سینه، تب‌بر بودن و بهبود سردرد و میگرن، از جمله دیگر خواص عسل است.

وی با اشاره به اینکه عسل دارای کربوهیدرات، گلوکز و فروکتوز است که می‌تواند انرژی‌بخش مناسبی باشد و افراد به منظور بهره‌مندی از این خاصیت می‌توانند در طول روز یک قاشق غذاخوری عسل در وعده صبحانه یا آخر شب میل کنند، گفت: عسل می‌تواند از پیری زودرس و زوال حافظه نیز پیشگیری کند و برای درمان زخم دیابت، زخم‌های عادی، تبخال و جای سوختگی به دلیل داشتن مقادیر بالای آنتی بیوتیک مفید است.

پزشک و عضو انجمن طب سنتی ایران با اشاره به اینکه تا پیش از کشف پنی‌سیلین از عسل به عنوان یک داروی ضدعفونت استفاده می‌شد، اضافه کرد: ترکیب عسل به همراه سیاه دانه و دارچین از جمله ترکیباتی است که خواص متعددی دارد و افراد باید برای استفاده از این ترکیب با متخصصان طب سنتی مشورت کنند.

یزدیان خاطرنشان کرد: از جمله خواص ترکیب عسل، سیاه دانه و دارچین، می‌توان به بهبود مشکلات گوارشی، مقابله با عفونت‌های قارچی، چربی‌سوزی و پیشگیری از اضافه وزن، بهبود زخم‌ها، بهبود دیابت، داشتن خواص ضد التهابی، بهبود مشکلات قلبی، مقابله با سرطان و داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی اشاره کرد.

منبع: ایمنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا