آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

پیش بینی عجیب نماینده مجلس/ مذاکرات شکست بخورد، مجلس طرح‌های ویژه‌ای دارد!

به انتشار از سایت معرفت نیوز

پیش بینی عجیب نماینده مجلس/ مذاکرات شکست بخورد، مجلس طرح‌های ویژه‌ای دارد!

سایت فردا نوشت:آژانس به نوعی مجری سیاست‌های آمریکاست و آقای گروسی هم با برنامه‌ای از پیش طراحی‌شده به تهران سفر کرده است.

سفر اخیر رافائل گروسی به ایران می‌تواند در روند مذاکرات هشت آذر در وین تأثیرگذار باشد. در این بین این نگرانی وجود دارد که اگر آژانس بخواهد مانند سابق گزارش‌هایی سیاسی و نه فنی بدهد می‌تواند روند مذاکرات با چالش مواجه کند.

محمدحسن آصفری، نماینده مجلس، درباره این موضوع گفت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید بی‌طرف باشد و گزارش‌هایش کاملا فنی و نه سیاسی باشد. امروز شاهدیم که اعتماد نخبگان کشورهای مختلف نسبت به عملکرد آژانس از بین رفته است و این تصور وجود دارد که آژانس انرژی اتمی در راستای اِعمال سیاست‌های خصمانه آمریکا فعالیت می‌کند و گزارش می‌دهد».او ادامه داد: «پس از انعقاد برجام کارشناسان آژانس در 17گزارش اعلام کردند که ایران به تمام تعهداتش در برجام پایبند بوده است اما مشاهده شد که گزارش‌هایی نهایی آژانس علیه ایران بود و این نشان می‌دهد آژانس نمی‌خواهد در جایگاه بی‌طرفی بماند».

این نماینده مجلی بیان کرد: «آژانس به نوعی مجری سیاست‌های آمریکاست و آقای گروسی هم با برنامه‌ای از پیش طراحی‌شده به تهران سفر کرده است. امیدواریم آقای گروسی گزارشی دقیق و منصفانه ارائه دهد تا اعتماد از دست‌رفته احیا شود و انتظار می‌رود که آقای گروسی بدون در نظرگرفتن امیال آمریکا گزارش بنویسد».او مطرح کرد: «اما اگر گزارش آژانس خلاف واقع و سیاسی باشد، ایران درباره ان‌پی‌تی تصمیم جدی می‌گیرد؛ همان‌طور که مصوبه اقدام راهبردی که از سوی مجلس تصویب شد هم در راستای پاسخ به انجام‌نشدن تعهدات غربی‌ها بود. اکنون هم اگر آژانس گزارش نادرستی بدهد، مجلس دولت را ملزم می‌کند که درباره ان‌پی‌تی تجدیدنظر کند؛ هرچند ایران در ان‌پی‌تی هم نباشد به دنبال سلاح هسته‌ای نخواهد رفت اما به هر حال خروج ایران از ان‌پی‌تی به ضرر آمریکا و آژانس خواهد بود».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین اظهار کرد: «امیدواریم آژانس کمک کند که مذاکرات در وین نتیجه‌بخش باشد. ایران تا کنون به تعهدات خود پایبند بوده است و امروز نوبت غربی‌هاست که هم به تعهداتشان برگردند و هم تحریم‌ها را لغو کنند. اگر چنین شود حتما مجلس هم همراهی خواهد کرد».

آصفری در پایان گفت: «اما اگر مذاکرات شکست بخورد، مجلس طرح‌هایی با فوریت بالا دارد که باعث می‌شود فعالیت هسته‌ای ایران تشدید شود، حتی با 60درصد غنی‌سازی اورانیوم که برای زیردریایی‌ها و صنایع‌مان مورد نیاز است».

2323

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا