آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

پناهیان: سگ مسئول بد ایرانی به مسئول خوب آمریکایی شرف دارد / ائمه اطهار ۱۴۰۰سال برای اصلاح امت همچنان در تلاش هستند / چهل سال، ابتدای کار نظام است

به انتشار از سایت معرفت نیوز

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا پناهیان شامگاه دوشنبه در جمع مردم انقلابی اصفهان در امامزاده شاه‌میرحمزه و هیئت فداییان حسین(ع) اظهار کرد :امروز یک فضای انتقادی و اعتراض عمومی در کل جامعه ناشی از مشکلات اقتصادی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه شاید البته در کنار مشکلات اقتصادی، مشکلات بروکراسی اداری و ده‌ها دلیل دیگر به موج اعتراضات دامن بزند، تصریح کرد: برای حل این مشکل یا باید خیال بافی کنیم، مثلا اینکه چند گروه فرشته از آسمان به زمین بیایند و در حلقه اول جایگزین ۳۰۰هزار مدیران میانی کشور بشوند که اصلا در پی رانت خواری و اختلاس و سفارش و محافظه کاری نباشند، که این امر شدنی نیست. راه دوم اینکه هیچ حرکتی برای اصلاح امور نکنیم و راهکار سوم اینکه خود دست به زانو گرفته و برای اصلاح امور اقدامی را شروع کنیم، اصلاح امور فلسفه انقلاب اسلامی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان متذکر شد: قرآن کتابی است که دائما ما را به تفکر وا می دارد، اصلا قرآن به نحوی نگاشته شده است که غیر از اهل تفکر نمی توانند از آن بهره ببرند.

وی با تأکید براینکه دلیل اصلی شلوغی‌ها، تخطئه، مغلطه و هیاهوی‌های رسانه ای این است که کسی فکر نکند، گفت: امروز قبل از بیان اظهار نظر های خود باید ابتدا فکر کنیم و تاریخ را بنگریم، بدون فکر سخن گفتن راحت‌ترین کار است‌.

استاد حوزه و دانشگاه با پرسیدن این سوال که به راستی دلیل این اغتشاشات و اعتراضات چیست؟، گفت: یک پاسخ این است که فقط بداخلاقی برخی مسئولین دلیل است، خدا لعنت کند مسئولی که اهل مماشات، رانت و بداخلاقی باشد، ولی آیا همین مورد دلیل اصلی اعتراض عمومی است؟

وی عنوان کرد: برخی به ما بیان می کنند چهل سال انقلاب برای اصلاح امور کفایت نمی کند، پاسخ این است که ائمه اطهار ۱۴۰۰سال برای اصلاح امت همچنان در تلاش هستند و اهداف هنوز محقق نشده است، پس چهل سال ابتدای کار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان یادآور شد: به گواه تاریخ امیر المومنین (ع) هیچگاه در زمان حکومتش به جای مردم فعالیت نمی کرد، تا زمانی مردم مایل به امری نبودند و خود حرکت نمی کردند، امام پیشگام اقدام نمی‌شدند.

کارشناس مذهبی ابراز کرد: معتقدیم اعتراضات نه تنها بد نیست که خوب هم است، ولی به شرطی که به انرژی تحول و تغییر تبدیل شود، همانطوری که انرژی هسته ای بسیار خوب است، ولی اگر انرژی آن کف خیابان آزاد شود، شهر را تخریب می کند.

وی اظهار کرد: یکی از عوامل مهمی که باعث می شود انرژی اعتراض از بین برود، بی تابی و عدم تحمل است، ادامه داد: برای کاهش بی تابی و افزایش صبر ابتدا باید تاریخ خاصه تاریخ اسلام خواند، دومین راهکار پرهیز از این اندیشه که «مرغ همسایه غاز است»؛ زمانی که ما گمان کنیم همه مردم و کشورهای دیگر دارای رفاهیات و وضع زندگی عالی‌تری نسبت به ما هستند، باعث بی تابی ما می شود.

محافظه کاری قتلگاه انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان گفت: خداوند به ما هیچگاه اجازه رضایت به وضع موجود نمی دهد، عدم رضایت به وضع موجود جز فرهنگ دینی است؛ البته این انرژی نارضایتی را باید به تحول و تغییر منجر شود.

وی توضیح داد: از آیت الله بهجت نقل است که می فرمودند «واقعا بی انصافی است که انسان متوجه نشود که دولت های مهم دنیا حتی دنیا داری هم بلد نیستند» این مطلب براین اساس است که امروز خیال بافی بوده که فکر کنیم تشویق جوانان از سوی غرب به هرزگی برای آزادی است، درحالی که این روش دولتمردان غرب برای اداره کشورها است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: همچنین این وهم است که فکر کنیم، پیشرفت و اقتصاد کشورهای اروپایی فقط متکی به صنعت و تکنولوژی است؛ امروز رفاهیات و اقتصاد آلمان فقط متکی به صنعت خودروسازی نیست بلکه نان در خون مردم بی گناه می زنند، بخش اعظمی از درآمد کشورهای اروپایی و غرب از فروش سلاح های شیمیایی و انواع سلاح‌ها با برای کشتار مردم بی‌گناه است.

وی تذکر داد: هیچگاه مردم ایران حاضر به رفاه و آسایش به قیمت از بین رفتن آرامش روانی و شریک شدن دولتمردانشان در کشتن هر ده دقیقه یک کودک یمنی نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان افزود: امروز ایران با هر مشکلی درحال ساختن پایه های تمدن اسلامی است و به تعبیر رهبری محافظه کاری قتلگاه انقلاب اسلامی است .

وی تصریح کرد: امروز سگ مسئول بد ایرانی به مسئول خوبی که آمریکایی ها برای ما انتخاب کنند شرف دارد. قدرت پهپادی، قدرت موشکی، قدرت دریایی و هزاران پیشرفت اقتصادی و علمی را بدون اتکا به دیگران کسب کردیم.

پناهیان تصریح کرد: ما تحول خواه هستیم، باید ما مطالبه گر باشیم تا از سوی دیگران متهم به راضی بودن به وضع موجود نشویم؛ اگر فریاد پیشرفت سر ندهیم، دیگران فریاد اعتراض بلند می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: فهم در مجلس روضه بهتر اتفاق می افتد، من با تجربه سی ساله خود می گویم، هیئت و مجلس روضه بهترین زمان برای فکر کردن است.

بیشتر بخوانید :

  • پناهیان: نارضایتی عمومی مردم دو دلیل دارد/ بعضی از ما عمامه به سرها هم باید بترسیم
  • پناهیان: رسم روزگار این است که پسرها و دخترها «تغییر» می‌خواهند

  • انتقاد تند پناهیان از «برخی عمامه به سرها ، نمایندگان مجلس و صدا و سیما» بابت «منکر بزرگ دوقطبی سازی حجاب و دامن زدن به آتش فتنه»

  • علم الهدی : کدام دوقطبی؟ / اگر بی حجابی رایج شد، جوانی که باید مجاهد شود، بی‌بند و بار می‌شود

  • تعریف متفاوت و عجیب امام جمعه اهواز از حجاب /حجاب چه سودی دارد که این تعداد به شهادت می‌رسند و اینقدر فحش می‌خوریم؟

۲۱۲۲۰

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا