رپورتاژ

انواع پارچه برای طراحی پالتو

اداکسو

شناخت انواع پارچه برای طراحی لباس های گوناگون مانند پالتو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این موضوع در هنگام طراحی انواع لباس اهمیت خود را نشان می‌دهد. به عنوان مثال پارچه‌ای که برای طراحی و دوخت لباس مجلسی در نظر گرفته می‌شود مسلما با پارچه یک پالتو کاملا متفاوت است. در این مقاله قصد داریم به شما در انتخاب بهترین پارچه برای پالتو کمک کنیم. همانطور که میدانید لباس های فصول سرد هوا از تنوع و زیبایی ویژه‌ای برخوردار هستند. دلیل بوجود آمدن این ویژگی بکارگیری مناسب انواع پارچه در طراحی و دوخت این دسته از لباس ها است.

جنس و طرح پارچه پالتو باید به گونه‌ای باشد که هم ما را گرم نگه دارد و هم باعث زیبایی استایل ما شود. هیچ تفاوتی نمی‌کند قصد دوختن پالتو را دارید و یا بخواهید پالتوی آماده بخرید. در هر صورت آشنایی با انوع پارچه پالتو باعث می‌شود انتخابی متناسب با سلایق و خواسته های خود انجام دهید.

 پارچه های مناسب دوخت طراحی پالتو

 

پارچه پشمی برای طراحی پالتو

پارچه پشمی از متداول ترین انواع پارچه برای دوخت و طراحی پالتو است. این پارچه از پشم گوسفند، بز (کشمیر و موهر)، خرگوش (آنگورا) و گاو مشک (کیو یوت) تولید می‌شود. پارچه های پشمی، بسیار سبک و در عین حال، بادوام هستند به طوری که بسیاری از افراد این پارچه ها را بهترین انتخاب برای پالتو میدانند. پارچۀ پشمی در برابر آب مقاوم بوده و آب به آن نفوذ نمی کند. به همین خاطر نیز می‌باشد که در سردترین و پر بارش‌ترین روزهای سال نیز می‌تواند شما را از سرما در امان بدارد و نگذارد برف و باران، خیستان کند. تنوع طرح و رنگ این پارچه ها بسیار زیاد است. انواع طراحی مانتو را نیز میتوانید در کلاسهای آموزش آنلاین طراحی لباس معتبر آموزش ببینید و برای خود از هر نقاط جهان که هستید طراحی کنید.

پارچه نایلونی

از پارچه نایلونی میتوان برای دوخت و طراحی انواع پالتو استفاده کنید. این پارچه ها از الیاف و مواد مصنوعی تولید می‌شوند. از جمله ویژگی و مزیت آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارچه های نایلونی بسیار نرم و لطیف هستند.
  • پارچه های نایلونی در برابر برف و باران مقاوم اند و هیچ گونه آب و رطوبتی از آن ها رد نمی شود.
  • شست و شو و نگهداری پارچه های نایلونی بسیار آسان است.
  • این پارچه ها به راحتی تمیز می‌شوند.
  • پارچه های نایلونی در اثر برخورد با بدن، به خود لکه نمی گیرند.

 

پارچه کنف

این پارچه بسیار مقاوم و نرم است و همچنین دوستدار محیط زیست می‌باشد. الیاف کنف به دلیل ساختار ویژه‌ای که دارند درست مثل عایق عمل می‌کنند. به همین دلیل، می‌توانند یکی از گرم‌ترین پارچه ها برای دوخت و طراحی پالتو محسوب شود. پارچه کنف می‌تواند در هوای خیلی سرد نیز شما را گرم نگه دارد. علاوه بر آن، پارچۀ کنفی خاصیت آنتی باکتریال و آنتی میکروبیال دارد. به همین دلیل، بویی به خود نمی‌گیرد. همچنین این پارچه یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که دارای با پوست های حساس می‌باشند. زیرا الیاف آن بسیار لطیف بوده و هوا را از خود عبور می‌دهند.

پارچۀ فلانل

پارچه فلانل همواره جایگاه ویژه‌ای در فصول سرد سال دارند. این پارچه ها بسیار راحت، گرم و بادوام بوده و برای سردترین روزهای سرد نیز مناسب است. از جمله مزیت ها و به نوعی نقطه قوت پارچه فلانل، تنوع آن می‌باشد. شما چه استایل کژوال را انتخاب کنید چه استایل رسمی، می‌توانید پارچۀ فلانل متناسب با سلیقه و استایلتان را پیدا کنید و از پوشیدن آن لذت ببرید.

پارچه موهر

به شخصه پارچه موهر را یکی از زیباترین پارچه ها برای پالتو و سایر لباس های فصول سرد میدانم. پارچۀ موهر، ظاهری مجهد دارد و از الیاف تولیدشده از پشم بز آنگورا حاصل می‌شود. این پارچه طبیعی بسیار بادوام و گرم می‌باشد و هم برای دوختن لباس مردانه و هم انواع لباس زنانه مناسب است. برخی از پارچه های موهر، با پشم ترکیب می‌شوند؛ اما هیچ فرقی نمی‌کند، چراکه موهر خالص و موهر ترکیب شده با پشم، هر دو می‌توانند شما را گرم نگه دارند.

سایر انوع پارچه برای طراحی پالتو

پارچه کشمیر

پارچه کشمیر، پارچه‌ای بسیار شیک و لاکچری است و از بهترین گزینه ها برای فصول سرد سال محسوب می‌شود. این پارچه بسیار نرم و لطیف بوده و گرمایی مثال زدنی دارد. کشمیر از پارچه های گران پالتو محسوب می‌شود. اما مطمئن باشید که کیفیت، زیبایی و گرمای این پارچه، ارزش هزینه‌ای را که می‌پردازید دارد و از خریدن آن پشیمان نخواهید شد.

پارچه پنبه‌‌ای

پارچه پنبه‌ای هم قابل استفاده برای فصل تابستان و هم زمستان است. از نوع نازک این پارچه برای فصل تابستان و از نوع ضخیم آن برای فصل زمستان استفاده می‌شود. کسانی که به پارچه ها و الیاف پشمی حساسیت دارند، می‌توانند پارچه پنبه‌ای را جایگزین آن کنند. این نوع پارچه بسیار نرم و لطیف بوده و هوا را از خود عبور می‌دهد.

مخمل کبریتی

با کمی دقت متوجه خواهید شد که از پارچه مخمل کبریتی در تمام دوره ها استفاده می‌شده است. درواقع این پارچه هیچ وقت از مُد نمی‌افتد. مخمل کبریتی انتخاب بسیار مناسبی برای دوخت و طراحی شلوار و پالتو است. این پارچه، دارای بافتی منحصربه فرد بوده و بسیار نرم و راحت است. این پارچه ضخیم آن، گزینه مناسبی برای سردترین روزهای سال است.

پارچه خز مصنوعی

پارچه خز مصنوعی از مواد مختلف، از جمله اکرلیک و مداکرلیک تولید می شود. ظاهر و گرمای این نوع خز مانند ظاهر و گرمای خز طبیعی است. این پارچه، دوام زیادی دارد و اگر به درستی از آن استفاده کنید، سال ها دوام خواهد داشت.

پارچه توییت

پارچه توییت از پشم خالص یا از ترکیب پشم با دیگر الیاف تولید می‌شود. این پارچه در زمره پارچه هایی قرار می‌گیرد که هیچ وقت از مُد نمی افتند و همیشه پرطرفدار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا