آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

هیوندای i۲۰ مدل ۲۰۲۳ فیس لیفت؛ ترکیه مونتاژ می‌کند، ایران وارد نمی‌کند!

داستان کوشا خودرو و خودروهای کیا، تازه داشت به جاهای جذاب خود یعنی معرفی کیا K۵ می‌رسد که ناگهان واردات خودروهای کره‌ای به ایران دوباره ممنوع شد.

در حال حاضر از محصولات جدید این کشور، ۶ مدل کیا و ۱ مدل هیوندای یعنی هیوندای النترا ۲۰۲۳ راهی ایران شده‌اند و بقیه فعلا باید پشت در بمانند. هیوندای i۲۰ مدل ۲۰۲۳ هم جزو همین دسته‌ از جامانده‌ها است که در ادامه قصد داریم با نسخه جدید آن کمی آشنا شویم.

تغییرات و مشخصات فنی هیوندای i۲۰ مدل ۲۰۲۳ فیس لیفت

هیوندای i20 مدل 2023 فیس لیفت

در زیر کاپوت این نسخه، باز هم همان موتور ۱ لیتری توربو شارژی را داریم که می‌توانست ۹۹ اسب بخار را با گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه یا دستی، به چرخ‌های جلویی بفرستد. نسخه‌ قوی‌تری از این موتور هم وجود دارد که ۱۱۸ اسب تولید می‌کند. به این مجموعه، یک موتور برقی ۴۸ ولت با سیستم مایلد هیبرید هم اضافه می‌شود تا در ترافیک‌ها، یاور شما باشد.

هیوندای آی 20 جدید

هیوندای i20 مدل 2023 فیس لیفت

هیوندای i20 مدل 2023 فیس لیفت

اصلی‌ترین تفاوت هیوندای i۲۰ فیس لیفت جدید با نسخه‌های قبلی به رنگ‌های جذاب بدنه و کابین مربوط می‌شود که فعلا این رنگ‌ها به لیمویی و آبی متا متالیک و خاکستری لومن محدود شده‌اند.

هیوندای i20 مدل 2023 فیس لیفت

همچنین طراحی سپر جلو و عقب هم دستخوش تغییراتی شده و در داخل کابین هم اکنون می‌توانید نمایشگرهای دوال اسکرین بزرگ با ابعاد ۱۰.۲۵ اینچ را در جایگاه مولتی مدیای لمسی و کلاستر دیجیتالی پیدا کند.

هیوندای آی 20 جدید

در بحث‌های فنی و تجهیزات ایمنی، هیوندای i۲۰ مدل ۲۰۲۳ فیس لیفت اکنون میزبان رادار تشخیص عابرین پیاده و دوچرخه سواران است و رادار رانندگی بین خطوط هم به این مجموعه اضافه شده. رادار نقطه کور، سنسور تشخیص ترافیک پشت RCTA، سیستم هشدار تصادف از جلو و عقب و کروز کنترل اتوماتیک هم از دیگر امکانات این مجموعه هستند.

هیوندای i۲۰ جدید در ترکیه ساخته می‌شود!

هیوندای آی 20 جدید

همین چند روز قبل بود که خبر ورود تسلا مدل Y به ترکیه را شنیدیم و اکنون بلافاصله خبر رسیده که هیوندای i۲۰ مدل ۲۰۲۳ فیس لیفت قرار است در شهر ازمیت ترکیه، تولید و مونتاژ شود. متاسفانه در روزگاری نه چندان دور، این کار در کارخانه کرمان موتور انجام می‌شد اما حالا حتی ورود ماشین‌های کره‌ای هم به ایران ممنوع شده است!

قیمت هیوندای آی ۲۰ فیس لیفت جدید

قیمت این هیوندای i۲۰ فیس لیفت ۲۰۲۳ فعلا اعلام نشده اما با توجه به اینکه این خودرو در ترکیه مونتاژ می‌شود، احتمالا قیمت آن تفاوت زیادی با نسخه ۲۰۲۳ معمولی نداشته باشد و حول و حوش ۱۲ تا ۱۳ هزار دلار بالا و پایین شود.

۲۲۷۲۲۷

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا