آخرین اخبار روز استان های ایران

ورق پلکسی گلاس چیست و چرا جایگزین شیشه می‌شود؟

ورق پلکسی گلاس از جمله پیشرفت‌های علم در ساخت متریال‌های مختلف محسوب می‌شود. این ورق‌ها در صنایع مختلف از ساخت لوازم تزئینی تا صنعت ساختمان کاربرد دارند.

ورق پلکسی گلاس چیست؟

پلکسی گلاس را با نام های اکریلیک، اکریلیک شیشه ای، کریلوس و… هم می شناسند. نام تجاری این محصول که بیش از دیگر نام ها متداول است همان پلکسی گلاس است.
جنس ورق های پلکسی گلاس از نوعی ترموپلاستیک تشکیل شده است که باعث می شود جایگزین مناسبی برای شیشه باشد. ماده ترموپلاستیک به گونه ای است که در اثر حرارت دیدن قابل انعطاف می شود.

ورق پلکسی گلاس چه ویژگی هایی دارد؟

این ورق ها با ویژگی های منحصر به فردی که دارند در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از ویژگی های ورق پلکسی گلاس به شرح زیر است.

تمیز کردن سطوح همیشه موضوع مهمی است. ورق های پلکسی به گونه ای هستند که گرد و غبار را می توان به راحتی از سطح آن ها پاک کرد. حتی اگر برای مدت طولانی اثار گرد و غبار روی ورق های پلکسی بماند به راحتی از بین می رود. هم چنین این ماده در برابر خط و خش هم به شدت مقاوم است.

بهترین جایگزین برای شیشه

ورق پلکسی گلاس سبک است و هم چنین ضد خش و خراشیدگی است. این ویژگی ها باعث می شود تا این ورق ها را بتوان به راحتی جایگزین شیشه نمود. مقاومت این ورق ها در برابر ضربه بیشتر از شیشه است. به صورت کلی می توان گفت پلکسی گلاس ها مقاوم، سخت و سبک هستند.

پلکسی گلاس عایق است

از ورق های پلکسی گلاس می توان به عنوان عایق نور، صدا و حرارت استفاده کرد. در برابر نور خورشید ورق پلکسی گلاس باعث جذب اشعه UV می شود. بنابراین از کاربردهای مهم این ورق ها جلوگیری از جذب اشعه های مضر خور شید است. در انواع مختلف پلکسی گلاس با ضخامت های مختلف میزان عبور نور متفاوت خواهد بود.
ضریب هدایت گرمایی در پلکسی گلاس خیلی کمتر از شیشه است. این ورق ها تا دمای ۴۶۰ درجه اتش نمی گیرد. وقتی دما بالا برود این ورق ها ذوب می شوند.
پلکسی گلاس ها عایق صوتی هم هستند و میزان زیادی از صداها را منتقل نمی کنند.

مقاومت بالا در شرایط جوی

این ورق ها در شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بالایی دارند. استفاده از ورق های پلکسی گلاس مقرون به صرفه است. این ورق ها در برابر نور خورشید، بارندگی، سرما، گرما و دیگر عوامل محیطی کیفیت خود را حفظ می کنند.

خواص منحصر به فرد

ورق پلکسی انعطاف پذیری بالایی نسبت به شیشه دارد و از طرفی شکننده نیست. برای ایجاد فرم های منحنی می توانید به خوبی از این ورق ها استفاده نمایید. بخش مهمی از محبوبیت پلکسی گلاس ها به همین دلیل است. هم چنین این ورق ها اگر بشکنند لبه های تیز و برنده ندارند و از این نظر هم ایمنی شان بیشتر است.
وزن کم ورق پلکسی گلاس باعث می شود حمل و نقل آن به آسانی صورت گیرد. برای برش این ورق ها هم کافی است از برش لیزری استفاده شود و این کار به سادگی قابل انجام است.

طلق رومیزی از دیگر محصولات پرطرفدار است. با استفاده از این نوع طلق ، می توانید از سطوح محافظت کنید. مثلا شما می توانید طلق رومیزی را روی میز ناهارخوری یا میز کار و تحریر بیندازید. این کار باعث می شود لکه های مختلف روی میز نماند و به جنس ان آسیبی نرسد. حتما شما هم تجریه دارید که رومیزی یا سفره زیبایی که روی میز ناهارخوری انداخته اید با یک قاشق خورشت کاملا زیبایی اش را از دست داده است. طلق رومیزی کمک می کند که از این اتفاق جلوگیری نمایید.

ورق پلکسی گلاس چیست و چرا جایگزین شیشه می‌شود؟

استفاده از طلق رومیزی

قبل از استفاده از طلق رومیزی به نکات زیر توجه کنید.
• قبل از انداختن طلق روی میز، سطح را کاملا تمیز کنید.
• لبه های طلق را به صورت خمیده به سمت پایین قرار دهید تا کاملا صاف شود.
• در صورتی که می خواهید طلق را بر روی شیشه قرار دهید خوب است که زیر آن یک پارچه بیندازید. این کار باعث می شود حفره های هوا جلوه میزان تان را خراب نکند. اگر میزتان دایره ای یا به شکل هندسی دیگری است باید طلق را به همان شکل برش دهید. شما می توانید برش را به راحتی با استفاده از کاتر انجام دهید.

پلکسی گلاس از کجا بخریم ؟

فروشندگان زیادی در زمینه فروش پلکسی گلاس فعالیت می کنند. نکات مهمی در این زمینه وجود دارد که باید به آن توجه کنید. قبل از هر چیز شما باید انواع مختلف پلکسی گلاس را بشناسید و برای خرید اقدام کنید. مهم تر این است که از یک فروشنده اگاه خرید کنید. همیشه در هر زمینه ای اطلاعاتی وجود دارد که تنها متخصصان آن زمینه از ان آگاه هستند. خوب است که قبل از خرید از فروشنده مجرب مشورت بگیرید. پس از ان می توانید برای خرید از نمایندگی فروش پلکسی گلاس خرید کنید .

کلام آخر

ما در فروشگاه پلکسی با تجریه چندین ساله در زمینه عرضه مستقیم انواع ورق های پلکسی گلاس، طلق رومیزی و… می توانیم مشاور و فروشنده خوبی برای شما باشیم. مشاورین با تجربه ، آماده پاسخگویی به شما برای انتخاب بهترین محصول هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا