جدیدترین و مهمترین اخبار علمی

هانکوک با لاستیک بدون باد مشکل پنچری را حل کرد

هانکوک با لاستیک بدون باد مشکل پنچری را حل کرد

هرکسی که مجبور شده در کنار جاده‌ای شلوغ، احتمالاً در گرمای شدید یا باران شدید، لاستیک خود را عوض کند، در حسرت روزی خواهد بود که دیگر این مشکلات مربوط به گذشته باشد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از نیو اطلس، هانکوک به عنوان یکی از مشهورترین لاستیک سازان دنیا برای تحقق این آرزو تصمیم گرفته وارد دنیای لاستیک‌های بدون باد شود و نمونه پیش‌تولیدی آن را با نام i-Flex در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته است. این لاستیک که از طریق تست‌ها و مطالعات بیومیمتیک توسعه یافته دارای پره‌های به پیوسته و چندلایه است تا استحکام کافی برای تحمل وزن را داشته باشد و درعین‌حال از پایداری کافی برای تغییر شکل در زمان عبور از دست‌اندازها و ناهمواری‌ها سود ببرد.

هانکوک با لاستیک بدون باد مشکل پنچری را حل کرد

به همین منظور هانکوک نگاهی به ساختار سلول ارگانیسم‌های زنده داشته و از آن‌ها الهام گرفته است. ساختار پره به لاستیک اجازه می‌دهد تا نه فقط به سمت جلو بلکه در هر دو جهت حرکت کند. این نوع طراحی کاربردی خواهد بود زیرا هانکوک لاستیک جدید خود را روی ماژول پلاگ اند درایو هیوندای به نمایش گذاشته است. این ماژول برای حمل‌ونقل اشیا طراحی شده و خبر مربوط به رونمایی آن توسط هیوندای نیز در پدال منتشر شده است. دانگ جین هیون مدیر آزمایشگاه رباتیک گروه هیوندای موتور می‌گوید.

به همین خاطر لاستیک معرفی شده توسط هانکوک فقط ۴۰۰ میلی‌متر قطر و ۱۰۵ میلی‌متر پهنا دارد. این لاستیک بدون باد یک گزینه عالی برای کاربری‌هایی همچون پلتفرم پلاگ اند درایو هیوندای است زیرا مالکان مجبور نیستند به‌صورت منظم باد لاستیک را تنظیم کنند. همین هزینه‌های پایین نگهداری لاستیک‌های بدون باد باعث شده گزینه‌ای ایده آل برای خودروهای خودران هم باشد. همچنین مزیت‌های ایمنی نیز وجود دارد زیرا ریسک ترکیدن لاستیک وجود ندارد. هانکوک می‌گوید از سال ۲۰۱۰ تاکنون به دنبال توسعه این تکنولوژی بوده و به تحقیق و بهبود این نوع لاستیک ادامه خواهد داد.

46

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا