رپورتاژ

چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد

وکیل مهریه کیست

چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد

اگر درگیر مسئله طلاق و گرفتن مهریه هستید و البته قصد دارید از وکیل مهریه استفاده کنید، شاید بپرسید چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد؟ در ادامه این موضوع را بصورت کامل توضیح خواهیم داد.

پیشنهاد ویژه: اگر به دنبال مشاوره وکیل مهریه رایگان هستید، همین حالا با بهترین دفتر وکالت تهران تماس بگیرید. 02188939832 و 09127654109

برای گرفتن مهریه از کجا شروع کنیم

بسیاری از مواقع ممکن است با همسر خود به مشکل خورده و قصد به اجرا گذاشتن و گرفتن مهریه خود را داشته باشید، در ابتدای کار باید به دادگاه خانواده مراجعه کرده و اولین درخواست خود را در رابطه با گرفتن مهریه اعلام کنید.

توجه داشته باشید که در قانون جدید مهریه 1401، مهریه تا 110 سکه تمام بهار آزادی ضمانت اجرای جلب دارد به عنوان مثال اگر مرد تا 110 سکه را پرداخت کند ولی باقی آن را پرداخت نکند، امکان زندانی کردن شوهر وجود ندارد در این صورت مابقی مهریه می تواند با معرفی اموال مرد به دادگاه صورت بگیرد.

لازم به ذکر است مهریه باید جنبه مالی داشته و پول و یا سکه باشد، چرا که در قانون گرفتن مهریه و اجرا گذاشتن مهریه حتما مهریه باید جنبه مالی داشته باشد تا بتوانید اقدام به دریافت آن کنید.

همچنین مهریه باید اندازه مشخص و از پیش تعیین شده ای باشد در غیر این صورت مهریه باطل است. البته در روند گرفتن مهریه، نوع آن نیز مهم است. اینکه عندالمطالبه است یا عندالستطاعه؟ برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مهریه عندالاستطاعه چیست را مطالعه کنید.

با توجه به این قوانین قطعا برای گرفتن مهریه می بایست از یک فرد آگاه به قوانین کمک بگیرید. اینجاست که وکیل مهریه به شما کمک خواهد کرد.

هزینه وکیل برای گرفتن مهریه چقدر است

وکیل مهریه کیست

همانطور که در وب سایت وکالت تهران (vekalatetehran.com) و در مقاله مهریه چیست گفته شد، مهریه یا مهر از زمان های خیلی دور در بین ایرانیان رایج بوده است و قدمت آن تقریبا با خود ازدواج یکی است.

در واقع مهریه، اموالی است که به سبب عقد نکاح ( چه دائم چه موقت ) تحت مالکیت زن در می آیند و او این امکان را دارد که این اموال را مطالبه کند.

در بیش تر موارد، زوجه در صورت درخواست طلاق مهریه را طلب می کند. ولی از نظر قانونی، از زمان جاری شدن عقد تا هر زمان دیگری، امکان درخواست مهریه از شوهر وجود دارد. و البته عدم تمکین، رابطه نامشروع و … هیچ کدام مانع دریافت مهریه نمی شوند.

با توجه به این تعریف وکیل مهریه کیست؟

وکیل مهریه، وکیلی است که از تمام قوانین مهریه و انواع آن آگاهی کامل داشته و می تواند مسائل و مشکلات مربوطه را حل کند. البته این کافی نیست.

با توجه به ارتباط علت درخواست مهریه، وکیل مهریه می بایست از تمام قوانین مربوط به طلاق و همچنین قوانین مربوط به حوزه وکالت خانواده اطلاعات کافی داشته باشد.

مزایای داشتن وکیل مهریه چیست

استفاده از وکیل برای گرفتن مهریه مزایای متعددی دارد. به طور کلی مهم‌ترین مزایای وکیل متخصص مهریه به شرح زیر است:

  • عدم نیاز به پیگیری شخصی و کاهش فشارهای روحی و روانی
  • عدم نیاز به حضور موکل در مراحل مختلف پیگیری
  • انجام سریع مراحل توقیف و مزایده
  • جلوگیری از تضییع حقوق طرفین
  • عدم سردرگمی در دادگاه یا اداره ثبت
  • تسهیل روند مطالبه مهریه

چگونه بهترین وکیل مهریه را پیدا کنیم

انتخاب وکیل متخصص مهریه امر بسیار مهمی است. زیرا در صورتیکه از یک وکیل مجرب، متعهد و دانا کمک نگیرید، ممکن است متحمل ضررهای مالی جبران ناپذیری شوید.

وکیل متخصص مهریه باید به حقوق خانواده، به قوانین مدنی و قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی تسلط کامل داشته باشد. علاوه بر این، بهترین وکیل مهریه در تهران کسی است که با فرایند مزایده و صدور اجراییه و نحوه مطالبه مهریه از طریق ثبت یا دادگاه آشنا باشد و بتواند به درستی از موکل خود در دادگاه دفاع کند.

گاهی وکیل باید اعسار زوج را اثبات و یا رد کند و گاهی نیز باید به سرعت روند توقیف اموال را پیگیری کند. بنابراین ضروری است که از یک وکیل مهریه متخصص، باتجربه، مسئولیت‌پذیر و آگاه کمک بگیرید.

چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد

هزینه وکیل برای گرفتن مهریه چقدر است

وکیل مهریه برای پیگیری روند دریافت مهریه هزینه‌ای دریافت می‌کند.

مهریه یک دعوای مالی است و با توجه به میزان آن، حق‌ الوکاله مهریه تعیین می‌شود. هزینه حق‌ الوکاله و هزینه وکیل برای اجرا گذاشتن مهریه به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای تعیین حق‌ الوکاله مهریه و اطلاع از مبلغ دقیق حق‌ الزحمه وکیل مهریه بهتر است مستقیما با یک وکیل مشورت کنید.

برای پیگیری روند دریافت مهریه توسط وکیل، باید یک قرارداد وکالت میان وکیل و موکل تنظیم شود که در این قرارداد مبلغی به عنوان حق‌ الوکاله برای وکیل درنظر گرفته می‌شود. هزینه جلسات مشاوره معمولا مبلغ زیادی نیست. اما مبلغ حق‌ الزحمه وکیل برای مهریه با توجه به شرایط و با تراضی طرفین مورد توافق قرار می‌گیرد و حتی ممکن است با تعرفه حق‌ الوکاله مهریه در عرف تفاوت داشته باشد.

در برخی موارد ممکن است وکیل، پروسه طلاق را نیز پیگیری کند که همه این موارد و هزینه‌های جاری آن در حق‌ الوکاله با توافق و تراضی طرفین تعیین می‌گردد. برای اطلاع از میزان دقیق هزینه وکیل مهریه میتوانید با گروه وکلای وکالت تهران تماس بگیرید تا باتوجه به پرونده شما هزینه را اعلام کنند.

چند درصد مهریه به وکیل تعلق میگیرد

در عرف وکلا به طور کلی ۱۰ درصد مهریه وصول شده، حق‌ الوکاله وکیل مهریه است.

اگرچه هزینه وکیل برای دریافت مهریه ممکن است با توافق طرفین به شکل دیگری توافق شود. معمولا قسمتی از حق‌ الوکاله به عنوان پیش‌پرداخت و مابقی آن در مرحله اجرا و در زمان دریافت مهریه، وصول می‌شود.

مراحل گرفتن مهریه توسط وکیل مهریه

وکیل مهریه ابتدا یک دادخواست به همراه شناسنامه و کارت ملی زن و سند ازدواج به دفترخدمات الکترونیک قضایی مراجعه میکند و با پرداخت هزینه دادرسی و هزینه دفتر خدمات الکترونیک قضایی به دادگاه صلاحیت دار قضایی خانواده ارجاع میشود.

سپس از شعبه مربوطه پیامکی برای شما ارسال میشود که وکیل به همراه شماره پرونده به شعبه ذی صلاح مراجعه میکند و از مدیر دفتر تقاضای بررسی پرونده را دارد. در این زمان اگر پرونده نقص داشته باشد او اقدام به رفع نقص میکند. در ادامه پرونده پرونده به دست رئیس شعبه میرسد که در صورت صلاحدید او  که شامل مستثنیات دین ( به تشخیص رئیس شعبه ) نباشد مبادرت به صدور قرار تامین خواسته بدون پرداخت خسارت احتمالی ، میکند. ( در صورت معرفی مال غیر منقول الزاماً  پلاک ثبتی ملک را باید به دادگاه اعلام نمائید ). سپس منشی دادگاه در همان روز یا در روز دیگر اقدام به تعیین وقت میکند.

مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه

همان طور که بالا تر نیز گفته شد دریافت مهریه از مرد باید عقد انجام بگیرد. بعد عقد به صورت قانونیشما میتوانید مهریه خودتان را از همسر خود درخواست نماید.

برای اینکه بتوانید مهریه را به اجرا بگذارید باید اصل سند ازدواج، کارت ملی و شناسنامه رابه دادگاه ثبتی ببرید و همراه خود داشته باشید. بعد از آن می توانید از طریق وکلای مختلف برای به اجرا گذاشتن مهریه خود اقدام نمایید.

اگر میخواهید اقدام به جدایی و طلاق کنید حتما از یک وکیل طلاق مشاوره گرفته و برای انجام امور اداری و حقوقی، وکیل خود را همراه خود داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: برای کسب اطلاعات بیشتر، خواندن مقاله مدارک لازم برای اجرا گذاشتن مهریه پیشنهاد می شود.

مشاوره مهریه رایگان

با پیدا کردن یک وکیل مهریه زبردست که مشاوره مهریه رایگان دارد، می‌توانید تا حدودی هزینه‌های خود را کاهش دهید. عده‌‌ای از افراد بهره مندی از مشاوره را چندان جدی نمی‌گیرند، در صورتی که با مشاوره می‌توانید آگاهی بیشتری را در زمینه راهکارهای دریافت مهریه کسب کنید. زمانی که اطلاعات کافی در اختیار نداشته باشید، نمی‌توانید در مسیری که قدم برداشته‌‌اید، به موفقیت برسید.

قطعاً مشاوره می‌تواند مشکلات شما را راحت‌تر حل کند. در مشاوره‌‌ای که برای دریافت مهریه برگزار می‌شود، وکیل تمام ابعاد مختلف پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهد تا بتواند بهترین و سریع‌ترین راهکار را به موکل خود پیشنهاد دهد.

گاهی اوقات ممکن است تنها با یک جلسه مشاوره راهکاری را برای دریافت مهریه دریافت کنید که شما را زودتر به مقصودتان برساند.

برخی از وکلا برای قسمت مشاوره معمولاً هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، اما برخی از وکلا برای هر یک ساعت مشاوره، قبل از تنظیم دادخواست، مبلغی را دریافت خواهند کرد. مشاوره‌ها می‌توانند هم به صورت حضوری و هم در پاره‌‌ای از مواقع به صورت آنلاین یا تلفنی انجام شود.

از مزیت‌های مشاوره آنلاین صرفه جویی در زمان و هزینه است، شما می‌توانید در هر زمان و مکانی به مشاورین و وکلای مجرب در حوزه دریافت مهریه، دسترسی پیدا کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. 02188939832 و 09127654109

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا