رپورتاژ

3 نکته مهم برای انتخاب لوستر برنزی آنتیک

3 نکته مهم برای انتخاب لوستر برنزی آنتیک

سالیان سال است که لوسترها همواره عضو ثابت خانه های ایرانی و نمادی از روشنایی بودند. امروزه لوسترها بیشتر از کریستال ساخته شدند و برخی نیز مطابق با سلیقه خانم های امروزی شکل مینیمال به خود گرفته اند. لوسترهای آنتیک همانطور که از نامش پیداست جز کالاهای عتیقه و لوکس قرار می گیرد، علاقمندان به اجناس آنتیک می توانند برای انتخاب لوستر از لوستر های برنزی آنتیک خریداری کنند.

در گذشته لوستر ها از متریال هایی همچون: برنز و نقره ساخته می شدند، این نکته باعث شده است که امروزه این لوستر ها ارزش و جلوه بسیار زیادی داشته باشند.

در ادامه مطلب به بررسی نکاتی که هنگام خرید لوستر های آنتیک باید به آن توجه کنید می پردازیم.

نکاتی که هنگام خرید لوستر باید به آن توجه شود

مهمترین نکته ای که هنگام خرید لوستر آنتیک و یا هر اجناس آنتیک دیگری باید به آن توجه کرد اصل بودن محصول است. به علت ارزش بسیار بالای کالاهای آنتیک معمولا نمونه های فیک با قیمت های بسیار بالا در بازار موجود است برای اینکه کالای اصل را از فیک تشخیص دهید حتما به امضا و نشان صاحب اثر بر روی محصول توجه کنید.

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید لوستر آنتیک باید به آن توجه شود، انتخاب ابعاد لوستر است. لوستر آنتیک مانند دیگر انواع لوستر، در سایزهای مختلف موجود است. برای جلوه زیباتر لوستر بهتر است اندازه ابعاد آن را متناسب با فضای محیط انتخاب کنید. توجه داشته باشید که نصب یک لوستر خیلی بزرگ و یا یک لوستر خیلی کوچک در هر فضایی، می‌تواند تاثیر منفی بر دکوراسیون داخلی آنجا داشته باشد.

مورد دیگری که در هنگام خرید لوستر آنتیک باید مد نظر قرار دهید، میزان درخشش نور است. هیچکس از نشستن در یک فضای خیلی روشن و یا خیلی تاریک احساس لذت نخواهد داشت. با کنترل میزان نور لوستر آنتیک و تعداد لامپ‌های آن می‌توانید برای داشتن نورپردازی ایده‌آل برنامه‌ریزی کنید.

یکی از فاکتورهایی که می‌تواند باعث جذابیت ظاهری لوستر شود، رنگ نور لامپ‌های آن است. انتخاب رنگ نور لامپ‌های لوستر بهتر است با توجه به حال‌وهوای فضا انتخاب شود. طراحان داخلی معتقدند که نور سفید تداعی‌کننده شادی و انرژی در فضا است، به همین خاطر از این نور بیشتر در اتاق نشیمن استفاده می‌شود.

نور زرد هم مانند نور خورشید باعث ایجاد آرامش در فضا می‌شود، به همین دلیل اکثر افراد ترجیح می‌دهند برای داشتن خواب راحت و آرام از نور زرد در اتاق خواب استفاده کنند. با این حال برای فضاهایی مانند اتاق پذیرایی که ایجاد احساس آرامش و شادی به طور همزمان لازم است، ترکیب نور سفید و زرد بهترین انتخاب خواهد بود. امروزه اکثر افراد برای نورپردازی در فضای منزل خود از ترکیب لامپ‌های سفید و زرد استفاده می‌کنند.

معرفی لوستر برنز آنتیک فرانسوی

لوستر آنتیک و زیبایی که در تصویر مشاهده می کنید ترکیبی از برنز با فيگورهاي کیوپید و لاله های فابریک است، لاله های این لوستر از کریستال های یخی 8 شاخه با دیتیلی بسیار دقیق و جذاب ساخته شدند که جلوه این لوستر را بسیار زیاد کرده است.

ارتفاع این لوستر 110 سانتی متر است که میتوانید با توجه به ارتفاع سقف منزل خود اقدام به خرید آن فرمایید.

قبل از خرید برای تشخیص برنز بودن لوستر برنز آنتیک میتوانید از یک آهنربا استفاده کنید، اهنربا به اجسام برنزی نمی چسبد و نشان از اصل بودن محصول برنزی می باشد.

لوستر آنتیک سور فرانسه

یکی ازدیگر لوستر های آنتیک معروف، این لوستر از برند سور فرانسه است. این لوستر 15 شاخه هنر دست می باشد و از متریالی تلفیق برنز و پرسلین ساخته شده است.

ارتفاع لوستر سور فرانسه 100 سانتی متر است و عرض آن 65 سانتی متر با توجه به ابعاد منزل یا اتاق می توانید این لوستر را خریداری کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی نکاتی پیرامون خرید لوستر و همچنین معرفی دو لوستر آنتیک پرداختیم. لازم به ذکر است که این لوستر ها خاص و تک بوده و برای خرید آن ها مزایده برگذار میشود هرکس که بالاترین قیمت را برای خرید لوستر برنزی پیشنهاد دهد صاحب آن خواهد بود.

فروشگاه های اینترنتی زیادی به فروش مدل های مختلف لوستر آنتیک میپردازند می توانید قبل از خرید از آن ها نیز دیدن فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا