آخرین و جدیدترین اخبار اقتصادی

ویژگی ‌های سرامیک درجه یک برای پوشش کف ساختمان

ویژگی ‌های سرامیک درجه یک برای پوشش کف ساختمان

انتخاب سرامیک کف یکی از دغدغه‌هایی‌ست که می‌تواند همۀ ما را درگیر کند، چراکه معمولاً می‌خواهیم فقط برای یک‌بار هزینه کنیم و تا سال‌های سال خیالمان راحت باشد.

ترک خوردن سرامیک یا شکسته شدن آن می‌تواند دردسرهای زیادی را برای اهالی خانه ایجاد کند و مجبورشان ‌کند که حداقل برای چند روز پیاپی مصائب بنایی را به جان بخرند. به همین خاطر در ادامۀ این مطلب به‌سراغ بررسی ویژگی‌ های سرامیک درجه یک رفتیم تا شما بتوانید بهترین انتخاب را برای پوشش کف ساختمان‌تان داشته باشید.

در هنگام خرید سرامیک درجه یک به چه مواردی توجه کنیم؟

برای سنجش مرغوبیت هر کالایی معمولاً شاخصه‌های متفاوتی تعریف شده است، شاخصه‌هایی که باید هنگام خرید سرامیک درجه یک به آن توجه کنید از قرار زیر است:

درجۀ کیفی

درجۀ کیفی در سرامیک و کاشی به ترتیب اعداد مشخص می‌شود، به این‌صورت که هرچه رقم آن کمتر باشد، سرامیک موردنظر باکیفیت‌تر است. با این حساب برای خرید سرامیک کف اعلا باید سراغ درجه‌ یک یا نهایتاً دو بروید، چراکه فقط این دسته از سرامیک ها می‌توانند فشار بیشتری را تحمل کنند.

درجۀ ساییدگی یا PEI

درجۀ ساییدگی تنها برای سرامیک‌ های براق مشخص می‌شود. سرامیک درجه یک کف ساختمان باید میزان ساییدگی‌اش برابر با aa باشد و برای مکان‌هایی استفاده شود که میزان رفت‌وآمد افراد در آن بالاست. البته اگر می‌خواهید سرامیک‌ های کف انباری را انتخاب کنید می‌توانید به‌سراغ آن‌هایی بروید که درجۀ ساییدگی کمتری دارند.

درجه جذب آب W.A

میزان W.A در سرامیک‌ های درجه یک برابر با ۰ تا ۰.۵ درصد وزن آنهاست که باعث می‌شود حتی برای استفاده در جاهایی مثل استخر هم مناسب باشند. از سوی دیگر سرامیک ‌هایی که درجه جذب آب ۴ را دارند، تقریباً می‌توانند به نسبت ۷ درصد وزن خودشان آب جذب کنند. البته اگر محل مدنظر شما برای مدت زیادی با رطوبت در ارتباط نیست، بهتر است به‌سراغ سرامیک‌ هایی با درجۀ جذب رطوبت بالا بروید و در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید.

درصد لیزی یا COF

این شاخص میزان اصطکاک بین کفش افراد و سطح سرامیک را نشان می‌دهد. سرامیک‌ هایی با COF ۵۰ یا ۶۰ برای کف خانه یا حتی ساختمان‌های تجاری مناسب هستند و می‌توانند امنیت افراد را در برابر لیز خوردن تضمین ‌کنند.

ویژگی ‌های سرامیک درجه یک برای پوشش کف ساختمان

مقاومت در برابر سرما

اگر قصد دارید برای محیط بیرونِ از خانه سرامیک کف تهیه کنید، بهتر است حواستان به این ویژگی هم باشد، چراکه ممکن است بعد از مدتی به‌دلیل سرد شدن ناگهانی دمای هوا در زمستان‌، سرامیک ها ترک بخورند و از بین بروند.

معرفی بهترین نمونه ‌های سرامیک کف درجه یک

حالا که با مهم‌ترین ویژگی‌ های سرامیک درجه یک آشنا شدید، بهتر است انواع سرامیک کف را هم بشناسید تا بعداً بتوانید با انتخاب و خرید آنها، دنیای خانه یا محل کار خودتان را زیر و رو کنید.

سرامیک گرانیتی

این سرامیک‌ ها ترکیباتی از جنس خاک‌رس دارند و فاقد کلسیم‌کربنات هستند. در طی مراحل پخت رنگ‌دانه‌هایی هم به آن‌ها اضافه می‌شود و به همین دلیل طرح‌هایی مثل رگه‌ای پیدا می‌کنند.

ازآنجایی که در فرآیند تولید این کف‌پوش‌ها از پولیش‌های سنگ‌ساب استفاده می‌شود، ظاهری بسیار مجلل دارند و به‌نوعی سرامیک لوکس محسوب می‌شوند.

سرامیک پرسلانی

پرسلان‌ها در دمای بسیار بالایی پخته می‌شوند، از این رو با ضخامت بالا و میزان جذب آب پایینی تولید می‌شوند. این دسته از سرامیک‌ها به دو صورت لعاب‌دار و بدون لعاب در بازار موجود هستند و میزان تخلخل کمی هم دارند.

ویژگی ‌های سرامیک درجه یک برای پوشش کف ساختمان

سرامیک‌ موزاییکی

مهم‌ترین ویژگی این دسته از سرامیک‌ ها اندازۀ کوچک آنهاست، به‌طوری که ابعادی معادل ۳۰ در ۶۰ سانتی‌متر دارند. سرامیک موزاییکی در شکل‌های مربعی و چندضلعی به‌صورت لعاب‌دار یا بدون لعاب موجود است.

سرامیک کرابن

یکی از بهترین نمونه‌های سرامیک کف درجه یک در ایران سرامیک کرابن است که شرکت کاشی تبریز آن را تولید کرده است. از این سرامیک‌ ها می‌توانید برای کف سالن پذیرایی و سرویس‌ بهداشتی، آشپزخانه و سالن‌های اجلاس استفاده کنید و از کیفیت بالای آن‌ لذت ببرید. سرامیک‌ های کرابن هم‌اکنون در مدل‌ها و طرح‌های زیر در سایت کاشی تبریز به فروش می‌رسند:

  • مدل پلازا خاکسترری

ابعاد: ۱۲۰×۶۰ و ۸۰× ۸۰

نمونۀ برجسته‌ای برای پوشش کف و دیوار

  • مدل جارل

ابعاد: ۱۲۰×۶۰ و ۱۰۰× ۵۰

مناسب برای کف سالن و سرویس بهداشتی

  • مدل لیزا

ابعاد ۶۰×۳۰

مناسب برای کلینیک‌های درمانی و مکان‌های بسته

  • مدل دیزایر

ابعاد: ۶۰×۶۰

مناسب برای کف بالکن‌ها و حیاط‌ ویلاها

  • مدل راک استار

ابعاد: ۹۵×۹۵

مناسب برای فضاهای مسکونی و تجاری

  • مدل مایا

ابعاد: ۲۵×۷۵

مناسب برای کف سرویس‌های بهداشتی و حمام

ویژگی ‌های سرامیک درجه یک برای پوشش کف ساختمان

برای تشخیص سرامیک کف درجه یک، به‌طور کلی باید مولفه‌های متعددی را در نظر بگیرید که ما در این مطلب مهم‌ترین آنها را بررسی کردیم؛ شاخصه‌هایی مثل میزان نفوذپذیری، درصد لیزی، درجۀ ساییدگی، درجۀ کیفی و… .

دانستن این ویژگی‌ها به ما کمک می‌کند تا انتخاب مطمئن‌تری را داشته باشیم و به این ترتیب از مشکلاتی مثل ترک‌خوردگی یا شکستگی زودهنگام کاشی و سرامیک جلوگیری کنیم.

اگر هنوز هم مصمم هستید که برای پوشش کف خانه یا محل کارتان کاشی درجه یک تهیه کنید، می‌توانیم بگوییم که گروه صنعتی تبریز در این زمینه زبانزد است و سابقه دور و درازی را در بازار کاشی های درجه یک دارد. این شرکت با بیش از نیم‌قرن تجربه در زمینۀ تولید انواع کاشی و سرامیک توانسته نمونه‌های مرغوبی را با قیمت مناسبی برای مشتریانش عرضه کند. بنابراین شما می‌توانید خیلی راحت، بدون هیچ استرس و نگرانی خاصی وارد سایت‌شان شوید و کاشی لوکس و درجه یک دلخواه‌تان را از بین محصولات‌ مختلف و متنوع برند تبریز انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا