آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

چطور کرونا کانون خانواده را بحرانی کرد؟

چطور کرونا کانون خانواده را بحرانی کرد؟

ایرنا نوشت: شیوع کرونا به دلیل محدودیتهای تحمیلی از جمله اعمال دورکاری و محدویت‌های آمد و شد موجب گردید در روند و فرایند انجام اموری از قبیل پیگیری و رسیدگی به اختلافات و مشاوره قبل از طلاق وقفه ایجاد شده و به تبع آن تحقق طلاق و افزایش تعداد آن نیز تسریع شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی درباره تشدید تنش ها در خانواده به دلیل شیوع کرونا گفت: حضور طولانی مدت اعضای خانواده در محیط خانه به دلیل قرنطینه خانگی منجر به ایجاد یا تشدید اختلافات خانوادگی شده که افزایش آمار خشونت‌های خانگی از جمله کودک آزاری و همسرآزاری را در پی داشته است.

مسعود فیروزی افزود: همچنین مشکلات اقتصادی خانواده‌ها که در ایام شیوع کرونا ایجاد گردید بر این اختلافات دامن زده است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا موجب افزایش فشارهای روانی بر خانواده و اعضای آن داشت ادامه داد: این فشارها و ترس‌های ناشی از بیماری موجب افزایش هیجانات و کاهش خودکنترلی در افراد شده است.

۱۰۵ هزار تماس در دوران کرونا

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه طی سال ۹۹ تعداد تماس با خط ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) بهزیستی به صورت محسوس افزایش یافت و به چندین برابر قبل رسید گفت: تمامی این تماسها موارد آنی و فوری نبود و مداخلات سطح پایین‌تری را می‌طلبید.

وی افزود: طی ۲۰ ماه گذشته ۱۰۵ هزار و ۱۷۳ تماس با اورژانس اجتماعی خراسان رضوی برقرار شده که اختلافات خانوادگی نیز جزو بالاترین آمارها بوده است.

فیروزی ادامه داد: اختلافات خانوادگی از درگیری های سطحی و بحث های معمولی آغاز شده و گاهی به ضرب و شتم یا حتی خودکشی و فرار از منزل نیز می انجامد.

وی گفت: اختلافات خانوادگی طیف وسیعی از آسیبها را در پی داشته و اورژانس اجتماعی در خصوص ارائه خدمات فوری و همچنین ارجاع به خط تلفن ۱۴۸۰ اقدام می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: این آسیبها و اختلافات خانوادگی امسال رو به کاهش بوده و به نظر می‌رسد خانواده‌ها و جامعه به ثبات رسیده و شرایط کرونا را پذیرفته و خود را با آن تطبیق داده‌اند.

47231

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا