آخرین و جدیدترین اخبار اقتصادی

پیش‌بینی نایب رییس اتحادیه طلا از قیمت طلا و سکه

بخش اقتصادی آخرین و خبرهای اقتصادی معرفت نیوز نوشت

پیش‌بینی نایب رییس اتحادیه طلا از قیمت طلا و سکه

ایرنا نوشت: قیمت طلا در هفته سوم دی‌ماه متاثر از کاهش نرخ ارز کاهشی بود و حباب سکه با ۱۸۰ هزار تومان افت، به ۲۵۰ هزار تومان رسید.

بررسی بازار سکه و طلا در هفته سوم دی ماه حاکی است سکه طرح جدید روز ابتدایی هفته (شنبه، ۱۸ دی‌ماه) را با روند نزولی شروع کرد و با نرخ ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد و روز بعد ۱۳۳ هزار تومان افت قیمت داشت.

بهای سکه روز دوشنبه پس از نزدیک به پنج ماه به کانال ۱۱ میلیون تومان بازگشت و با نرخ ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد. بهای سکه طرح جدید روز بعد با ۲۷۰ هزار تومان رشد دوباره به کانال ۱۲ میلیون تومان بازگشت.

قیمت سکه روز چهارشنبه برابر ۱۲ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان بود و در آخرین روز هفته به ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

قیمت‌ها در بازار طلای خام در هفته گذشته نیز نزولی بود. به این شکل که روز شنبه یک گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۳۵ هزار تومان و روز یکشنبه برابر یک میلیون و ۱۹۲ هزار تومان بود، یعنی ۴۳ هزار تومان کاهش داشت.

تغییرات قیمت در روز دوشنبه نیز ادامه داشت و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۸۶ هزار تومان معامله شد. در روز سه‌شنبه این رقم برابر یک میلیون و ۲۱۴ هزار تومان بود.

هر گرم طلای ۱۸ عیار در روز چهارشنبه ۲۴ هزار تومان رشد قیمت داشت و در روز پنجشنبه نیز یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان معامله شد.

قیمت هر مثقال طلا در هفته گذشته همچون هفته‌های گذشته در کانال پنج میلیون تومان نوسان داشت و در ابتدای هفته بر مدار نزولی قیمت‌ها در حرکت بود. بر این اساس بهای هر مثقال طلا روز شنبه برابر پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، یکشنبه پنج میلیون و ۱۶۶ هزار تومان و روز دوشنبه برابر پنج میلیون و ۱۴۰ هزار تومان بود.

بهای هر مثقال طلا روز سه‌شنبه پنج میلیون و ۲۶۳ هزار تومان، در روز چهارشنبه پنج میلیون و ۳۱۸ هزار تومان و در آخرین روز هفته پنج میلیون و ۱۴۰ هزار تومان شد.

برپایه این گزارش، قیمت اُنس جهانی طلا در هفته گذشته در محدوده یک‌هزار و ۷۹۰ تا یک‌هزار و ۸۱۹ دلار نوسان داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره تحولات بازار سکه و طلا گفت: قیمت انس جهانی طلا در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته ۲۵ دلار افزایش داشت.

«محمد کشتی‌آرای» اظهار داشت: نرخ ارز در هفته گذشته کاهشی بود و موجب شد بهای طلا و سکه کاهش یابد اما دوباره در اواسط هفته سیر صعودی را در پیش گرفت.

وی افزود: در مجموع هفته گذشته به دلیل کاهش قیمت ارز بهای سکه و طلا کاهش یافت و حباب سکه اول هفته ۳۸۰ هزار تومان حباب داشت و در پایان هفته ۲۵۰ هزار تومان شد؛ یعنی ۱۸۰ هزار تومان کاهش داشت

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کاهش قیمت‌ها تا اواسط هفته قابل توجه بود و سکه طرح جدید به کانال ۱۱ میلیون تومان هم بازگشت، اما از روز چهارشنبه دوباره رشد داشت.

وی درخصوص رشد بهای انس جهانی طلا، خاطرنشان‌کرد: سال نو میلادی و تغییرات سیاست‌های اقتصادی و شاخص‌های اقتصادی بر نرخ انس جهانی تاثیر می‌گذارد و از سوی دیگر نرخ بیکاری در آمریکا افزایش داشت و برخی از ارزش سهام در این کشور تغییراتی داشت که موجب رشد بهای انس جهانی طلا شده است.

کشتی آرای بیان‌داشت: معاملات در بازار طلا عادی است، البته داد و سندها به دلیل اینکه ممکن است قیمت‌ها کاهش با افزایش یابد با احتیاط انجام می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

این محتوا توسط بخش اقتصادی که مهمترین و آخرین خبرهای اقتصادی روز ایران را جمع آوری و انتشار میدهد به نقل از وب سایت خبرگزاری خبر آنلاین منتشر شده و در سایت معرفت نیوز منتشر گردیده است معرفت نیوز در قبال صحت محتوای منتشر شده هیچ نوع مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا