آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

هشدار «عواقب منفی صدور قطعنامه»به «سازمان‌های نظامی اروپا»

 هشدار «عواقب منفی صدور قطعنامه»به «سازمان‌های نظامی اروپا»

صبح دیروز مجلس شورای اسلامی در واکنش به قطعنامه اخیر پارلمان اروپا با حضور حسین امیرعبداللهیان،‌ وزیر خارجه و حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران جلسه غیرعلنی برگزار کرد.

علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس درباره جزئیات جلسه به خبرگزاری تسنیم گفت: در این جلسه وزیر امور خارجه و فرمانده سپاه سخنانی را مطرح کردند و در این نشست تأکید شد که اگر اروپا خطایی نابخشودنی انجام دهد ایران اقدام متقابل به مثل انجام خواهد داد.

وی افزود: در این جلسه تأکید شد که اگر سپاه پاسداران توسط کشورهای اروپایی یک سازمان تروریستی اعلام شود، ایران نیز تمامی نهادهای نظامی اروپا را تروریست اعلام خواهد کرد و از این به بعد هیچ یک از نهادهای نظامی اروپایی در منطقه در امان نخواهند بود و حتی مستشاران آنها در سفارتخانه‌های آنها احساس آرامش نخواهند کرد.

وی با اشاره به پیام‌های اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در این راستا افزود: اروپایی‌ها پیغام‌هایی داده‌اند که قصد چنین اقدامی را ندارند و از ایران درخواست داشتند که ایران نیز اقدام متقابل به مثل انجام ندهد. همچنین آمریکایی‌ها پیام‌هایی را به ایران داده‌اند و درخواست مذاکره کرده‌اند.

عناصر ارتش کشورهای اروپایی

در لیست تروریستی مجلس

حسین امیرعبداللهیان،‌ وزیر خارجه ایران پس از جلسه غیرعلنی با فرمانده سپاه پاسداران و نمایندگان مجلس درباره قطعنامه پارلمان اروپا در توییتی نوشت: «مجلس در اقدامی متقابل در صدد قرار دادن عناصر ارتش کشورهای اروپا در لیست تروریستی است.»

او اظهارات چند روز پیش خود را تکرار کرد و گفت: «پارلمان اروپایی به پای خود شلیک کرد.» و تاکید کرد که «پاسخ ، متقابل است.»

امیرعبداللهیان ادامه داد: در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی حضور یافتم. نمایندگان در حضور سردار سلامی از تلاش این نهاد حاکمیتی برای حفظ امنیت ملی قدردانی کردند.

دستمان برای پاسخ به دشمن باز است

نماینده مردم دامغان در مجلس نیز گفت که فرمانده کل سپاه پاسداران در نشست غیرعلنی امروز مجلس عنوان کرد: در زمان دوستی دستمان به طرف دوستان دراز و در زمان جنگ دستمان برای پاسخ به دشمن باز است.

علی‌اکبر علیزاده افزود: سردار سلامی افزود که اگر اتحادیه اروپا در اقدام شیطنت‌آمیز بخواهد علیه سپاه پاسداران صورت دهد و دست به تحریم سپاه بزند پاسخ ما به آن‌ها پشیمان‌کننده خواهد بود.

غربی‌ها خوب فکر کنند تا پنجره فرصت

برای دیپلماسی بسته نشود

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: با قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی، مشخص شد که کشور‌های اروپایی مسیر اشتباهی را علیه منافع ملی کشورهایشان در پیش گرفته اند.

محمدباقر قالیباف افزود: ابتدا باید روشن کنم بعد از تحریم‌های گسترده و طولانی که جبهه غرب خصوصا آمریکا علیه مردم ایران انجام داده است، این قبیل اقدامات، تاثیرات حقوقی گسترده جدی‌تری نخواهد داشت و جریان حامی صهیونیزم، بیشتر بدنبال فضاسازی رسانه‌ای برای مرعوب ساختن مردم ایران و کشور‌های مستقل دنیا است، اما همه بدانند مردم ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بخشی از خود می‌داند که امنیت آن‌ها را تامین کرده است و در همه سختی ها، از بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و بیماری فراگیر کرونا گرفته تا سازندگی و محرومیت زدایی این نهاد مقدس را در کنار خود می‌بینند و این قبیل هجمه‌ها بیشتر باعث همبستگی اجتماعی در حمایت مردم از سپاه پاسداران برای حفظ عزت و امنیت ملی کشورشان می‌شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان با بیان اینکه هر نوع اقدام علیه سپاه، از جمله تحریم یا قراردادن در لیست‌های موهوم مانند گروه‌های به اصطلاح تروریستی، توهین به همه ملت ایران است، ادامه داد: میلیون‌ها ایرانی عضو سپاه و بسیج هستند، در سراسر منطقه خاورمیانه نیز میلیون‌ها نفر تعلق عمیق و جدی به سپاه دارند. هرگونه قضاوت درباره سپاه به معنای قضاوت درباره ملت ایران و بسیاری از ملت‌های منطقه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا