آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

همه تقصیر را به گردن یک نفر انداخته‌اند

 همه تقصیر را به گردن یک نفر انداخته‌اند

پدر میلاد نهاوندی جوان ملایری از قربانیان حادثه سقوط هواپیمای ps۷۵۲ اوکراینی درباره حکم صادر شده دادگاه می‌گوید: از حکم راضی نیستیم چون اینها می‌گویند کسی مقصر بوده که شاسی را فشار داده و همه تقصیر را بر گردن یک نفر انداخته‌اند اما برای مقصران اصلی قرار منع تعقیب زده‌اند.

او ادامه می‌دهد: «ما هم می‌دانیم بالاخره یک کسی هم بوده که شاسی شلیک را فشار داده است. این‌ها فقط به این فرد پیله کرده‌اند؛ اما اگر آن شب حریم هوایی فرودگاه را کلیر می‌کردند این اتفاق نمی‌افتاد. شبی که خود ایران حمله را آغاز کرده آیا نمی‌توانست دو ساعت آسمان فرودگاه را کلیر کند که این اتفاق نیفتد؟ این‌ها می‌گویند کسی مقصر بوده که شاسی را فشار داده است و همه تقصیر را بر گردن یک نفر انداخته‌اند تا ماجرا تمام شود.»

جان‌باختگان را شهید نامیدند تا ما سکوت کنیم

پدر میلاد نهاوندی جانباخته حادثه هواپیمای اوکراینی به «شهید» خواندن جان‌باختگان هم اعتراض کرده و می‌گوید: شهید کسی است که با اراده و عزم خودش می‌رود که شهید بشود. اما یک بچه ۵ ساله با عزم خودش رفته که شهید شود؟ این شهید نامیدن هم یک عاملی شده برای اینکه ما سکوت کنیم. اگر بگوییم این‌ها شهیدند پس شهدای دیگر چه می‌شوند؟ نباید تعاریف را تغییر دهیم. اینطور نیست که بگویند شهید است، ما هم بگوییم احسنت! نه خیر؛ این‌ها جان باخته‌اند.

از سردار حاجی‌زاده شکایت کردیم، اما قرار منع تعقیب زدند

او در پاسخ به این سوال که چه کسانی قرار منع تعقیب گرفته‌اند که مورد اعتراض خانواده‌ها واقع شده گفت: آقای حاجی زاده (فرمانده نیروی هوافضای سپاه) یکی از این افراد است. ما همه شکایت کردیم. خانواده‌ها در چند مرحله شکایت کرده‌اند، ولی وقتی قرار منع تعقیف صادر می‌کنند معنی‌اش چیست؟ هدف خانواده‌ها این بود که حادثه آسیب‌شناسی شود. قرار منع تعقیب جوابی بود که در واکنش به شکایت خانواده‌ها به ما دادند. الان هم خانواده‌ها راضی نیستند، چون چیزی که ما می‌خواستیم اتفاق نیفتاده است. نهاوندی در پاسخ به اینکه «برداشت خانواده‌ها از دلیل حادثه چیست؟» می‌گوید: همه نوع حدس و گمانی می‌شود داشت و نمی‌شود رد کرد. ما می‌گفتیم حتی اگر عمدی نباشد، شبه‌عمد است. امکان چنین چیزی در هیچ جایی از جهان وجود ندارد و هیچ نمونه دیگری هم وجود نداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا