دسته‌بندی نشده

استفاده از سیلیکات سدیم در صنایع نسوز، باید ها و نباید های آن

مقدمه

سیلیکات سدیم در صنایع نسوز یکی از مهمترین ترکیبات مورد استفاده می باشد. خلوص و کیفیت این ماده در شکل گیری محصول نهایی در این صنعت بسیار تاثیر گذار می باشد. به همین دلیل صاحبان این صنایع سعی می کنند که از بهترین شرکت ها این ماده را خریداری نمایند.

کاربرد سیلیکات سدیم در صنایع نسوز:  

ویژگی های خاص این ماده معدنی غیر آلی باعث شده است که به صورت گسترده سیلیکات سدیم در صنایع نسوز مورد استفاده قرار گیرد. در این بخش به مهمترین کاربرد این ماده در صنایع نسوز اشاره خواهیم کرد:

این ماده در صنایع نسوز بیشتر به عنوان چسب استفاده می شود که انواع آن عبارت است از:

  1. به عنوان چسب های نسوز اسیدی: سیلیکات سدیم در صنایع نسوز برای ایجاد نقش چسب اسیدی به صورت سیلیس و موم استفاده می شود.
  2. چسب های نسوز خنثی: این ماده در قالب های گل رس و قالب های با آلومینیوم بالا در صنایع ذوب آهن مورد استفاده قرار میگیرد.
  3. یکی دیگر از موارد استفاده سیلیکات سدیم در صنایع نسوز به عنوان چسب های نسوز اولیه می باشد.

 

چه عواملی کاربرد سیلیکات سدیم در صنایع نسوز را تحت تاثیر قرار می دهد؟

با توجه به مهم و تاثیرگذار بودن این ماده در این صنعت بایستی به موارد زیر در هنگام خرید سیلیکات سدیم توجه نمایید:

  1. مدول: مدول مناسب این ماده برای سیلیکات سدیم در صنایع نسوز مابین 1 الی 2 می باشد. در صورتی که این مدول درست و مناسب نباشد در تهیه قالب ها و جلا دهی فلزات در این صنعت به مشکل بر خواهیم خورد.
  2. وزن مخصوص: این فاکتور در کیفیت و میزان مقاومت این ماده در برابر حرارت تاثیر گذار است. وزن مخصوص این ماده 7 می باشد. در صورت داشتن ناخالصی این وزن مخصوص تغییر خواهد کرد.

سیلیکات سدیم علاوه بر صنعت نسوز در چه صنایع دیگری کاربرد دارد؟

کاربرد سیلیکات سدیم در صنایع نسوز

سیلیکات سدیم در صنایع نسوز بیشترین کاربرد را دارد ولی این ماده مفید در سایر صنایع هم استفاده می شود. از جمله این صنایع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. صنعت سرامیک سازی: نقش سیلیکات سدیم در این صنعت متفاوت با نقش سیلیکات سدیم در صنایع نسوز می باشد در این صنعت این ماده نقش بایندر را بر عهده دارد. این ماده باعث اتصال ذرات آسیاب شده می شود.
  2. صنایع تولید انواع شوینده: در این صنعت این ماده می تواند به عنوان بافر و جایگزینی برای تری پلی فسفات سديم استفاده شود. همچنین در صنایع تولید شوینده جامد به عنوان منعقد کننده استفاده می شود.
  3. صنایع فلزی، ریخته گری و معدنی: این ماده در این صنایع به عنوان کاور استفاده می شود. این ماده مانع از خورندگی قالب ها و تجهیزات مورد استفاده خواهد شد.
  4. علاوه بر استفاده سیلیکات سدیم در صنایع نسوز در کاغذ سازی هم به عنوان ماده افزایش دهنده چسبندگی کاغذ و ماده مورد نیاز برای بازیافت کاغذ و مقوا مورد استفاده قرار می گیرد.
  5. صنایع ساختمان و بتن: این ماده در صنایع ساختمان برای افزایش و اصلاح سختی بتن مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در صنایع بزرگی همچون تونل سازی برای ایجاد مقاومت بتن در برابر نفوذ آب از این ماده استفاده می شود.
  6. صنعت رنگ سازی: این ماده در این صنعت باعث افزایش انحلال رنگهای محلول در آب می شود.

 

نکته:

 یکی دیگر از نقش های سنتی  سیلیکات سدیم در صنایع نسوز  استفاده به عنوان ملات نسوز می باشد. همانطور که مشخص است نقش این ماده در صنایع مختلف نقشی کلیدی می باشد. پس کیفیت و خلوص آن مهم است. در این راستا محل و شرکت خرید این ماده بسیار حیاتی است. ما به شما شرکت صنایع سیلیکات ایران را پیشنهاد می کنیم.

چرا باید برای خرید سیلیکات سدیم در صنایع نسوز شرکت سیلیکات ایران را انتخاب نماییم؟

با نگاهی به سایت اینترنتی این شرکت با آدرس https://iransilicate.com/ کاملا متوجه خواهید شد که با شرکتی قوی در این زمینه طرف هستید. این شرکت اولین تولید کننده سیلیکات سدیم در صنایع نسوز و سیلیکات پتاسیم به صورت مرغوب در ایران می باشد.

همچنین این شرکت توانسته است تا  گواهینامه های بین المللی معتبری مانند: ایزو 9001، ایزو 14001،و غیره را دریافت نماید. همکاری و فروش محصولات با شرکت های بزرگی همانند: پاکشو، پاکسان و پاکنام نشان دهنده کیفیت محصولات این شرکت می باشد. با خرید از این شرکت مطمئن خواهید بود بهترین محصولات را با مناسب ترین قیمت خریداری کرده اید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا