آخرین و جدیدترین اخبار اقتصادی

یک کارشناس: سیاست ایران برای سال‌هایی که نفت انرژی اول جهان نیست، روشن نشده است

یک کارشناس: سیاست ایران برای سال‌هایی که نفت انرژی اول جهان نیست، روشن نشده است

نرسی قربان گفت: در دوره حساس تاریخی هستیم باید سیاستمان در قبال سال‌های آتی که نفت دیگر انرژی اولیه جهان نیست را روشن کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نرسی قربان، در کلاب‌هاوس خبرآنلاین با موضوع " از بلاتکلیفی در وین تا مشکلات فروش نفت" گفت: نکته مهم اینجاست که گذشت زمان در چنین شرایطی علیه ما است و ضرورت دارد ما هر چه زودتر برای روشن شدن تلکیفمان تصمیم بگیریم .

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه باید شرایط سیاسی داخل آمریکا و ایران را هم در نظر بگیریم، گفت: شرایط آمریکا مورد سنجش سیاستمداران ما نیست. اگر در آمریکا عینکی به نام انتخابات به چشم نزنید، حرف‌های سیاستمداران را نمی‌توانید مورد ارزیابی قرار دهید.

او در توضیح این مطلب افزود:سیاستمداران آمریکا از دید انتخابات کارهایی را می‌کنند. به عنوان مثال شرایط سیاسی منطقه را ببینید، اسراییل در این فضا در آذربایجان و خلیج فارس نفوذ پیدا کرده است و به نظر می‎رسد ایران برای بیرون آمدن از این مخمصه باید فشار را بر غیراتمی شدن منطقه بگذارد که در این مسیر ممکن است کشورهای زیادی نیز با ایران هماهنگ شده و به کمک وی بشتابند.

قربان

بخشی از نفت ایران زیر زمین می‌ماند

نرسی قربان با تاکید بر اینکه فرض کنید ما تحریم نیستیم،ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد ایران بیش از ۱۵۰میلیارد بشکه ذخایر نفت و ۳۲تریلیون متر مکعب ذخایر گاز دارد.به عبارت دیگرایران،عربستان، روسیه و ونزوئلا با یکدیگر ۳۰۰ میلیارد بشکه ذخایر نفت دارند از این رو این چهار کشور تا زمانی که نفت و گازی وجود دارد، در بازار خواهند بود.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد:حالا با احتساب ۱۵۰ میلیارد بشکه ذخایر نفتی ایران،حتی اگر روزانه پنج میلیون بشکه تولید کنیم.باز هم این احتمال وجود دارد که بخشی از ذخایر نفتی ما برای همیشه زیر زمین بماند و مورد استفاده قرار نگیرد.

متن کامل این گفت و گو را اینجا بخوانید.

۲۲۳۲۲۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا