رپورتاژ

آموزش افزایش بازدید ویدئوهای یوتیوب

اداکسو

اگر در یوتیوب اقدام به انتشار ویدئو کرده باشید، مطمئنا به این فکر افتاده‌اید که راهی باشد بتوانید روند پیشرفت بازدید کانال خود را به نحوی افزایش دهید و این روند را صعودی کنید؛ در این مطلب قصد داریم به یکسری جزئیات بپردازیم که در افزایش آمار بازدید شما و انتخاب شدن ویدئوی شما توسط کاربران نقش مهمی دارند. با ما همراه باشید.

کیفیت فیلمبرداری

یوتیوب دارای سیستم و الگوریتم مجهز به هوش مصنوعی می‌باشد و به آسانی قادر است که کیفیت ویدئوی شما را برسی کرده و براساس آن به ویدئوی شما امتیاز و رتبه بدهد؛ قطعا ویدئوهایی که از شما بهتر فیلمبرداری کرده‌اند، در ردیف بالاتری در نتایج جستجو نشان داده خواهند شد و به کاربران مرتبط بیشتری پیشنهاد خواهند شد. پس سعی کنید کیفیت فیلمبرداری خود را نسبت به رقبای خود ارتقاء دهید.

توجه داشته باشید ویدئوهایی که بصورت خام تهیه شده‌اند نسبت به ویدئوهایی که در سطح اینترنت و یوتیوب دانلود شده‌اند، امتیاز بیشتری دارند. پس سعی کنید تا حد توان از ویدئوی واقعی و ساخته دست خودتان استفاده کنید.

کیفیت تدوین

تدوین بخش اساسی و مهم کار شماست که اگر مهارت کافی در آن بکار نرود، می‌تواند موجب کاهش واچ تایم ویدئوهای شما شود. تدوین ویدئوی شما باید به نحوی باشد که کاربر را خسته نکند و فضا را برای کاربر جذاب و متنوع نگه‌دارد. تدوین شما نباید آن‌چنان شلوغ و پراغراق باشد و نباید ساده و خسته کننده باشد.

تشویق به عمل (Call to action)

کال تو اکشن به معنای ترغیب کاربر به انجام یک عمل شامل نظردهی، سابسکرایب یا لایک ویدئو می‌باشد. توجه داشته باشید که اغلب اوقات کاربر امکان دارد که از ویدئو شما خوشش بیاید و حتی قصد دنبال کردن شما را داشته باشد، اما در آخر فراموش کند که اقدامات لازم را انجام دهد.

ترغیب کاربر به عمل حتی باعث می‌شود آن دسته از کاربرانی هم که قصد این کار را ندارد انجامش دهند.

سعی کنید یک ترغیب به عمل قوی و قدرتمند داشته باشید و به نوعی کاربر جذب یا ترغیب شود. می‌توانید برای مثال ادامه این ویدئو را به آینده و یک انتشار دیگر گره بزند که او ترغیب شود برای دریافت ادامه آن با شما مشترک شود.

جذب حمایت سابسکرایبرها

بدون شک وقتی ویدئوی یک فرد توسط اعضای مشترک خودش به خوبی مورد پسند واقع نشود، یوتیوب هم فرصت خاصی برای جذب بازدید بیشتر و پیشنهاد آن به دیگر کاربران نمی‌دهد. شما مستلزم این هستید که ویدئویی تولید کنید که در مرحله اول نظر اعضای کانال شما را به خوبی جذب کند (مخاطب شناسی) و در مرحله بعد بتواند کاربران دیگری را به مشترک شدن با شما ترغیب کند. زمانی که الگوریتم یوتیوب مشاهده می‌کند شما به خوبی توسط سابسکرایبرهای خود مورد پسند واقع شده‌اید، نتیجه می‌گیرد که ویدئوی شما از کیفیت مطلوبی برخوردار است و در نتیجه آن را به کاربران بیشتری نمایش می‌دهد.

کار روی عنوان، دیسکریپشن و عکس کاور

از ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین نکات سئوی یوتیوب، ممتاز بودن عنوان، دیسکریپشن و عکس کاور شما می‌باشد که نوشتن و طراحی هر یک از آن‌ها نکته‌ها و قواعد خاص خود را دارد.

بطور خلاصه بهتر است که نه زیاد اغراق کنید و نه زیاد غیرجذاب باشید؛ این مورد درباره عکس کاور شما نیز مهم است.

کلمات کلیدی خود را به وسیله ابزارهایی مانند ماز و کیوردتول پیدا کنید و از آن‌ها در دیسکریپشن خود استفاده کنید.

عنوان شما جمله‌ای است که سرنوشت ساز ویدئوی شما می‌شود؛ تعیین می‌کند که کاربر بر روی ویدئوی شما کلیک کند یا خیر.

افزایش واچ تایم (مدت زمان تماشا)

جالب است بدانید که از مهم‌ترین وظایف الگوریتم یوتیوب، جذاب و گرم نگهداشتن فضا برای کاربر است تا کاربر مدت زمان بیشتری را در یوتیوب صبر کند و ویدئوهای بیشتری را برای تماشا باز کند. این مورد اهمیت بالای ماندن کاربر و مدت‌زمان درگیری او در ویدئوی شمارا بیان می‌کند.

افزایش مدت‌زمان تماشا برای ویدئوهای طولانی سخت‌تر است و مهم‌تر اینکه یوتیوب مهد ویدئوهای طولانی می‌باشد. هدف شما باید این باشد که در هیچ نقطه‌ای از ویدئو اجازه ندهید که کاربر خسته شود و قصد خروج از ویدئو را پیدا کند.

زمانی که الگوریتم یوتیوب مشاهده می‌کند تمامی کاربرانی که از ویدئوی شما بازدید می‌کنند مدت زمان زیادی را صرف تماشای آن می‌کنند، اینگونه قلمداد می‌کند که ویدئو از جذابیت و کیفیت محتوایی بالایی برخوردار است و در نتیجه امتیاز بیشتری به محتوای شما می‌دهد و آن را بیشتر به کاربران پیشنهاد می‌دهد.

ساختن یک کارنامه خوب برای الگوریتم

این ورد را شاید کمتر در بقیه منابع اطلاعاتی مطالعه کرده باشید. یوتیوب به سوابق و آمار ویدئوهای قبلی شما توجه می‌کند و با توجه به آن‌ها امتیازاتی را به شما می‌دهد. مانند استخدام کارمندی که در سوابق وی دانشگاه‌های معتبر، پژوهش‌ها و شاهکارهای علمی و سوابق کاری خوبی را مشاهده می‌کنیم، اگر یوتیوب ببیند ویدئوهای قبلی شما روندی صعودی را طی کرده‌اند و امتیاز خوبی از الگوریتم دریافت کرده‌اند، فرصت و مجال بیشتری به ویدئو می‎دهد و همچنین به شما فرصت می‌دهد که این روند صعودی را حفظ کنید.

پس تمام تلاش خود را کنید که رکورد ویدئوهای قبلی خود را شکسته و هر ویدئو امتیازی بهتر از ویدئوی قبلی داشته باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله کوتاه سعی کردیم اطلاعاتی اجمالی اما مهم و کارساز را در اختیار شما قرار بدهیم تا بتوانید در شیوه بلاگری خود اعمال کنید. بر روی اصول ساده اما مهم کار کنید و آن بخش‌ها را ترمیم کنید. شما همچنین می‌توانید برای دانلود ویدئوهای خود از یوتیوب جهت تدوین و افزایش کیفیت به این مطلب مراجعه و از انواع یوتیوب دانلودر بازدید کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا