آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

هیئت عالیرتبه ارتش هند از دانشگاه عالی دفاع ملی بازدید کردند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، هیئت ۱۹ نفره متشکل از مقامات عالیرتبه ارتش هند و دانشجویان دانشگاه دفاع ملی ارتش هند به سرپرستی سرلشکر «راجش موگه» در ترکیب تور مطالعاتی و در راستای توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی دوجانبه، روز دوشنبه (۷ شهریورماه ۱۴۰۱) از دانشگاه عالی دفاع ملی بازدید کردند.

در بدو ورود هیئت مذکور بعد از ادای احترام به جایگاه شهدای گمنام دانشگاه، توسط رئیس دانشگاه سردار اسماعیل احمدی مقدم مورد استقبال قرار گرفتند و به ساختمان هیئت‌رئیسه دانشگاه راهنمایی و رئیس هیئت مذکور با ریاست دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این ملاقات سردار اسماعیل احمدی‌مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ضمن خیر مقدم به هیئت مذکور، بر توسعه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی و درباره ساختار آموزشی و پژوهشی دانشگاه توضیحاتی ارائه و زمینه‌های مشترک همکاری تاکید کردند.

همچنین مراتب اعلام آمادگی دانشگاه برای تبادل استاد و پذیرش دانشجو به طرف هندی اعلام شد.

این هیئت در ادامه از کتابخانه و مرکز اطلاع‌رسانی دانشگاه و دانشکده‌های مدیریت راهبردی، امنیت ملی و دفاع ملی نیز بازدید، پس از امضا دفتر یادبود و گرفتن عکس یادگاری و تبادل هدایا با بدرقه ریاست دانشگاه محل دانشگاه را ترک کردند.

گفتنی است، میزبانی این هیئت برابر تصویب ستادکل نیروهای مسلح به دانشگاه عالی دفاع ملی واگذار شده بود و برابر برنامه‌ریزی انجام شده و در طول اقامت پنج روزه این هیئت در جمهوری اسلامی ایران، ملاقات‌های مهمی با فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همچنین جانشین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران داشتند.

این هیئت از دافوس آجا و نمایشگاه توانمندی‌های وزارت دفاع نیز بازدید نموده و با ظرفیت‌های بسیار مناسب آموزشی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و توانمندی‌های دفاعی در حوزه‌های مختلف اعم از پهپادی، الکترونیکی و موشکی آشنا شدند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا