رپورتاژ

پنجره دوجداره چیست؟ + مزایا و خرید پنجره دوجداره

اداکسو

پنجره دوجداره UPVC

چند سالی است که به کمک پیشرفته علم و تکنولوژی، نوع جدیدی از پنجره مرسوم به پنجره دوجداره UPVC وارد بازار شده که آسایش و آرامش بی‌نظیری را برای ساکنین آپارتمان‌ها در محله‌های شلوغ به ارمغان آورده است. پنجره‌های دوجداره در واقع، نوعی عایق صوتی و حرارتی هستند که به میزان قابل توجهی از هدر رفت انرژی و انتقال صدا در ساختمان جلوگیری می‌کنند.

پنجره دوجداره چیست؟

در مقایسه با در و پنجره‌های قدیمی که اغلب از پروفیل آهن تولید شده و اضافه بر بار زیادی که بر ساختمان تحمیل کرده و به مرور زمان نیز تحت تاثیر شرایط آب و هوایی دچار زنگ‌زدگی می‌شوند، پنجره دوجداره، با پروفیل‌های یو پی وی سی هم اکنون وارد بازار شده‌اند. آن­ها مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی دارند و بسیار باکیفیت هستند. از این رو، در حال حاضر در بیشتر ساختمان­سازی‌ها از این پنجره‌ها به عنوان عایق مناسبی برای عدم ورود صدا به داخل و هدر رفته انرژی استفاده می‎شود.

ویژگی های پنجره دوجداره

این نوع پنجره‌ها، از شیشه‌هایی با فریم UPVC که دو جداره هم هستند تولید می‌شوند. در واقع یو پی وی سی یک جایگزین برای آلیاژهای غیر فلزی و فلزی محسوب می‌شود که در تهیه درب و پنجره از آن کمک می‌گیرند. از ویژگی‌های مهم در و پنجره‌هایی که با upvc ساخته می‌شوند، می‌توان به مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات جمعی، سبکی و همچنین عدم اشتغال پذیری اشاره کرد.

ساختار اصلی پنجره‌های یو پی وی سی بر اساس شیشه دوجداره‌ای است که در آن به کار می‌رود. در این نوع پنجره‌ دو جداره، دو یا چند لایه شیشه با نوار اسپیسر که سرتاسر آن چسبیده می‌شود از همدیگر جدا شده و فضای بین شیشه‌های چند جداره با گاز آرگون، هوا یا SF6 پر می‌شود.

اسپیسرها، در بیشتر مواقع از آلومینیوم تولید می‌شوند که درون آن‌ها به کمک ماده سیلیکا ژل که در واقع نوعی رطوبت‌گیر است پر شده و منجر می‌شود تا رطوبت بین شیشه‌ها باقی نماند.

مزایای پنجره دوجداره

پنجره‌های دوجداره، دارای مزایای بسیار زیادی هستند که برخی از مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • شکستن دو لایه شیشه، نیازمند انرژی و فشار بسیار زیادی است. از این رو انواع پنجره‌ دوجداره، دارای امنیت بسیار بالایی هستند.
  • فضای بین شیشه‌ها که با گاز آرگون پر می‌شود، در واقع یک عایق حرارتی تشکیل می‌دهد و در برابر خروج گرما از داخل به بیرون ساختمان ممانعت به عمل می‌آورد. شیشه‌های دوجداره در فصل سرد از خروج گرما و در فصل گرم از ورود آن به داخل ساختمان جلوگیری خواهند کرد.
  • نصب شیشه دوجداره، باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی و هزینه‌های مربوط به آن می‌شود.
  • این پنجره علاوه بر اینکه نوع عایق حرارتی به حساب می‌آید باعث جلوگیری از ورود آلودگی صوتی به داخل ساختمان هم می‌شود. در واقع شیشه‌های دوجداره باعث از بین رفتن صدا و ایجاد محیطی آرام برای ساکنین ساختمان خواهد شد.
  • پنجره‌ دوجداره بسیار راحت تمیز می‌شود و نیازی به رنگ‌آمیزی نخواهد داشت.
  • گرد و غبار در پنجره­های دوجداره به هیچ وجه نفوذ نخواهند کرد و مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ آب دارند.
  • پنجره­های یو پی وی سی دوجداره، در برابر تغییرات آب و هوایی مقاومت بالایی دارند و به هیچ‌وجه تغییر شکل نخواهند داد.
  • استفاده از پنجره­های UPVC باعث کاهش هزینه‌های مربوط به گرمایش و سرمایش ساختمان می‌شود و در نتیجه از نظر اقتصادی به‌صرفه هستند.
  • این محصولات، به صورت کامل آب بندی شده‌ که باعث عدم نفوذ آب به داخل آن‌ها در زمان بارندگی شدید می‌شود.
  • درز بندی پنجره‌ها، مانع از ورود گرد و غبار به داخل ساختمان خواهد شد.
  • پنجره‌ها در برابر اشعه ماورا بنفش مقاومت بسیار زیادی دارند و از انتقال آن به فضای داخل ساختمان جلوگیری خواهند کرد و همچنین باعث حذف اثرات مخرب این اشعه می‌شوند.
  • عمر بالا و پایداری این محصول، باعث شده تا بتوانید پس از تخریب و نوسازی به صورت مجدد از پنجره‌های دوجداره استفاده کنید که این مورد یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد پنجره‌های دوجداره محسوب می‌شود.
  • از دیگر مزایای انواع پنجره دوجداره، می‌توان به غیر قابل اشتعال بودن آن اشاره کرد. علاوه بر این در برابر خورندگی موادی نظیر اسیدها و بازها و سایر مواد شیمیایی و همچنین پوسیدگی مقاومت بالایی دارند.
  • پنجره­های دوجداره از نظر اقتصادی مقرون­به­صرفه هستند.

درباره پنجره ترمال بریک بیشتر بدانید

انواع پنجره دوجداره

پنجره UPVC

مدل کشویی

این مدل از پنجره دوجداره، به صورت ریلی باز و بسته می‌شود و این توانایی را دارد تا به صورت چپ بازشو یا راست بازشو طراحی و تولید شود. آنها دارای دو نوع تک ریل و جفت ریل است.

مدل یک طرف بازشو

در این مدل پنجره، تنها از یک جهت و با کمک لولا باز و بسته خواهد شد. این یکی از محبوب‌ترین انواع در و پنجره­های دو جداره به حساب می‌آید که اکثر مردم اغلب از این پنجره استفاده می‌کنند.

مدل فرانسوی با مولیون متحرک

این پنجره، دارای مولیون متحرک است که در زمان باز شدن یکی از لنگه‌ها، مولیون هم همراه آن باز می‌شود. همچنین یکی از انواع کمیاب پنجره محسوب می‌شود که کارایی خاصی داراست.

مدل فولکس واگنی

در این مدل پنجره یو پی وی سی، پنجره‌ها، به صورت فولکس واگن باز و بسته خواهد شد. به این صورت که پنجره در زمان باز شدن، ابتدا به سمت داخل می‌آید و سپس در ریل مخصوصی که تعبیه شده قرار می‌گیرد. از این پنجره بیشتر برای ویلا‌ها استفاده می‌شود.

مدل آکاردئونی

در این مدل، در به صورت آکاردئون باز و بسته می‌شود. به این صورت که در زمان باز شدن پنجره دوجداره کلیه لنگه‌ها به یک طرف جمع خواهند شد و بر روی یک لنگه ثابت قرار می‌گیرند.

مدل کمانی

یکی از مدرن‌ترین انواع پنجره­های دوجداره، نوع کمانی محسوب می‌شود. استفاده از مدل کمانی چشم‌انداز بسیار وسیع و دل‌انگیزی برای اهالی داخل ساختمان به همراه خواهد شد.

مدل محوری

یکی از سخت­ترین مدل‌های این گروه، که نسبت به سایر انواع پنجره یو پی وی سی کمیاب‌تر نیز است، پنجره مدل محوری می‌باشد. باز و بسته­شدن پنجره­های دوجداره محوری بر روی یک محور قطری انجام می‌شود. آنها به دلیل زیبایی بسیار زیادی که دارند یک حالت مدرن به ساختمان می‌بخشند.

خرید پنجره دوجداره

در زمان خرید پنجره دوجداره، باید به یک سری از نکات بسیار مهم توجه کنید تا زمانی که به مراکز فروش می‌روید با دید کامل و آشنایی مناسب اقدام به خرید کنید.

  • شیشه‌های پنجره باید دارای استانداردهای لازم باشد و گاز آرگون به میزان کافی بین آن‌ها تزریق شده باشد.
  • نصب پنجره با رعایت اصول و استانداردهای دقیق، انجام پذیر است چرا که در غیر این صورت باعث هدر رفتن انرژی ساختمان می‌شود.
  • نوع خوب این محصول بایستی خوبی عایق‌بندی شده باشد. چرا که تنها در این حالت است که می‌تواند آرامش و آسایش را برای ساکنین ایجاد کند.
  • یراق آلات پنجره، باید با در نظر گرفتن وزن سنگ‌ها و همچنین کارایی خریداری شود.
  • شیشه پنجره، باید کاملا از نوع صنعتی تهیه شود. چرا که شیشه‌هایی که در شیشه­بری‌ها پیدا می‌شود به به هیچ وجه مناسب این نوع پنجره‌ها نیستند.
  • نصب پنجره دوجداره UPVC باید توسط متخصصین و نصاب‌های حرفه‌ای صورت بپذیرد.
  • نوع پروفیل‌ها باید متناسب با جغرافیا و شرایط آب و هوایی محیطی سازگار باشد و از استانداردهای لازم برخوردار باشند.

قیمت پنجره دوجداره

قیمت پنجره دوجداره

قیمت پنجره دوجداره دارای تنوع زیادی است. عوامل بسیار زیادی هستند که می توانند در قیمت آن تاثیر گذار باشند که به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

  • هرچه تعداد و سایز پنجره‌های یو پی وی سی بزرگ‌تر باشد، قیمت آن‌ها نیز به مراتب زیادتر خواهد شد؛ ولی بعضی از تولید کنندگان در صورت خرید عمده به خریداران تخفیف‌های ویژه‌ای خواهند داد. از این رو می‌توانید محصولات را با قیمت کمتری خریداری کنید.
  • قاب پنجره از متریال‌هایی مثل پی وی سی، آلومینیوم و چوب تولید می‌شود که از بین آنها UPVC رایج‌ترین و ارزانترین قابی است که مقاومت بسیار زیادی در برابر عوامل محیطی و شرایط جغرافیایی مثل آب و هوا برخوردار می‌باشد.
  • مدل پنجره UPVC هم در قیمت آن تاثیر گذار خواهد بود. در بازار انواع بسیاری از این مدل‌ها دیده می‌شود که هر یک دارای قیمت متفاوتی هستند.
  • نصب پنجره‌ دو جداره نیز به صورت جداگانه دارای هزینه است که بر قیمت پنجره می‌افزاید.
  • شیشه دوجداره با توجه به نوع، جنس ساخت و نوع برندی که دارد از قیمت‌های متنوعی برخوردار است.
  • یراق‌آلات با کیفیت و استاندارد قیمت بالاتری نسبت به سایر یراق آلات خواهند داشت که بر قیمت فروش پنجره دوجداره تاثیر خواهد گذاشت.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم همه چیز در مورد پنجره دوجداره UPVC انواع و مدل‌های مختلف آن به شما ارائه دهیم. همچنین با مزایای این محصول آشنا شدید و دریافتید که تا چه مقدار می‌تواند جلوی هدر رفتن انرژی و سر و صدا را بگیرد.

بنابراین، اگر به دنبال فضایی هستید که بتوانید از آن لذت ببرید و خانه خود را به محیطی آرام تبدیل کنید، پس حتما خرید پنجره درخواستی را در اولویت قرار دهید. می توانید برای تهیه این محصولات، ضمن دریافت مشاوره از  تکویندوز تولید کننده پنجره دوجداره، سفارش پنجره دو جداره قیمت مناسب را نیز به آنان ارائه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا