رپورتاژ

ابعداد و اندازه فرش ماشینی مناسب برای منزل

اداکسو

از سوالات متداولی است که اکثر افراد هنگام خرید فرش ماشینی از ما می‌پرسند. تصمیم گیری در مورد نحوه خرید فرشی متناسب با اندازه اتاق، در نظر اول ممکن است ساده به نظر برسد. اما همچنان شاهد اشتباهات زیادی در زمینه انتخاب فرش ماشینی هستیم. به عبارتی مبحث اندازه و سایز استاندارد، یکی از دغدغه‌های مردم در هنگام خرید فرش ماشینی است. پس توجه به ابعاد و اندازه فرش، از نکات مهم و ضروری خرید فرش ماشینی محسوب می‌شود. در صورتی که به دنبال یک دکوراسیون شیک، بی نقص و هماهنگ برای منزل خود هستید، این مقاله مختص شماست! چرا که در این مقاله قصد داریم درباره ابعاد استاندارد فرش ماشینی و نحوه انتخاب فرش ماشینی متناسب با اندازه اتاق صحبت کنیم. سپس نکات طلایی انتخاب فرش ماشینی مناسب با منزل را ذکر خواهیم کرد؛ پس تا پایان مقاله با ما باشید.

ابعاد فرش ماشینی

ابعاد و اندازه فرش ماشینی

جدای از انواع طرح‌های فرش ماشینی، سایز فرش نیز در انتخاب آن، حائز اهمیت است. فرش‌های ماشینی در ابعاد و اشکال مختلفی بافته می‌شوند. چهار شکل اصلی فرش ماشینی عبارت‌اند از فرش گرد (دایره‌ای)، فرش مربعی، فرش بیضی و فرش مستطیل. این فرش‌ها در سایزهای مختلفی از یک متری تا 12 متری بافته می‌شوند. اندازه فرش ماشینی اغلب دارای استاندارد خاصی است.

در دنیای فرش‌های ماشینی شاهد ابعاد متنوعی هستیم. از فرش‌هایی با ابعاد یک و نیم متری گرفته تا انواع فرش سایز بزرگ مانند فرش 15 و 24 متری! حتی شما می‌توانید به برخی از تولید کنندگان، فرش ماشینی با ابعاد دلخواه خود را سفارش دهید!

البته در این مقاله قصد صحبت درباره ابعاد استاندارد و متداول فرش ماشینی را داریم. به طور کلی متداول‌‌ترین ابعاد و اندازه فرش ماشینی در بازار شامل موارد زیر است:

  1. فرش ماشینی 12 متری
  2. فرش ماشینی 9 متری
  3. فرش ماشینی 6 متری
  4. فرش ماشینی 4 متری

این چهار مورد، جزو متداول‌ترین فرش‌های ماشینی‌ای هستند که در بازار از تقاضای بالایی برخوردارند. در ادامه درباره این 4 نوع فرش صحبت می‌کنیم.

فرش ماشینی 12 متری، ابعاد و اندازه فرش ماشینی برای منزل!

فرش ماشینی 12 متری از قدیم مورد استقبال بوده است. به طوری که در میان سایر فرش‌ها، محبوب‌تر و پرفروش‌تر است. ابعاد و اندازه فرش ماشینی دوازده متری، استاندارد و مناسب با هر دکوراسیونی است. طول این فرش 4 متر و عرض آن نیز 3 متر است. این فرش متناسب با تمام سبک‌ها و سلایق مختلف است. پس هم طرفداران دکوراسیون سنتی و هم طرفداران سبک مدرن، همه در منزل خود حداقل یک فرش 12 متری دارند. این فرش امروزه بیشتر در سالن پذیرایی پهن می‌شود؛ اما در گذشته علاوه بر سالن پذیرایی، در سایر اتاق‌ها نیز پهن می‌شد. اکنون نیز افرادی که ساکن خانه‌های ویلایی هستند، فرش 12 متری را در اکثر اتاق‌های خود پهن می‎کنند. فرش‌های ماشینی دوازده متری از نظر طرح و نقشه نیز بسیار متنوع هستند. از طرح‌های اصیل و سنتی گرفته، تا طرح‌های مدرن، مینیمال، انتزاعی و فانتزی!

این فرش‌ها معمولا از نظر تعداد شانه و تراکم، بسیار متنوع هستند. پس در بازار ما شاهد انواع فرش 12 متری از 500 شانه تا 1500 شانه هستیم. آنها در زمینه تراکم نیز بسیار متنوع هستند. البته فرش 1200 شانه تراکم 3600، محبوب‌ترین فرش بازار هست که از تقاضای بالایی برخوردار است. قیمت فرش ماشینی 12 متری تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. عواملی مثل جنس نخ خاب، الیاف فرش، تعداد شانه و تراکم آن.

فرش افرند

فرش ماشینی 9 متری

از آنجایی که متراژ خانه‌ها در حال کوچک‌تر شدن است؛ بنابراین در چند سال اخیر، تقاضا برای فرش‌های 9 متری افزایش پیدا کرده است. طول این فرش‌ها سه متر و نیم و عرض آنها نیز دو متر و نیم است. پس این فرش‌ها در حقیقت با اغماض به عنوان فرش 9 متری شناخته می‌شوند و ابعاد اصلی آنها، 8 متر و هفتاد و پنج سانتی‌متر است. این فرش‌ها نیز همانند فرش 12 متری، از نظر تعداد شانه و تراکم، بسیار متنوع هستند. پس در بازار انواع فرش ماشینی 9 متری 1200 شانه و نیز فرش 9 متری 500 شانه، 1000 شانه، 700 شانه و 1500 شانه در طرح‌های کلاسیک و مدرن موجود است. جنس الیاف نیز در آنها بسیار متنوع است. قیمت فرش 9 متری هم به فاکتورهای مختلفی از قبیل جنس نخ و الیاف، تعداد شانه و تراکم بستگی دارد.

فرش ماشینی 6 متری

طول این فرش 3 متر و عرض آن 2 متر می‌باشد. در سالهای اخیر تقاضا برای فرش‌های 6 متری هم بالا رفته است. این فرش‌ها جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون مینیمال و مدرن دارند. مخصوصا افرادی که مبلمان مدل ال(L) دارند، به دنبال فرش ماشینی 6 متری هستند. این فرش‌ها مزایای زیادی دارند. برخی افراد به جای انتخاب فرش 12 متری، دو تخته فرش 6 متری را در سالن پذیرایی خود پهن می‌کنند. چه به صورت چسبیده بهم و یا به صورت جدا از هم (برای جدا کردن قسمت‌های مختلف خانه از هم). این فرش‌ها نیز همانند فرش‌های فوق، از نظر جنس الیاف، طرح و نقشه و تعداد شانه و تراکم، بسیار متنوع هستند. قیمت فرش ماشینی 6 متری طبیعتا نسبت به فرش 9 متری کمتر است. با بالا رفتن تعداد شانه و تراکم و کیفیت الیاف نیز، شاهد تنوع قیمتی در زمینه این فرش‌ها هستیم.

فرش ماشینی 4 متری

ابعاد و اندازه فرش ماشینی به صورت دو و بیست وپنج در یک و نیم متر است. این فرش نیز به تازگی در سالن پذیرایی، اتاق خواب، اتاق کودک، آشپزخانه و راهروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرش 4 متری هم در تنوع بالایی تولید می‌شود.

نکات مهم درباره ابعاد و اندازه فرش ماشینی

  • طول فرش ماشینی 12 متری، چهار متر و عرض آن سه متر است.
  • طول فرش ماشینی 9 متری، سه متر و نیم و عرض آن نیز دو متر و نیم است.
  • طول فرش ماشینی 6 متری، سه متر و عرض آن دو متر است.
  • طول فرش ماشینی 4 متری، دو متر و بیست و پنج سانتی‌متر و عرض آن یک متر و نیم است.

نکات مهم در انتخاب ابعاد و اندازه فرش ماشینی

برای انتخاب ابعاد و اندازه فرش ماشینی باید فضای خود را به دقت بررسی کنید. اگر دکوراسیون سنتی دارید و دوست دارید روی فرش بنشینید و استراحت کنید، بهتر است از فرش برای پوشاندن کل فضا استفاده کنید. پس باید فرش‌هایی با ابعاد بزرگتر، مثل فرش ماشینی 12 متری را انتخاب کنید. برعکس، در خانه‌هایی که از مبلمان و میز ناهارخوری استفاده می‌شود، بهتر است اندازه فرش را طوری انتخاب کنید که حداقل 20 سانتی متر از دیوارها فاصله داشته باشد. البته به شرطی که کف سالن شما موزاییک نباشد. در خانه‌های مدرن‌تر، معمولاً فضای بیشتری خالی می‌ماند. به طوری که از فرش فقط به عنوان یک عنصر تزئینی در وسط اتاق و بین مبلمان استفاده می‌شود. پس افرادی که از دکوراسیون مدرن و مینیمال پیروی می‌کنند، معمولا فرش‌های 9 متری و 6 متری را برای منزل خود انتخاب می‌کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا استاندارد ابعاد و اندازه فرش ماشینی را توضیح دهیم. در صورتی که به دنبال خرید فرش ماشینی در ابعاد متنوع هستید، فرش افرند با مجموعه‌ای متنوع از انواع فرش ماشینی از قبیل فرش‌های کلاسیک، مدرن، فانتزی، کلاریس، گبه فرش، فرش مدرن و پتینه و فرش دست‌باف‌نما در خدمت شماست. یکی از مهمترین مزایای خرید از فرش افرند، امکان پرو مجازی فرش است. با قابلیت پرو مجازی می‌توانید فرش مورد نظر را به صورت مجازی در دکوراسیون منزل خود ببینید و نسبت به تناسب آن با سایر اقلام منزل، اطمینان حاصل کنید. در ضمن برای خرید فرش می‌توانید از انواع طرح‌های اقساطی این مجموعه استفاده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا