رپورتاژ

چگونه وقت سفارت هلند بگیریم؟

کشور هلند از جمله کشورهای است که دارای زیبایی های کم نظیر و شرایط ایده آل برای زندگی می باشد. ایرانیان زیادی سالانه به دلایل مختلف این کشور را برای سفر انتخاب می کنند. همان طور که می دانید برای سفر به کشور هلند، باید حتماً ویزای این کشور را داشته باشید. به همین منظور برای دریافت ویزا، اولین کاری که باید انجام دهید این است که نسبت به دریافت وقت سفارت اقدام کنید.

این تقاضا به صورت آنلاین انجام می شود، در این فرایند سفارت هلند برای افراد، زمانی را تعیین می کند تا به صورت حضوری مدارک خود را به سفارت ارائه دهند. در واقع می توان گفت دریافت وقت سفارت از سوی سفارت اولین گام برای اخذ ویزای هلند است.

معنای کلی وقت سفارت

امروزه در مقایسه با گذشته تقاضا برای سفر به کشورهای خارجی افزایش یافته و داشتن ویزا مهم ترین مدرک برای سفر به کشورهای دیگر است. در ایران تقریباً برای هر کشوری یک سفارت در نظر گرفته شده تا افراد بتوانند با مراجعه به آن مراحل اخذ ویزای خود را طی نمایند. در گذشته قبل از این که موضوعی به نام وقت سفارت وجود داشته باشد، افراد برای دریافت نوبت و اخذ ویزا به صورت حضوری به سفارت ها مراجعه می کنند.

این موضوع باعث می شد تا جلوی درب سفارت ها، صف های طولانی تشکیل شود و افراد مدت زمان زیادی در صف منتظر بودند. گاهی ممکن بود به دلیل اتمام وقت اداری افراد نتوانند در سفارت حضور پیدا کنند و امور مربوط به دریافت ویزای خود را انجام دهند. از طرفی، این به هم ریختگی و جمعیت، موجب می شد تا افراد گاهی مدارک خود را گم کنند یا حجم بالای کار کارکنان، آن ها را کلافه می کرد و بین مراجعین و کارکنان درگیری پیش بیاید.

تمام این موضوعات باعث شد تا سفارت کشورهای مختلف از جمله از سفارت هلند به دنبال راه چاره باشند و بدین ترتیب تصمیم گرفتند تا به صورت آنلاین برای افرادی زمانی را مشخص کنند تا آن ها در آن زمان تعیین شده به سفارت مراجعه کنند. این ایده موجب شد تا امور، بر اساس برنامه ریزی و نظم خاصی پیش برود و مراجعین مانند گذشته ساعت ها منتظر نباشند؛ بنابراین امروزه برای دریافت وقت سفارت هلند تنها باید به صورت اینترنتی اقدام کنید.

چند نکته مهم در مورد وقت سفارت هلند

همان طور که گفتیم، اولین مرحله برای اخذ ویزای هلند، دریافت وقت سفارت است. کارکنان این مجموعه، تنها به درخواست افرادی رسیدگی می کنند که از قبل به صورت آنلاین وقت سفارت برای آن ها تعین شده باشد. به هیچ عنوان سعی نکنید بدون نوبت به سفارت مراجعه کنید؛ زیرا تنها وقت خود را هدر می دهید. پس از این که وقت سفارت برای شما تعیین شد تا زمان مشخص شده و مراجعه حضوری به سفارت، فرصت دارید تا تمام مدارک مربوط به دریافت ویزای هلند را آماده نمایید.

با توجه به این که ویزای هلند دارای انواع مختلفی می باشد؛ بنابراین ممکن است برخی از آن ها نیازمند مدارک اضافه تری باشند. به همین علت قبل از مراجعه به سفارت، در خصوص مدارک مورد نیاز نوع ویزای خود، اطلاعات لازم را کسب کنید. شما می توانید این کار را به کارشناسان مجموعه یوروپ تورز بسپارید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند و برای ارائه مدارک با مشکلی رو به رو نشوید.

مراحل دریافت وقت سفارت هلند

همان طور که در مطالب فوق گفته شد، برای دریافت وقت سفارت هلند باید به صورت آنلاین اقدام کنید. بدین منظور شما باید به سایت VFS Global مراجعه کرده و درخواست وقت سفارت خود را ثبت کنید. پس از این که از طریق سایت درخواست خود را ثبت کردید، تقریباً پس از 2 الی 3 هفته،  زمان مراجعه حضوری شما به سفارت مشخص شده و به شما اعلام خواهد شد.

مراحل ثبت درخواست برای دریافت وقت سفارت به این صورت می باشد که شما با ورود به سایت باید کشور مبدأ و مقصد خود را مشخص کنید. در ادامه در پنجره نمایش داده شده باید یک ایمیل به صورت رسمی برای سفارت مورد نظر بنویسید و در آن درخواست خود را مطرح کنید. اگر دلیل سفر شما به کشور هلند امور تجاری یا سایر اموری که نیاز به وقت فوری داشته باشند، باشد این سفارت برای شما وقت فوری را تعیین کرده که تقریباً دو هفته پس از ثبت درخواست است.

وقت مراجعه حضوری که سفارت برای شما تعیین می کند معمولاً برای 3 ماه بعد از ثبت درخواست است. در زمان ثبت درخواست شما باید هزینه های لازم را پرداخت کنید که این هزینه ها بر اساس نظر کارگزاری ها می تواند متفاوت باشد. البته باید گفت که سفارت هلند این امکان را برای مراجعین فراهم کرده تا بتوانند برای دریافت وقت سفارت به صورت حضوری به دفتر VFS Global مراجعه کنند. زمان فعالیت این دفتر از روز یکشنبه تا پنجشنبه در ساعات 8 صبح تا 5 عصر است.

انواع وقت سفارت کشور هلند

برای دریافت وقت سفارت هلند دو نوع وقت سفارت تعیین شده که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

  • وقت سفارت عادی

تعیین وقت سفارت به صورت عادی معمولاً برای سفرهای توریستی و یا تحصیلی در نظر گرفته شده و این نوع وقت سفارت به متقاضیان این امکان را می دهد تا در مدتی که فرصت دارند مدارک خود را به صورت کامل آماده کنند. همچنین وقت سفارت به صورت عادی هزینه کمتری نیاز دارد؛ بنابراین اگر قصد دریافت ویزای هلند را دارید و برای سفر کردن به این کشور عجله ندارید این نوع وقت گزینه مناسبی است.

  • وقت سفارت فوری

وقت سفارت فوری معمولاً برای شرایطی است که متقاضی برای سفر خود به کشور هلند عجله دارد. این سفر ممکن است به دلیل اهداف تجاری، کاری و یا درمان باشد. وقت سفارت فوری برای چنین اموری نیاز به ارائه دعوت نامه دارد. وقت سفارت فوری در مقایسه با وقت سفارت عادی هزینه بالاتری دارد؛ اما در مقابل تمام امور مربوط به ویزا در کمترین زمان ممکن انجام شده و ویزا شما صادر می شود.

جمع بندی

قطعاً هر اداره ای برای خود قوانین مشخصی دارد و همان طور که متوجه شدید برای دریافت ویزای کشور هلند سفارت این کشور قانونی تعیین کرده تا افراد قبل از مراجعه وقت سفارت تعیین کنند. با ثبت درخواست سفارت زمانی را برای شما تعیین می کند تا به آن جا مراجعه کنید. اگر هر کدام از شرایط گفته شده در این مطالب را دارید، می تواند برای دریافت وقت سفارت فوری اقدام کنید. در چنین شرایطی ویزای شما سریع تر از حالت عادی صادر می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا