آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

کف نرخی برای بلیط هواپیما نداریم

کف نرخی برای بلیط هواپیما نداریم

رییس سازمان هواپیمایی کشوری، صبح چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن ابزار مخالفت با کف نرخی بلیط هواپیما خبر داد با هر گونه گران فروشی بلیط های پروازهای نوروزی بدون تعارف برخورد خواهد شد.

محمد محمدی بخش در این جلسه ضمن تکذیب قانون کف نرخی بلیط هواپیما عنوان کرد: « طی مکاتبه با تمامی ایرلاین ها عنوان شده که سازمان هواپیمایی کشوری با قراردادن کف نرخی بلیط مخالف است. هم چنین بر اساس سقف قیمتی که پیش تر مصوبه آن ابلاغ شد، در صورت گران فروشی نیز بدون تعارف برخورد خواهیم کرد.»

رییس سازمان هواپیمایی کشوری، اشاره ای هم به تخلفات و گران فروشی بلیط های چارتری داشت و بیان کرد: «از مردم می‌خواهیم که از مجموعه های معتبر بلیت هواپیما خرید کنند و هر گونه فروش بلیت بالاتر از سقف قیمت‌ها را چه از ایرلاین‌ها و چه از آژانس‌ها به سازمان هواپیمایی اطلاع دهند. » البته در حال حاضر و چند روز مانده به سفرهای نوروزی، قیمت بلیط برخی از مسیرهای پرتردد با نرخ های ارزان قبل از شروع پیک سفر نیز ارائه می شود. بلیط هواپیما مشهد تهران ارزان با نرخ کم تر از ۵۰۰ هزار تومان هم چنان برای روزهای پایانی اسفندماه به صورت چارتر به فروش می رسد.

ماجرای کف قیمتی بلیط هواپیما، پس از مصوبه کاهش قیمت ها در آبان ماه گذشته شروع شد و در پی آن، بعضی از شرکت های هواپیمایی، کف قیمتی ۶۰۰ هزار تومان را برای بلیط های خود اعمال نمودند. کاپیتان محمدی بخش نیز با اشاره به مقاومت ایرلاین‌ها درباره فروش بلیط با رعایت کف قیمت اذعان کرد: «در چرخه بازار موضوع رقابت و سبد قیمتی متنوعی وجود دارد، اما سازمان هواپیمایی از اعمال قانون کف قیمتی حمایت نمی‌کند.»

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در انتها اشاره ای نیز به ماجرای احیای ناوگان هوایی داشت و افزود: « خرید هواپیماهای برجامی تکلیف نظام بوده و برای خرید آن نظردهی شده است. اکنون هم باید برای پرداخت تسهیلات و بدهی‌ها در سطح کلان تصمیم گیری شود تا هما هم به مسیر خود به قوت ادامه دهد. در راستای انجام مذاکرات رفع تحریم‌ها و ایجاد شرایط جدید با بازنگری در مفاد قراردادهای قبلی، مذاکرات مربوط به خرید هواپیما پیگیری خواهد شد.»

بیش تر بخوانید:

کف نرخ از روی بلیت هواپیما برداشته شد

بررسی عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا