آخرین و جدیدترین اخبار اقتصادی

چرا کاربرد پلکسی در ساختمان هر روز بیشتر می‌شود؟

پلکسی شاید از آن دسته واژه هایی باشد که تا کنون به گوش شما نخورده است، اما مطمئن باشید در طول روز آن را در گوشه و کنار شهر و حتی خانه خودتان دیده اید. پلکسی ورقی پلاستیکی است که بدون تردید تحولی بسیار بزرگ در زمینه دکوراسیون و صنعت ساختمان ایجاد نموده است.

این فراورده با نام های دیگری از قبیل ورق آکریلیک، طلق های بی رنگ و شفاف و همچنین گاهی اوقات آن را با نام علمی اش یعنی پلی متیل متاکریلات معرفی می نمایند.

پلکسی ها نوعی از بسپارها و پلیمرها هستند که زمانیکه در مجاورت حرارت و دمای بالا قرار می گیرند بدون هیچ گونه تغییر شیمیایی فقط ذوب می گردند.

این فراورده در انواع متنوع شفاف، رنگی، آینه ای و ترانسپارنت و … در بازار وجود دارند. از دیگر قابلیت های پلکسی می توان خاصیت انعطاف پذیری بالا، جرم بسیار کم و سبک بودن آن، توان پذیرش شکل و حکاکی با لیزر را نام برد.

سبک بودن قابلیت برجسته پلکسی

جرم بسیار کم این محصول، توانایی قابل اتکای دیگری است که دامنه استفاده از آن فراورده را بسیار توسعه داده است.

پلکسی را جایگزینی بسیار مناسب برای شیشه در نظر گرفت.

در صورت استفاده از این محصول برای ساخت وسایل تزئینی سبک بودن یک امتیاز است.

چنانچه از این محصول برای دکوراسیون داخلی بهره می برید بدون هیچ تردیدی سبک بودن قابلیتی مورد توجه است.

پلکسی گلاس چه کاربرد دارد؟

پلکسی کاربردهای زیادی در زمینه های متفاوت دارند اما به عنوان مثال موارد زیر را می توان نام برد :

استفاده به عنوان سقف کاذب در سرویس های بهداشتی، آشپزخانه و …
به کار گیری در دیزاین داخلی و ساخت تزئینات و وسایل دکوری
ساخت تابلوهای تبلیغاتی و استندهای ویژه برای دکوراسیون
ساخت جعبه های مخصوص هدیه و گیف باکس ها
ساخت آکواریوم
به کارگیری این فراورده در صنعت خودروسازی

اندازه ها و ابعاد ورق های پلکسی گلاس

ورق های پلکسی در ابعاد استاندارد 183*122 تولید و به بازار عرضه می شود که این اندازه ها از پر مصرف ترین ورق های استفاده شده در ایران می باشد. ضخامت ورق های یاد شده از 2mm تا 40 mm متفاوت است.

البته صفحاتی با ضخامت بیشتر نیز برای استفاده های ویژه تولید می گردد. برای حفاظت از این ورق ها در زمان جابه جایی ، سطح آنها را با کاغذ پوشش می دهند. از این لایه کاغذ می توان برای کشیدن خط های برش نیز استفاده نمود .

قیمت پلکسی چطور محاسبه می شود؟

دو عامل مهم تعیین کننده قیمت پلکسی می باشد که عبارت است از اندازه ورق پلکسی و ضخامت این صفحات .

هر چه اندازه ضخامت این صفحات بیشتر باشد به همان اندازه قیمت آن بالا می رود و این یک افزایش منطقی و مناسب است. در زمان قیمت گذاری هر برگ از این محصول قیمت را در قبال هر میلیمتر در هر صفحه تعیین نموده اند. با دانستن این نکته می توانید برای خرید پلکسی ارزان اقدام کنید.

انواع صفحات پلکسی گلاس

همانگونه که در ابتدای بحث گفته شد پلکسی در انواع رنگی، شفاف، ترانسپارنت، مات و پلکسی آینه ای نقره ای و طلایی ساخته می شود.

پلکسی گلاس شفاف :

این محصول کاملا شبیه به شیشه می باشد و همانند شیشه کاملا شفاف و بی رنگ است. از آنجایی که این فراورده توان مقاومتی بالایی در مقایسه با شیشه دارد ، بهترین انتخاب برای جایگزین کردن آن با شیشه می باشد.

پلکسی گلاس رنگی :

این نوع ظاهری کاملا براق دارد و در یک طیف رنگی 65 گزینه ای تولید می گردد. این نوع از محصول بسیار پرطرفدار و پرفروش می باشد، چرا که از آن برای تولید فراورده های کاربردی و تزئینی و دکوری استفاده می شود.

پلکسی گلاس رنگی اوپال:

این نوع پلکسی توان عبور دادن نور را دارد ، اما هیچ چیز از پشت آن قابل مشاهده نیست. یکی از مهمترین کاربردهای آن ساخت حروف های برجسته ای است که در تابلوهای تبلیغاتی به کار می رود.

پلکسی گلاس رنگی مات :

این محصولات قابلیت عبور دادن نور را دارند اما سطحی مات دارند نه براق. یکی از رایج ترین کاربرد آنها ، استفاده از آنها برای ساخت قفسه های آرایشی است

پلکسی گلاس رنگی ترانسپارت :

این محصول یک صفحه شفاف رنگی می باشد که تمامی آنچه که در پشت آن باشد قابل دیدن است. این نوع پلکسی را می توان به عنوان جانشین بسیار مناسب شیشه های رنگی در ارسی ها به کار برد، این محصول زیبایی منحصر به فردی دارد و هم اینکه در مقایسه با شیشه از امنیت بیشتری برخوردار است.

پلکسی گلاس آیینه ای :

این نوع پلکسی همانند آئینه هایی هستند که در همه خانه ها وجود دارد با این تفاوت که به جای شیشه از پلکسی شفاف استفاده می شود و زمانیکه یک طرف از پلکسی های شفاف را با جیوه پوشش دهند سطح شفاف تبدیل به آئینه می شود. توان مقاومتی این محصول در مقایسه با آیینه های شیشه ای حدودا 6 برابر بیشتر است.

پلکسی گلاس از کجا بخریم؟

حتما می خواهید بدانید پلکسی از کجا بخریم ؟

در راستای خرید محصولات مرغوب و با کیفیت می توانید به نمایندگی پلکسی گلاس در تهران مراجعه نمائید. خرید از این مراکز ، بصورت اینترنتی و تلفنی امکان پذیر است و پاسخگوی نیاز افرادی است که به دنبال پلکسی ارزان و باکیفیت هستند.

در نمایندگی پلکسی ، علاوه بر خرید جزیی ، عمده فروشی پلکسی نیز انجام می شود که خریداران و مصرف کنندگان عمده می توانند برای خرید با قیمت عمده ، اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا