آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

هویت یکی از شهدای گمنام در موزه ملی دفاع مقدس شناسایی شد

هویت یکی از شهدای گمنام در موزه ملی دفاع مقدس شناسایی شد

ایرنا نوشت: مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از شناسایی هویت یکی از شهدای گمنام حاضر در این موزه خبر داد.

علی اصغر جعفری از کشف هویت یکی از شهدای گمنامی که در محوطه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خاک سپرده شده است، خبر داد و گفت: حدود ۱۵ سال قبل پیکر پاک تعدادی شهدای گمنام در محوطه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خاک سپرده شدند.

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: به تازگی هویت یکی از این شهدا شناسایی شد و بعد از مدتی هویت برادر این شهید که او هم گمنام بود و کنار هم به خاک سپرده شدند، مورد شناسایی قرار گرفت.

وی افزود: به تازگی براساس آزمایشات DNA هویت یکی از شهدای گمنام داخل مجموعه هم شناسایی شده که طی چند روز آینده به خانواده شهید اطلاع می‌دهیم.

پیکر مطهر عبدالرحمن گلچینی در سال ۱۳۹۰ و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان شهید گمنام در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران به خاک سپرده شد.

سرنوشت برای این دو شهید اینگونه رقم خورد که هر دو برادر به فاصله ۶ روز از هم و با گذشت ۳۱ سال، به فاصله ۱۰ روز پیکرشان شناسایی شود. پیکر علیرضا در کنار عبدالرحمن در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خاک سپرده شد.

همچنین شهید عباس امیدی، سومین شهیدی است که هویت او شناسایی شده است که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خاک سپرده شده است

شهید امیدی، فرزند محمد، متولد سال ۴۶ و اعزامی از مشهد است که در سال ۶۵ مفقود اعلام شده بود و پیکر مطهر او در سال ۹۰ در عملیات تفحص کشف شد.

پیکر پاک این شهید بزرگوار در اردیبهشت سال ۹۰ مصادف با شهادت حضرت زهرا(س) به عنوان شهید گمنام در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران به خاک سپرده شد.

23219

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا