آخرین و مهمترین خبرهای اجتماعی

نگرانی برای آمار جانباختگان تصادفات؛ «رانندگان تصور نکنند حادثه برای دیگری است»/ آمار تصادفات تا امروز

سردار سید کمال هادیانفر با بیان اینکه آمار ترددهای جاده‌ای در نوروز امسال افزایش چشمگیری داشته است، گفت: آمار سامانه‌های ترددشمار در جاده‌های کشور نشان می‌دهد که از ۲۴ اسفند ماه که طرح نوروزی پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسانی در جاده‌ها آغاز شده هر روز بر تعداد سفرهای نوروزی افزوده شده است، به طوری که تنها در روز گذشته بیش از ۳۶ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شد.

وی درباره مجموع ترددهای ثبت شده در جاده‌های کشور اظهارکرد:‌ تا امروز بیش از ۱۳۰ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده که یک رکورد بالا محسوب می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه متاسفانه ۲۲۸ نفر نیز در تصادفات رانندگی این پنج روز یعنی از ۲۴ تا ۲۹ اسفندماه جان خود را از دست داده‌اند، گفت:‌ این آمار فوتی‌ها در صحنه تصادفات است. در این مدت پنج روزه سه هزار و ۹۲۲ تصادف جرحی نیز رخ داده که در جریان آن پنج هزار و ۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند. درصد قابل توجهی از این افراد دچار نقص عضو یا معلولیت شدند که تا پایان عمر درگیر عوارض آن خواهند بود.

وی با بیان اینکه آمار تصادفات بسیار نگران کننده است، گفت:‌ پلیس و دستگاه‌های امدادی و خدماتی با تمام توان پای کار آمده‌اند، اما درخواست ما از رانندگان این است که تصور نکنند حادثه برای دیگری است. رانندگی در شرایط خستگی و خواب‌ آلودگی بسیار خطرناک است، اینکه راننده‌ای کمی دیرتر به مقصد رسیده و این مدت را در حاشیه امن مسیر استراحت کند، اقدامی منطقی در برابر این احتمال است که هیچگاه به مقصد نرسد.

هادیانفر درباره علت وقوع حوادث رانندگی در این سه روز نیز گفت: بشترین علت وقوع حوادث عدم توجه به جلو است، این دلیل از خستگی رانندگی یا خوردن و آشامیدن در حین رانندگی یا کار و صحبت با تلفن همراه ناشی می‌شود. درخواست من از رانندگان این است که این موارد را جدی بگیرند. دلیل دیگر انحراف و تجاوز به چپ ناشی از عجله و شتاب در رانندگی برای سبقت غیرمجاز است. این امر هم منجر به شدیدترین و پرتلفات ترین حوادث شده است. عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و سرعت غیر مجاز هم از دیگر عوامل اصلی شکل گیری حوادث رانندگی بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا گفت:‌ ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی حتما با تخلفات حادثه‌ساز و همچنین ارتکاب همزمان دو تخلف برخورد می‌کنند. توجه و نظارت ویژه‌ای هم بر ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد و همانطور هم که قبلا اعلام کردیم، سقف سرعت مجاز خودروهای عمومی یعنی اتوبوس، کامیون، مینی‌بوس، ون و تاکسی را در جاده‌ها ۱۰ کیلومتر در ایام نوروز کاهش دادیم. اما لازم است مردم و به خصوص رانندگان بیشتر توجه کنند.

۲۳۳۲۳۳

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا