آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

چرا انتخاب ایران به‌عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشرمهم است؟/ تقوی: این انتخاب شکست بزرگی برای آمریکا و صهیونیستهاست

چرا انتخاب ایران به‌عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشرمهم است؟/ تقوی: این انتخاب شکست بزرگی برای آمریکا و صهیونیستهاست

دکترای علوم سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به انتخاب ایران به عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر گفت: بی تردید این انتخاب محصول تلاش‌های ارزنده دیپلماسی کشور در برقراری روابط حسنه با دنیا و رفع سو تفاهمات و اتهامات مختلف بوده است.

چرا انتخاب ایران به‌عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشرمهم است؟/ تقوی: این انتخاب شکست بزرگی برای آمریکا و صهیونیستهاست

مهدی تقوی مهدی تقوی دکترای علوم سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره اینکه آیا انتخاب ایران به عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشرمهم است؟ گفت: انتخاب نماینده و سفیر دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل موجی از واکنش‌های مثبت و منفی را در رسانه های جهان به دنبال داشت؛ از تلاش برای راه اندازی کارزار مخالفت با اقدام مذکور برای الغای تصمیم مجمع و ابراز عصبانیت و نگرانی مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی تا حمایت از تصمیم فوق از طرف کشورهای منطقه و ابراز خوشحالی مردم ایران از این دستاورد بزرگ دیپلماتیک ایران بخشی از واکنش‌های روزهای گذشته نسبت به این خبر مهم بوده است.

وی تاکید کرد: فارغ از هیاهوهای رسانه ای و گمانه زنی‌های سیاسی در خصوص این رخداد مهم آنچه که اهمیت این موضوع را مضاعف کرده است تلاش‌های مذبوحانه دشمن در به انزوای کشاندن جمهوری اسلامی ایران در روابط بین‌الملل و حذف این کشور از عضویت مجامع بین المللی همچون کمیسیون مقام زن است که علی رغم تشدید اقدامات صورت گرفته نه تنها این مقصود حاصل نشده که موفقیت‌های پی در پی ایران را در صحنه سیاست خارجی و تعامل با کشورهای منطقه و حضور فعال آن در مجامع بین المللی را رقم زده است.

تقوی تصریح کرد: از جمله این موفقیتها عضویت ایران در کمیسیون پیشگیری از جرم سازمان ملل و انتخاب به عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر است. به لیست موفقیت‌های گفته شده برقراری روابط مجدد با عربستان و تبادل سفیر بین دو کشور و …می توان افزود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: از سوی دیگر انتخاب ایران به این سمت از این نظر حائز اهمیت است که تلاش‌های گسترده دشمنان جمهوری اسلامی ایران در اثبات وضعیت وخیم حقوق بشر در ایران است که این انتخاب دقیقا بر خلاف هدف دشمن برای زدن برچسب نقض حقوق بشر به حکومت ایران است.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم تلاش برخی رسانه های بیگانه برای کم اهمیت نشان دادن این تصمیم با دوره ای خواندن ریاست مجمع بررسی روند انتخاب رووسای گذشته این مجمع نشان می دهد که این انتخاب توسط رئیس وقت مجمع از میان نامزدهای مختلف از گروه های منطقه ای مختلف از سراسر جهان بوده است. طبعا با توجه به وجود رقابت بین کشورهای مختلف بر سر کسب عنوان ریاست مجامع وابسته به سازمان ملل اهمیت این انتخاب بیشتر روشن می گردد.

وی گفت: بی تردید این انتخاب محصول تلاش‌های ارزنده دستگاه دیپلماسی کشور در برقراری روابط حسنه با دنیا و رفع سو تفاهمات و اتهامات مختلف به جمهوری اسلامی ایران بوده است. در این میان برقراری روابط مجدد با عربستان و ایجاد روابط حسنه با کشورهای منطقه و رفع مخاصمات گذشته و حمایت قاطع کشورهای منطقه از کاندیداتوری ایران به عنوان رئیس مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر و عدم رقابت سایر کشورهای منطقه در این انتخاب نقش شایانی داشته است. بدیهی است این انتخاب خط بطلانی بر اتهامات بی اساس وارده بر جمهوری اسلامی ایران و شکست بزرگی بر تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای به انزوا کشاندن ایران در عرصه روابط بین‌الملل محسوب می گردد.

این استاد دانشگاه یادآور شد: هوشیاری کشورهای منطقه در عدم همراهی با سیاست‌های خصمانه ایالات متحده آمریکا در ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی و دست رد زدن بر سینه رژیم صهیونیستی برای ایجاد محور عبری_عربی علیه ایران به تحقق این دستاورد بزرگ کمک شایانی کرده است.

تقوی اضافه کرد: با ادامه سیاست‌های مسالمت جویانه جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌های دیپلماتیک در تقویت روابط با کشورهای منطقه و دارای منافع مشترک، شکست کامل تحریم‌های آمریکا و نابودی رژیم منحوس صهیونیستی شتاب بیشتری پیدا خواهد کرد و زمینه برای تاثیرگذاری بیشتر ایران در مناسبات بین المللی فراهم خواهد شد.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا