آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

وحیدی: اتوبوس‌های ایرانی می‌توانند در ایام اربعین به داخل مرز عراق بروند

وحیدی: اتوبوس‌های ایرانی می‌توانند در ایام اربعین به داخل مرز عراق بروند

وزیر کشور در مورد گفت‌وگوهای دوجانبه با طرف عراقی در مورد تسهیل شرایط زیارت اربعین حسینی گفت: یکی از موضوعات، مسئله حمل و نقل بود و برای اینکه تسهیلاتی فراهم شود تا اتوبوس های ایرانی بتوانند به داخل مرز عراق بروند که توافقاتش با مقامات عراقی صورت گرفت.

وحیدی: اتوبوس‌های ایرانی می‌توانند در ایام اربعین به داخل مرز عراق بروند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور در مورد گفت‌وگوهای دوجانبه با طرف عراقی در مورد تسهیل شرایط زیارت اربعین حسینی در سال جاری گفت: هماهنگی‌ها لازم در مورد موضوع اربعین، قبل از سال ۱۴۰۲ آغاز شد و مسئولین مربوطه در وزارت کشور و ستاد اربعین، جلساتی را با دوستان عراقی برگزار کردند در ادامه این روند امروز نیز جلساتی بین معاونین و مسئولین وزارت کشور ایران و عراق برقرار شد.

وی با بیان اینکه قرارگاه مشترکی برای تسریع در هماهنگی‌ها ایجاد شد، تصریح کرد: لیستی از موضوعات مورد علاقه ما برای اینکه زوار اربعین بتوانند سفر خود را با راحتی به کشور عراق داشته باشند مطرح شد. موضوعاتی مثل لغو روادید در ایام اربعین، وسیع شدن دروازه‌های ورودی در مرز عراق برای تسریع در جابه‌جایی زوار تا این عزیزان پشت مرز نمانند. مسئله سوم نیز موضوع حمل و نقل بود؛ برای اینکه تسهیلاتی فراهم شود تا اتوبوس های ایرانی بتوانند به داخل مرز عراق بروند که توافقاتش صورت گرفت.

وحیدی در مورد صدور گذرنامه ویژه‌ای که راحت تر در اختیار زوار قرار گیرد گفت: با طرف عراقی نیز در این مورد صحبت شد؛ در مورد تکثر مواکب ایرانی در مرزهای عراق برای اینکه زوار بتوانند پس از ورود به عراق امکانات بهتری دریافت کنند نیز مسائلی مطرح شد.

وزیر کشور تصریح کرد: در مورد قیمت مناسبِ حمل و نقل داخلی در عراق و سایر مسائل نیز گفت و گو و توافقات حاصل شد. البته این ارتباطات به طور مرتب برقرار است تا هماهنگی های لازم در مورد نکات جدید صورت بگیرد.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا