رپورتاژ

هزینه کاغذ دیواری به چه عواملی بستگی دارد؟

منطقه خاص

کاغذ دیواری ها با استفاده از چسب روی دیوارهای شما چسبانده می شوند. هر گونه قرار گرفتن در معرض رطوبت و رطوبت به معنای کنده شدن کاغذ است. به طور مشابه، قرار گرفتن در معرض گرما می تواند به کاغذ دیواری آسیب برساند. به همین دلیل است که کاغذ دیواری در مناطقی مانند حمام، آشپزخانه و دیوارهای بیرونی ممنوع است. اینها فقط در مکانهای خاص مانند اتاق خواب، قسمت نشیمن و ناهارخوری قابل استفاده هستند. رنگ نیز در مناطقی که دائماً در معرض رطوبت و گرما قرار دارد، روند معمول خود را حفظ نخواهد کرد. به همین دلیل است که کاشی ها به یک گزینه محبوب برای تعمیر دیوارهای حمام و آشپزخانه به جای رنگ تبدیل شده اند.

نگهداری

رنگ تمایل به خرد شدن دارد و کاغذ دیواری تمایل به کنده شدن دارد. اگر روی کالاهای باکیفیت سرمایه گذاری کنید، آنها به خوبی ساییدگی و پارگی را تحمل می کنند. بسته به کیفیت، ممکن است بتوانید آنها را پاک کنید اگر یکی از افراد خانواده شما تصمیم گرفت از دیوار برای اهداف نادرست استفاده کند یا حیوان خانگی شما خیال داشت از آن بالا و پایین بپرد. با این حال، برای استفاده از آن کیفیت مواد، باید سرمایه گذاری زیادی نیز انجام دهید. در این حالت، در بهترین حالت دقیقاً آنچه را که برای آن پرداخت می کنید، دریافت می کنید.

اندازه فضا

هر چه اتاق یا دیواری که می خواهید کاغذ دیواری کنید بزرگتر باشد، به مواد بیشتری برای پوشش آن نیاز خواهید داشت – و هزینه آن بیشتر خواهد بود. برای تخمین مقدار کاغذ دیواری مورد نیاز، باید اندازه گیری کنید. در اینجا چه باید کرد:
ابتدا متراژ مربع منطقه ای را که می خواهید پوشش دهید محاسبه کنید. ارتفاع و عرض هر دیواری را که می خواهید کاغذدیواری کنید اندازه بگیرید. این ابعاد را ضرب کنید تا سطح دیوار را بر حسب فوت مربع بدست آورید. سطح هر دیوار را با هم اضافه کنید.

مجموعه آکاژ با تنوع محصولات و نصب دیوارپوش آذران با کیفیت توانسته در صد زیادی از خدمات دیوارپوش یا سقف کاذب و پارتیشن اداری و … را در بر بگیرد
سپس، هر پنجره، در یا قسمت دیگری را که نیازی به پوشاندن آن ندارید اندازه بگیرید. سطح فضاهایی را که نمی پوشانید از کل مساحت دیوار کم کنید.
در نهایت، 10٪ به کل اضافه کنید تا کاغذ دیواری را به درستی تراشیده و ردیف کنید. برای مثال، اگر دیواری با مساحت 80 متر مربع را می‌پوشانید، باید 10 درصد اضافی را در مجموع خود لحاظ کنید که 8 متر مربع است. در مجموع، شما می خواهید حداقل 88 متر مربع کاغذ دیواری بخرید

ترجیحات کاغذ دیواری

بسته به آنچه روی کاغذ چاپ می شود، هزینه ها ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، کاغذ دیواری سه بعدی هزینه بیشتری نسبت به کاغذ دیواری با طرح های ساده یا سنتی دارد. شما همچنین باید در نظر بگیرید که تراز کردن کاغذ دیواری چقدر سخت خواهد بود. اگر طرح تصویری خاصی دارید، ممکن است نیاز به خرید مواد بیشتری داشته باشید تا فضای کافی برای ردیف کردن کاغذ به خود بدهید.

آماده سازی دیوارها

ممکن است لازم باشد کاغذ دیواری موجود را از دیوارها جدا کنید یا با ایجاد سوراخ‌ها و ترک‌های کوچک دیوارها را آماده کنید. این شامل مواد اضافی است که می تواند هزینه کار را افزایش دهد.
اگر می خواهید دیوارهای منحصر به فرد و جذابی در خانه داشته باشید، کاغذ دیواری جایگزین مناسبی برای رنگ آمیزی است. با کاغذ دیواری، انتخاب شما از الگوها، رنگ ها و طرح ها تقریبا نامحدود است. آنها همه کاره هستند و در پوشاندن عیوب آرایشی روی دیوارهای شما بهتر هستند. آنها همچنین می توانند شخصی سازی شوند، مخلوط و مطابقت داده شوند و به راحتی تمیز می شوند.
اگر به فکر استفاده از کاغذ دیواری برای افزایش ظاهر خانه و تزریق شخصیت به فضای خود هستید، احتمالاً یکی از سؤالات اصلی شما این است: کاغذ دیواری چقدر است؟ هزینه کاغذ دیواری دیوار چقدر است؟
نگران نباشید، زیرا در این راهنمای نهایی هزینه کاغذ دیواری به این سوالات و موارد دیگر پاسخ خواهیم داد.

چه عواملی هزینه کاغذ دیواری را تعیین می کند؟

هنگامی که صحبت از کاغذ دیواری به میان می آید، عواملی وجود دارد که باید در نظر بگیرید زیرا این موارد به تعیین هزینه پروژه شما کمک می کند:
• ابعاد یا اندازه دیوارهای شما
• تعداد دیوارهایی که باید کاغذ دیواری شوند
• هر اثر هنری یا طراحی مورد نیاز
• عوامل دیگری که ممکن است بر دشواری نصب تأثیر بگذارد
• کاغذ دیواری سفارشی یا شخصی سازی شده در مقابل کاغذدیواری خارج از قفسه
• نصب حرفه ای در مقابل DIY
نرخ آماده سازی سطح حرفه ای و رنگ آمیزی مجدد معمولاً به صورت موردی تعیین می شود، اگرچه یک نقطه شروع قیمت خوب حدود 500 هزار تومان در ساعت است.

هزینه کاغذ دیواری از پیش چاپ شده

میانگین هزینه کاغذ دیواری یا رول کاغذ دیواری استاندارد در آکاژ به ابعاد 52 سانتی متر در 10 متر از 500 تا 1 میلیون متغیر است. کاغذ دیواری متوسط با کیفیت مناسب معمولاً برای یک رول 10 متری 60 تا 1 میلیون است. البته قیمت کاغذ دیواری بسته به سبک و جنس استفاده شده متفاوت است.
هزینه کاغذ دیواری به ازای هر متر برای کاغذ دیواری اصلی – که فقط دارای الگوهای سطحی ساده است – از1تا 2 میلیون شروع می شود. کاغذ دیواری گران‌تر، منحصر به فرد یا باکیفیت‌تر می‌تواند تا 5 در هر متر قیمت داشته باشد. یک کاغذ دیواری مجلل با ابعاد 65 در 65 سانتی متر مربع می تواند تا 850  قیمت داشته باشد.
برای ارائه یک نمای کلی از هزینه انواع کاغذ دیواری خاص برای هر رول استاندارد (معمولاً با عرض 52 سانتی متر و طول 10 متر)، در اینجا اطلاعاتی وجود دارد که می توانید از آنها به عنوان مرجع استفاده کنید:
• کاغذ دیواری قابل رنگ
• کاغذ دیواری متالیک
• کاغذ دیواری واقعی
• کاغذ دیواری با الگوهای پیچید
هنگام سفارش کاغذ دیواری، 10 درصد بیشتر از مقدار محاسبه شده خود دریافت کنید تا تمام نشود. علاوه بر این، به یاد داشته باشید که برخی از کاغذ دیواری ها ممکن است در اندازه های رول استاندارد نباشند. همیشه اندازه و قیمت را با تامین کننده خود بررسی کنید تا در پروژه کاغذ دیواری خود دچار مشکل نشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا