آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

یک نیش این سمی‌ترین مار جهان 100 نفر را می کشد! / عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در جهان بیش از ۳ هزار گونه مار یافت می‌شود که از میان آن‌ها ششصد گونه سمی هستند. البته از تمام این ششصد گونه مار سمی فقط ۷ درصدشان به اندازه کافی سم برای کشتن انسان دارند.

شهرت مارها به عنوان جانورانی خطرناک جهانگیر است و لازم نیست برای کسی از افعی، کبری یا دیگر مارهای سمی مشهور بگوییم. اما جالب اینجاست که هیچکدام این مارها عنوان زهرآگین‌ترین مار جهان را در اختیار ندارند.

زهرآگین‌ترین مار جهان ساکن استرالیا است. جزیره پهناوری که از باقی جهان دور افتاده و از همین رو حیات وحش منحصر به فردی دارد.

یک نیش سمی‌ترین مار جهان برای کشتن ۱۰۰ نفر کافی است! / عکس

سمی‌ترین مار جهان هم با نام تایپان غربی در استرالیا زندگی می‌کند. از قضا تایپان غربی متخصص شکار پستانداران کوچک است و از این رو سمش برای کشتن آن‌ها تکامل پیدا کرده است.

این مار چابک اگر تهدیدی حس کند خوشبختانه در گام نخست به فرار می‌اندیشد اما اگر راه فرارش بسته باشد در حمله درنگ نمی‌کند و چندین بار می‌گزد و تقریبا در تمام گزش‌ها سمش را تزریق می‌کند. سمی که میزان آن در یک بار نیش زدن برای کشتن ۱۰۰ انسان بالغ کافی است.

سم خطرناک این مار حاوی نوروتوکسین، اسکوتوکسین، هموتوکسین، میوتوکسین و احتمالا نفروتوکسین است، و به سیستم عصبی، خون، عضلات و کلیه حمله می‌کند.

5858

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا