آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

واکنش به اخبار «انجام پروازهای خارج از برنامه برای خروج عده‌ای خاص از کشور»

به انتشار از سایت معرفت نیوز

سعید چلندری، سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام درباره انتشار اخباری مبنی بر انجام پروازهای خارج از برنامه برای خروج عده‌ای خاص از کشور اظهار داشت: تا به این لحظه هیچ پرواز اختصاصی از فرودگاه امام انجام نشده و تمام پروازها برنامه‌ای بوده که اطلاعات آن از طریق تابلو پروازی در انتشار عمومی می‌شود و پروازهای کارگو هم طبق روال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در هیچ رده‌ای هیچ تغییر برنامه پروازی نداشتیم، به ایلنا گفت: به هیچ عنوان فرودگام امام پرواز اختصاصی نداشته‌است و هیچ تغییری در سطح شهر فرودگاهی در ارگان‌ها و ارائه خدمات نداشتیم. مسائل زیادی در این باره عنوان شده که هیچ یک از آنها صحت ندارند.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام درباره طرح موضوعاتی مانند ایجاد مسیر جداگانه‌ای برای تردد برخی از مسافران در فرودگاه امام، گفت: به هیچ عنوان مسیر مجزایی برای انتقال برخی از مسافران نداریم و همه مسافران از مسیر مشخص ترمینال مسافری یا مسیرهای مشخص CIP و VIP عبور می‌کنند و این مسیرهای عبور در تمام فرودگاه‌های دنیا وجود دارند.

چلندری تاکید کرد: تمام اخبار و ادعاهایی منتشر شده در این باره، بی‌اساس و بی‌ارزش هستند.

وی همچنین درباره پیگیری‌های انجام شده نسبت به ادعای شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا و کشف جسد پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی اظهار داشت: تا به این لحظه شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا اطلاعاتی را به ایران اعلام نکرده‌ است. پس از پیگیری‌های عدیده‌ای که انجام دادیم، رییس ایستگاه لوفت‌هانزا در فرودگاه امام به عنوان نماینده این شرکت، برای ارائه توضیحات و اطلاعات، از آلمان به تهران برگشت و اطلاعاتی ارائه داد اما اطلاعاتی که ارائه شد بسیار ضعیف بودند.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام با تاکید بر عدم همکاری لوفت‌هانزا برای ارائه تصاویری از جسد گفت: با وجود پیگیری‌های پی در پی ما لوفت‌هانزا هیچ تصویری از جسد ارائه نداد اما ما توانستیم تصاویر جسد را از طریق پلیس اینترپل به دست بیاوریم که همین موجب تعجب شرکت لوفت‌هانزا شده‌بود. ‌

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام ادامه داد: در تصاویری که از جسد و آن وسایل همراه آن ارائه شد، عکسی از یک کیف پول وجود داشت که جزییاتی از آن ارائه نکردند و اعلام شد در این پول تنها دو سیم کارت وجود دارد و به جز آن چیزی در کیف پول نبوده‌ است. در خواست ما این بوده که سیم کارت را تحویل دهند تا بدانیم شماره تماس انها برای کدام کشور است اما هیچ اطلاعاتی از آن دو سیم کارت هم نتوانستند به ما ارائه کنند.

وی افزود: تصویری از یک کاور لباس، از کاورهایی موجود در لاندری تمام هتل‌ها و کیسه‌ای که لباس‌های کثیف را برای تحویل به خشکشویی در آن قرار می‌دهند، وجود داشت و جالب این است مارک این کیسه خارجی است. همچنین تصویری از یک چاقو و کپسول اکسیژن هم ارائه شد که مارک این دستگاه اکسیژن صادراتی است.

چلندری با بیان اینکه با این مدارک نمی‌توان اثبات کرد که این جسد ایرانی است، تاکید کرد: به لوفت‌هانزا اعلام کرده‌ایم که در ابتدا باید ثابت کنند که این جسد از این هواپیمایی که پرواز فرودگاه امام داشت، خارج شده‌ است. همچنین موضوع مهم دیگر این است که ظاهر این جسد به گونه‌ای نیست که در آن شرایط هواپیما، ارتفاع و در دمای منفی ۶۰ درجه فوت کرده باشد چراکه جسد فردی که در آن اختلاف فشار هوا و به دلیل کمبود اکسیژن فوت کرده‌باشد، باید سیاه شود اما این جسد ظاهر یک مرگ طبیعی شبیه به سکته را دارند.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام گفت: از سوی دیگر اساسا صورت این جسد شبیه به ایرانی‌ها نیست از این رو باید تابعیت این جسد را برای ما مشخص کنند.

وی تاکید کرد: به طور جدی موضوع را از وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری پیگری می‌کنیم. لوفت‌هانزا باید اطلاعات دقیق و ساعت فوت این جسد را اعلام کند و مدارکی ارائه دهد که این جسد را از پرواز بعد از فرودگاه امام از هواپیما خارج کرده‌است .

چلندری با بیان اینکه به این لحظه لوفت‌هانزا مدارکی مبنی بر اینکه فرد فوت شده از فرودگاه امام در محفظه چرخ هواپیما مستقر شده ارائه نکرده‌ است، گفت: لوفت‌هانزا ادعای واهی دارد و الان ما به طور جدی به دنبال این هستیم که لوفت‌هانزا ادعای خود را ثابت کند و هرچه زودتر اطلاعات تکمیلی را به ما ارائه دهد.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام گفت: در حال حاضر پروازهای لوفت‌هانزا به صورت عادی در حال انجام است و هیچ ایرلاینی پروازهای خود را به فرودگاه امام و ایران را قطع نکرده است و روال تمام پروازها عادی است.

بیشتر بخوانید :

  • ۵ هزار و ۴۰۰ آقازاده در فرنگ! / پدران برای مردم تحت فشار ، شعار مقاومت می دهند ؛ فرزندان را برای پیشرفت به آمریکا و کانادا می فرستند

  • انگار نه انگار ، رئیسی دستوری داده / فرزندان مسئولان در کشور دشمن چه می‌کنند؟

  • حسن نصرالله فرمان اعزام نیرو به ایران داد؟ / تصویر نامه‌ای که «وایرال» شد

۲۱۲۲۰

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا