آخرین و مهمترین خبرهای جهان

واکنش نمایندگان کنگره به سخنرانی زلنسکی

واکنش نمایندگان کنگره به سخنرانی زلنسکی

نانسی پلوسی بعد از پخش سخنرانی ویدئویی رئیس جمهور اوکراین گفت اظهارات ولودیمیر زلنسکی بسیار قابل توجه بود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سی ان ان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: "سپاس‌گزاریم که زلنسکی از آمریکا به خاطر تمام کارهایی که انجام دادیم و آنچه بایدن انجام داده، قدردان بود. وی از منطقه پرواز ممنوع گفت اما افزود اگر نمی‌توانید،فرصت‌های دیگر را پیش روی ما قراردهید. سخنان زلنسکی قابل توجه بود و وحشی‌گری روس‌ها و جنایات جنگی آنها در مقابل چشمان ماست."

نانسی پلوسی بدون توضیح بیشتر، از وضع مصوبه‌هایی در این خصوص ظرف روزهای آینده خبر داد.

میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا سخنان رئیس جمهور اوکراین را فوق العاده موثر توصیف کرد و گفت پیام به بایدن این است که وی باید به بازی خود سرعت بخشد.

اظهارات مک کانل تا حد زیادی منعکس کننده واکنش سناتورهای جمهوری‌خواه پس از سخنرانی زلنسکی بود و با اظهارات دموکرات‌هایی که از رفتار بایدن به عنوان یک متمایل موثر و رو به جلو دفاع می‌کردند؛ متفاوت بود.

مایکل مکال جمهوری‌خواه از تگزاس و عضو کمیته روابط خارجی نسبت به ویدئو پخش شده بسیار احساساتی شد و گفت: "ما باید به اوکراین کمک کرده و هرآنچه برای جنگ لازم دارد را در اختیار وی بگذاریم. ویدئویی که دیدیم، یادآور آلمان نازی بود و تاریخ درباره ما قضاوت خواهد کرد که چه کار کردیم؟ وقتی بمباران شد ما چه کردیم؟ وقتی زایشگاه‌ها بمباران شد چه کردیم؟ و زنان باردار و بچه‌های خونین را بیرون کشیدند، ما چه کردیم؟ "

مکال افزود اگر اکنون قوی عمل نکنیم تاریخ درباره ما قضاوت خوبی نخواهد کرد. اکنون زمان لفاظی حزبی نیست و باید پشت ملت اوکراین در برابر یکی از شیطانی‌ترین نیروهایی که از زمان جنگ پدرم دیده‌ام{آن زمان هیتلر بود}، بایستیم.

سناتور «روی بلانت» جمهوری خواه به سی ان ان گفت وی نگران ایجاد منطقه پرواز ممنوع است.{پاسخ غیرمستقیم به درخواست زلنسکی}

وی گفت قرار گرفتن خلبانان آمریکایی رو در روی خلبانان روس در هوا شاید نشان دهد ما آمادگی را نداشته باشیم.

اما سناتور دموکرات، مارک کلی در مورد اعمال منطقه پرواز ممنوع ابراز نگرانی کرد و گفت باید تحریم بیشتر و ارائه سیستم دفاعی مانند موشک‌های زمین به هوا را جایگزین این پینشهاد کنیم.

وی افزود پوتین جنایتکار جنگی است و بایدن باید وی را با این نام خطاب کند و باید نامی را که شایسته آن است، روی او {پوتین} بگذارند.

سناتور دموکرات، مارک وارنر رئیس کمیته اطلاعات سنا نیز گفت ابزارهای بسیار موثرتری مانند ضد تانک، موشک ضدهوایی و موشک استینگر داریم که به اوکراین می‌دهیم.

5656

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا