آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

۱۰۹ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند

۱۰۹ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۹ هزار و ۲۸۹ نفر رسید و ۵۲۱ نفر بستری شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از وبدا، از دیروز تا امروز ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۲۱ نفر از آنها بستری شدند، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۱۳۹ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۷۹۸ هزار و ۳۵۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، دو هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

۴۸ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۵۳۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

تا کنون ۶۳ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۹۱۵ نفر دُز اول، ۵۶ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۷۵۰ نفر دُز دوم و ۲۵ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۳۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۵ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۹۰۲ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۷۳ هزار و ۱۸۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
در حال حاضر ۹۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه امیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است. در هفته ۱۰۷ همه‌گیری کرونا در کشور، وضعیت ابتلا در ۳۰ استان کشور روند کاهشی داشته و موارد فوتی در ۱۹ استان افزایش نداشته است.

بیشتر بخوانید:

طغیان ناگهانی کرونا/ شناسایی بیش از ۱۶هزار و ۷۵۰ بیمار جدید در شبانه روز گذشته

۴٧۴٧

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا