دسته‌بندی نشده

5 نکته کلیدی که باید هنگام خرید گربه بدانید

اداکسو

گربه‌ها موجوداتی بازیگوش و در عین حال باهوش هستند، خرید و نگهداری از آن‌ها نیاز به مطالعه و جمع‌آوری اطلاعات دارد. اگر تمایل دارید که یکی از آن‌ها را به سرپرستی قبول کنید، حتما باید در مورد آن‌ها بیشتر بدانید. کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع نژاد گربه بسیار مهم است.

 نکته مهم در مورد حیوانات خانگی بخصوص گربه‌ها این است که پس از زندگی در فضای خانه و انس گرفتن با صاحبان خود، زندگی خارج از منزل برایشان غیر قابل ممکن است. بهتر است، قبل از تصمیم به داشتن و خرید گربه تمام جوانب آن را بررسی کرده تا اگر این توانایی را در خود می‌بینید اقدام به خرید کنید. تنها افرادی می‌توانند حیوانات خانگی را به سرپرستی بگیرند که احساس مسئولیت بالایی دارند.

مشاوره قبل از خرید یا به سرپرستی گرفتن گربه

مشاوره قبل از خرید یا به سرپرستی گرفتن گربه

اگر تنها زندگی می‌کنید، برای به سرپرستی گرفتن انواع نژاد گربه، احتمالا نیازی به مشورت با دیگران ندارید و مسئولیت آن تمام و کمال به عهده شما است. اما اگر با اعضای خانواده زندگی می‌کنید نیاز است که زمانی را برای صحبت با آن‌ها تعیین کرده تا در مورد شرایطی که قرار است در آینده بوجود آید صحبت کنید. آن‌ها باید با حضور یک گربه دوست‌داشتنی موافق باشند و در نگهداری از آن و دادن غذای گربه به شما کمک کنند.

خانواده باید بدانند که گربه‌ها یا هر حیوان دیگری بعد از زندگی با صاحبان اصلی خود، برایشان دشوار است که به افراد دیگر عادت کنند. رها کردن آن‌ها می‌تواند برایشان استرس‌زا باشد، این اتفاق می‌تواند برای انواع نژاد گربه آزاردهنده باشد و صدمات جبران‌ناپذیر روحی به آن‌ها وارد کند. یکی از دلایل مخالفت خانواده با نگهداری گربه احتمالا آسیب‌های احتمالی آن‌به وسایل خانه است که این مشکل با اسکرچر گربه قابل حل است. این وسیله کمک می‌کند تا گربه برای ناخن کشیدن به سراغ لوازم خانه نرود و ناخن‌های خود را با اسکرچر تیز کند.

انواع نژاد گربه

آیا با انواع نژاد گربه آشنایی دارید؟ آیا دوست دارید در مورد گربه‌ها بیشتر بدانید؟ با این مقاله همراه باشید تا بیشتر در مورد گربه‌ها و نژادهای مختلف آن‌ها اطلاعات کسب کنید. هر نژاد خصوصیات اخلاقی و ظاهری خاصی دارد که آن را از بقیه نژادها متمایز می‌کند. برای اینکه بدانید با کدام نژاد بیشتر می‌توانید ارتباط برقرار کنید شما را با چند نژاد محبوب گربه آشنا خواهیم کرد.

انواع گربه

 اسکاتیش فولد

گربه‌های اسکاتیش فولد از نظر ظاهری کمی با گربه‌های معمولی فرق دارند. گربه اسکاتیش دارای گوش‌های تاخورده با صورتی گرد، چشمانی درخشان، مهربان و آرام که عاشق نوازش شدن توسط صاحبان خود هستند. این نوع گربه‌ها هوش خوبی دارند و عاشق بازی کردن هستند.

بریتیش گلد

این نوع نژاد انگلیسی است و یکی از محبوب‌ترین‌گربه‌هاست. بریتیش‌ها در دو نوع مو بلند “لانگ هیر” و مو کوتاه “شورت هیر” پرورش می‌یابند. آن‌ها به راحتی با اکثر افراد ارتباط برقرار می‌کنند و برای نگهداری در خانه گزینه مناسبی هستند. این نژاد به راحتی آموزش داده می‌شوند.

پرشین

گربه‌های پرشین، ایرانی هستند و یکی از بهترین انواع نژاد گربه کهن‌ترین نژادهایی که در ایران پرورش پیدا می‌کند. گربه پرشین دو نوع است، پرشین کلاسیک و پرشین صورت تخت یا فلت که هر دو دارای موهای بلندی هستند. این نژاد شیرین و دوست‌داشتنی بوده و از نظر ظاهری دارای بینی کوچک، صورت گرد، بدن کوتاه، گوش‌های گرد است.

رگدال

این گربه‌ها دارای جثه‌ای بزرگ هستند. آن‌ها رابطه دوستانه‌ای با صاحبانشان دارند و می‌توانند بهترین دوست برای کودکان باشند. رابطه دوستانه آن‌ها با انسان‌ها باعث شده به آن‌ها لقب گربه‌های سگی بدهند. خلق و خوی آرام این گربه و ظاهر زیبای آن بسیار مورد توجه است. این نژاد برای کسانی که قصد دارند یک گربه بی‌دردسر داشته باشند بسیار توصیه می‌شود.

انجام چکاپ و معاینات سالانه گربه

همان‌طور که چکاپ برای انسان‌ها ضروری است برای حیوانات هم مهم است. حیوانات بخصوص انواع نژاد گربه به معاینه‌های ماهانه احتیاج دارند. گربه‌ها به دلیل درون‌گرا بودنشان درد را پنهان می‌کنند و این موضوع می‌تواند در بلندمدت برای آن‌ها مشکل‌ساز شود. پس قبل از به سرپرستی گرفتن گربه باید از سلامتی آن اطمینان حاصل کنید و پس از به سرپرستی گرفتن باید چکاپ و معاینات ماهانه یا سالانه آن را به صورت مرتب انجام دهید، قبل از اینکه بیماری گربه به مراحل پیشرفته‌تر برسد.

مراقبت های بهداشتی گربه

بهتر است که گربه را از کودکی به سرپرستی قبول کنید زیرا در مورد بهداشت دهان و دندان، شانه کردن موهای بدنش، گرفتن ناخن‌ها از خود مقاومت نشان نمی‌دهد و به مرور عادت می‌کند. اما گربه‌های بالغ این گونه نیستند و پرخاشگری می‌کنند. گربه‌های ماده هم نسبت به نر بیشتر از خود انعطاف نشان می‌دهند. برای رعایت نکات بهداشتی انواع نژاد گربه باید مواردی را رعایت کنید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • بهداشت دهان و دندان
  • تغذیه مناسب
  • واکسیناسیون گربه
  • چکاپ ماهانه یا سالانه
  • عقیم‌سازی به موقع گربه‌های نر
  • مراجعه به موقع به دامپزشک

بهترین نژاد گربه برای نگهداری

این روزها بسیاری به دنبال حیوان خانگی هستند که بتوانند در آپارتمان نگهداری کنند و گربه‌ها گزینه‎های بسیار مناسبی هستند، زیرا سازگاری خوبی با انسان‌ها دارند. اما در نگهداری حیوانات خانگی بخصوص گربه همواره چالش‌هایی وجود دارد که انتخاب را مشکل می‌کند. سوالاتی از این دست که انواع نژاد گربه کدام‌اند و چه نژادی برای نگهداری در آپارتمان بهتر است؟ گربه بالغ یا بچه گربه کدام یک بهتر است؟ هزینه‌های نگهداری از گربه چقدر است؟

انواع نژاد گربه

هر گربه شخصیت مربوط به خود را دارد و باید دقت شود گربه‌ای را انتخاب کنید که با شخصیت خانواده یا کسی که قرار است از او مراقبت کند هماهنگ باشد. گربه‌ها باید از سلامت کامل بهره‌مند باشند زیرا گربه‌ای که به دارو، درمان و مراقبت‌های طولانی نیاز دارد، شما را با مشکل مواجه می‌کنند. مستقل بودن یکی از موارد بسیار مهم است، گربه‌های مستقل این فرصت را برای صاحبان خود فراهم می‌کنند که ساعاتی را خارج از منزل سپری کنند، بدون آنکه نگران آن‌ها باشند. پوست و مو گربه‌ها هم در انتخاب آن‌ها موثر است.

 اگر گربه‌ای در منزل موی زیادی از دست بدهد، باعث دردسر بوده زیرا به صورت مداوم نیاز به نظافت منزل است. سن و انواع نژاد گربه می‌تواند در انتخاب شما تاثیر بگذارد. گربه‌های کم سن پر‌انرژی هستند و نیاز به جست و خیز دارند و انرژی بیشتری از شما می‌گیرند اما گربه‌های بالغ آرامش بیشتری دارند. در نهایت این به شما بستگی دارد که چه نوع گربه با چه خصوصیتی برای نگهداری انتخاب کنید.

بزرگترین مرکز فروش و خرید گربه

برای خرید حیوانات خانگی بهتر است به سراغ مراکز معتبری که دارای مجوز هستند بروید. قطعا مراکز فروش گربه در نگهداری حیوانات وسواس لازم را به خرج می‌دهند و بر روی سلامت آن‌ها تاکید دارند. اما هنگام به سرپرستی گرفتن گربه‌ها باید چند مورد مهم را از آن‌ها درخواست کنید. آزمایشات لازم که نشان‌دهنده سلامت کامل گربه است را از مرکز مورد نظر بخواهید.

معمولا مراکز فروش و خرید گربه دارای پت شاپ هم هستند تا دوستداران حیوانات پس از به سرپرستی گرفتن، بتوانند وسایل موردنیاز حیوانات خود را از همان مرکز خریداری کنند. یکی از این مراکز سایمون کت بوده که حدود 7 سال است که فعالیت خود آغاز کرده و با داشتن انواع نژاد گربه و امکانات فراوانی مانند پانسیون گربه، کلینیک دامپزشکی، خرید و فروش گربه و غیره توانسته در میان سایر مراکز خرید و فروش گربه خود را مطرح کند. با توجه به تجربه مشتریان از خدمات خوب این مرکز جدیدا خدماتی برای دیگر حیوانات نظیر سگ نیز ارائه می‌دهند. خدماتی چون پت شاپ، معاینه و پانسیون سگ از فعالیت های جدید سایمون کت می‌باشند.

اکثر مراکزی که در زمینه حیوانات فعالیت دارند علاوه بر نگهداری گربه از سگ‌ها هم مراقبت می‌کنند. و دارای پانسیون سگ هستند تا صاحبانشان با خیال راحت آن‌ها را به پانسیون سپرده تا از آن‌ها نگهداری کنند.

سخن آخر

حیوانات خانگی بخصوص انواع نژاد گربه می‌توانند هم‌خانه‌های خوبی برای انسان‌ها باشند. زمانی به این امر پی می‌برید که یک گربه بازیگوش را با خود هم‌خانه کنید. فقط به خانه آوردن گربه شرط نیست بلکه باید مسئولیت آن را صفر تا صد به عهده بگیرید، از او مراقبت کرده و زمانی را برای بازی با گربه صرف کنید. همینطور برای اینکه بتوانید یک صاحب خوبی باشید، باید خرید لوازم را از یک پت شاپ معتبر تهیه نمایید.

آن‌ها نیاز به کسی دارند که در مواقع ضروری آن‌ها را برای مداوا پیش دامپزشک ببرد، وسایل راحتی را برای آن‌ها فراهم کند، به بهداشت آن‌ها رسیدگی کند. اگر مسئولیت‌پذیر هستید و همه این موارد را در خود می‌بینید، حتما به داشتن یک گربه دوست‌داشتنی فکر کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا