رپورتاژ

پولداران عربستان به لب شترهایشان بوتاکس تزریق می‌کنند

آیا درباره جشنواره شترها در عربستان چیزی شنیده‌اید؟ آیا می‌دانستید فستیوال شتر عربستان را به عنوان مهم‌ترین جشنواره شتر دنیا می شناسند؟ بله این جشنواره‌ها به اندازه‌ای برای برخی افراد اهمیت دارد و لذت بخش است که کار را به اعمال کارهای زیبائی بر روی شترها کشانده‌اند. خیلی از افراد برای دیدن این جشنواره به جنوب سفر می کنند و از طریق دریا به کشور عربستان می روند. اگر به جنوب سفر کردید برای اقامت می توانید اقدام به اجاره سوئیت در کیش کنید و از زیبایی های این جزیره لذت ببرید.

پولداران عربستان به لب شترهایشان بوتاکس تزریق می‌کنند
پولداران عربستان به لب شترهایشان بوتاکس تزریق می‌کنند

جشنواره شترها در عربستان سعودی
جشنواره شتر عربستان سعودی در راستای حفظ نقش شتر در تاریخ و فرهنگ عربستان برپا می‌شود. در این فستیوال که به نام فستیوال شتر ملک عبدالعزیز برگزار می‌شود قرار است به مالک زیباترین شتر 66 میلیون دلار جایزه اهدا کنند.
این رقم بسیار وسوسه کننده است و به همین خاطر بعضی از این صاحبان که البته برخی از آن‌ها پرورش دهنده شتر هم هستند به لب شترها بوتاکس و ژل تزریق کنند. با این کار سعی کرده‌اند که شترها زیباتر و جذاب‌تر نشان داده شوند. البته این جشنواره فقط معرفی برنده و مسابقه نیست بلکه در آن خرید و فروش شتر هم صورت می‌گیرد.
دیلی میل در ارتباط با این موضوع نوشته است که بعد از این که معلوم شد تزریق بوتاکس توسط مالکان شترها صورت گرفته شده 40 شتر به خاطر جراحی لیفت و تزریق هورمون‌های تقویت کننده عضلات، از دور مسابقه خارج شدند.
این شترها برای دریافت جوایزی که در مجموع و طی بخش‌های مختلف انجام می‌شود و جایزه‌ای حدودا XMRاین شترها را به عهده دارد و به وسیله تجهیزات مخصوص مانند: اشعه ایکس و دستگاه‌های سونار سه بعدی این کار را انجام می‌دهد. البته علاوه بر این موارد آزمایش‌های پزشکی برای تجزیه و تحلیل ژن‌ها نیز وجود دارد که از شترها به عمل می‌آید.

جشنواره شترها در عربستان سعودی
جشنواره شترها در عربستان سعودی

بر اساس گزارش دیلی میل صاحبان این شترها که از مسابقات حذف شده‌اند برای این که لب و بینی شتر بلندتر شود و ماهیچه‌های آن‌ها تقویت شود از هورمون استفاده نموده‌اند. همچنین به سر و لب شترها نیز بوتاکس تزریق کرده تا بزرگتر و زیباتر شود.

عربستان را می‌توان یک کشور همیشگی برای میزبانی مسابقاتی که در ارتباط با شتر است دانست. این مسابقه‌ها در فلات صحرای صخره‌ای، واقع در شمال شرقی ریاض برگزار می‌شود. غرفه‌های غذا، فروشگاه‌های سوغات، باغ وحش حیوانات اهلی و موزه‌ای با مجسمه‌های شنی با ابعاد و اندازه واقعی از مواردی است که در این مکان می‌توان پیدا کرد.

از دیگر موارد جالبی که در این مکان می‌توان یافت فروشگاه‌هایی است که به وسیله موی شتر منسوجاتی را تولید کرده‌اند. چادرهایی نیز برپا شده است و از شیر شترها نمونه برداری می‌کند. افلاک نمائی را در این مکان برپا کرده‌اند و نشان می‌دهد که اعراب چگونه به وسیله ستارگان بر شترها سوار می‌شدند و مسیر خود را ادامه می‌دادند.

تزریقات بوتاکس و ژل برای شترها باعث شده است که کاربران و فعالان عرب ابراز تاسف کرده و اعلام کنند که خود شتر، الهه بوتاکس است. اما برخی افراد به خاطر پول این حیوان را اذیت می‌کنند. در یکی دیگر از مسابقات زیبائی که برپا شده بود شتری بعد از تزریق بوتاکس، لبهایش دچار ترکیدن می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا