پزشکی

اگر ضعف دارید هر روز 10 میلی گرم از این میوه ها را بخورید

تحقیقات جدید نشان می دهد که غذاهای گیاهی غنی از ترکیبات مهم غذایی می توانند با افزایش سن، احتمال ابتلا به ضعف و سستی را کاهش دهند.

به گزارش بهداشت نیوز، به گفته محققان، سیب و شاه توت از جمله میوه‌هایی هستند که حاوی فلاونوئید خاصی به نام کوئرستین هستند که ممکن است مهمترین عامل برای جلوگیری از شکنندگی و ضعف باشند.

«استیون اوئی»، از مرکز پزشکی بث ایزرئیل دیکونس در بوستون، گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که به ازای هر ۱۰ میلی‌گرم مصرف بیشتر فلاونول‌ها در روز، احتمال شکنندگی و ضعف تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد. افراد به راحتی می‌توانند ۱۰ میلی گرم فلاونول در روز مصرف کنند زیرا یک سیب متوسط حدود ۱۰ میلی گرم فلاونول دارد.»

حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از سالمندان دچار ضعف هستند. این سندرم سالمندی منجر به خطر بیشتر سقوط، شکستگی استخوان، ناتوانی، بستری شدن در بیمارستان و مرگ می‌شود.

نویسندگان این مطالعه گزارش دادند که توصیه‌های غذایی برای جلوگیری از ضعف معمولاً بر خوردن پروتئین متمرکز است، اما بسیاری از مواد غذایی دیگر فواید سلامتی دارند.

به گفته محققان، اگرچه ارتباط معنی‌داری بین دریافت کل فلاونوئید و ضعف وجود نداشت، اما مصرف بالاتر فلاونول‌ها (یکی از زیرگروه‌های فلاونوئیدها) با احتمال کمتر ابتلاء به ضعف مرتبط بود.

اوئی در ادامه توضیح داد: «به طور خاص، مصرف بالاتر کورستین فلاونوئیدی قوی‌ترین ارتباط را با پیشگیری از ضعف دارد.»

تیم مطالعه گفت که تحقیقات آینده باید بر مداخلات غذایی فلاونول ها یا کورستین برای درمان ضعف تمرکز کند.
منبع: سلامت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا