آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

پیکر شهید «جانی بِت اوشانا» پس از نماز جمعه تهران تشییع شد

پیکر شهید «جانی بِت اوشانا» پس از نماز جمعه تهران تشییع شد

پیکر شهید «جانی بِت اوشانا فقی بکلو» سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران و از شهدای گرانقدر اقلیت‌های مذهبی پس از نماز جمعه تهران با حضور پرشور مردم و نمازگزاران تشییع شد.

پیکر شهید «جانی بِت اوشانا» پس از نماز جمعه تهران تشییع شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، پیکر شهید «جانی بِت اوشانا» سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران و از شهدای اقلیت‌های مذهبی پس از نماز جمعه تهران با حضور پرشور مردم و نمازگزاران تشییع شد.

شهید «جانی بِت اوشانا فقی بکلو» سرباز تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران و از شهدای گرانقدر اقلیت‌های مذهبی بود که برای حفظ تمامیت ارضی و جلوگیری از دست‌درازی به آب و خاک ایران اسلامی، در عملیات بدر(۱۳۶۳) به درجه رفیع شهادت رسید و عنوان «شهید وطن» به او تعلق گرفت.

اواسط اسفندماه گذشته نیروهای تفحص پیکر شهید اوشانا را تفحص کردند و به‌سرعت از طریق آزمایش DNA هویت او مشخص شد اما فرق این شهید با دیگر شهدای مثل خودش این بود که کسی از اعضای خانواده‌اش در دسترس نبود.

چند روز پیش انجمن آشوریان ایران پوستری از یک شهید اقلیت منتشر و اعلام کرد: «نام این شهید «جانی بت اوشانا» است. پس از ۳۸ سال پیکر این شهید از طریق DNA شناسایی شده است اما ستاد تفحص هیچ نام و نشانی از خانواده‌اش پیدا نکرده است. از این رو در صورت شناسایی این شهید، با دبیرخانه انجمن تماس بگیرید».

والدین شهید اوشانا و هر ۳ برادر وی در سال‌های گذشته فوت کرده‌اند. یکی از برادران در خارج از کشور و دیگری در ارومیه دفن شده‌اند. از این خانواده حتی انجمن آشوریان نیز بی‌اطلاع بودند و تقریبا ارتباط‌شان مدت‌هاست با انجمن قطع شده است. برادر سوم نیز در سال‌های پایانی عمرش مسلمان شد و پس از فوت در بهشت زهرا(س) تهران آرمیده است. در همین رابطه فرزند دختر آن مرحوم شناسایی شد (مسلمان) تا برنامه‌های تشییع عموی شهیدش هماهنگ شود.

پیکر این شهید روز چهارشنبه 6 اردیبهشت از ساعت 16 مراسم وداع با پیکر شهید با حضور خیل گسترده مردم در معراج شهدای تهران برگزار شد. همچنین؛ مراسم وداع با پیکر شهید «جانی بِت اوشانا» پنجشنبه 7 اردیبهشت در پادگان 01 نیروی زمینی ارتش برگزار شده بود.

رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۵ و در زمان ریاست جمهوری با حضور در منزل این شهید که از هموطنان اقلیت آشوری است، با خانواده او دیدار کرده بودند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز با صدور اطلاعیه‌ای از مردم تهران برای حضور در مراسم تشییع این شهید والا مقام که امروز بعد از نماز جمعه برگزار می‌شود، دعوت کرد.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا