پزشکی

کیسه یخ و درد میگرن

درد حمله میگرن می‌تواند آنقدر ناتوان‌کننده باشد که تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که در یک اتاق تاریک دراز بکشید و منتظر بمانید تا از بین برود.

به گزارش بهداشت نیوز، کیسه‌های یخ یا کلاه‌های سرمادرمانی فقط بسته‌های یخ پوشیدنی هستند که می‌توانید آنها را منجمد کنید و در هنگام بروز حمله میگرنی روی سر خود بگذارید.

تحقیقات در مورد درمان میگرن توسط سرما گسترده نیست. مطالعه‌‌ای نشان داد، استفاده از یک بسته ژل منجمد قابل استفاده مجدد، درد مرتبط با انواع سردرد میگرن، خوشه‌ای و مختلط را کاهش می‌دهد. در مطالعه دیگری، استفاده از کلاهک ژلی که بیشتر جمجمه را می‌پوشاند، درد را در افرادی که حملات میگرنی را تجربه می‌کردند، کاهش داد. و در مطالعه سوم، اعمال فشار به نواحی سر که بیشترین درد را داشتند، در طول حملات میگرنی کاهش داد.

سرما می‌تواند باعث انقباض عروق و کاهش تورم موضعی در ناحیه سر و صورت شود. یخ همچنین ممکن است با کاهش فعالیت عصبی در نواحی اعمال شده، یک اثر ضد‌درد موضعی ایجاد کند.

محبوب‌ترین شکل سرمادرمانی برای تسکین میگرن، کیسه یخ است که دمای سر فرد را کاهش می‌دهد و به کاهش درد ناشی از میگرن کمک می‌کند. دمای سرد رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و می‌تواند به کاهش انتقال عصبی درد به مغز کمک کند.

ممکن است حمله میگرن را به طور کامل متوقف نکند

این روش می‌تواند به عنوان یک "روش کنترل درد" در طول حملات میگرن استفاده شود. برخی از مردم ممکن است متوجه شوند که سرمادرمانی برای متوقف کردن حملات کافی است.

متخصصان توافق دارند که سرمادرمانی راهی موثر برای تسکین سردرد است، اما همه معتقد نیستند که می‌تواند شما را به طور کامل از شر حمله میگرنی خلاص کند.

مهم است که به یاد داشته باشید که میگرن یک بیماری عصبی است نه فیزیکی. از دیدگاه بیمار، کلاه‌های سرمادرمانی به کاهش درد شدید سر کمک می‌کنند، اما مکانیسم دخیل در حملات میگرنی را متوقف نمی‌کنند.

چه کسی باید این کلاه‌ها را امتحان کند (و چه کسی باید از آن اجتناب کند)

هر کسی که تا به حال درد ناشی از حمله میگرن را تجربه کرده باشد، می‌تواند از آنها بهره‌مند شود. به طور مشابه، افراد مبتلا به سردردهای تنشی مکرر یا هر نوع سردرد مزمن نیز ممکن است با سرمادرمانی تسکین پیدا کنند.

توصیه می‌شود که اگر قبلاً از آن استفاده نکرده‌اید، فقط با 15 دقیقه سرمادرمانی شروع کنید. اکثر مردم موافقند که 20 دقیقه بهترین نقطه برای تسکین مطلوب است، اما می‌تواند به فرد بستگی داشته باشد.

فقط 30 دقیقه را بیشتر نکنید (استفاده طولانی مدت از کیسه یخ می‌تواند به پوست آسیب برساند) و حتما به محض اینکه احساس کردید بی‌حس شده‌اید، کلاه را بردارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا