آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

نماینده مجلس: تجربه اوکراین نشان داد معامله نکردن ایران بر سر مسائل دفاعی، راهبرد درستی است

به انتشار از سایت معرفت نیوز

نماینده مجلس: تجربه اوکراین نشان داد معامله نکردن ایران بر سر مسائل دفاعی، راهبرد درستی است

فارس نوشت:نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حوادث اخیر اوکراین نشان داد که تاکید ما بر مسائل دفاعی‌مان و عدم معامله بر سر آن راهبرد درستی است و اگر این کار را می‌کردیم امروز به سرنوشت اوکراین دچار می‌شدیم.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقایع اخیر اوکراین گفت: تجربه این روزهای اوکراین نشان می‌دهد اینکه ما بر سر مسائل دفاعی‌مان معامله نمی‌کنیم راهبرد بسیار درستی است و اگر این کار را می‌کردیم امروز سرنوشت اوکراین در انتظار ما بود.

وی افزود: ما از ابتدای پیروزی انقلاب تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های خودمان را در دستورکار قرار داده‌ایم و همین مسأله اقتدار ما را به دنبال داشته است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: تکیه بر توان داخلی و قدرت برآمده از این ظرفیت اقتداری را برای ما به همراه داشته که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ابرقدرتی مثل آمریکا نتوانسته هرگز در امور داخلی ما دخالت کند.

مسئله اوکراین نشان داد که عدم معامله ایران بر سر مسائل دفاعی راهبرد درستی است

بیشتر بخوانید:

  • حمله تند عضو جبهه پایداری به توافق تیم باقری کنی در وین

  • جنگ اوکراین ، ترمز و سرعت گیر توافق وین می شود؟

بابایی خاطرنشان کرد: وقایع اوکراین نشان داد که ما هرگز نباید تخم مرغ‌هایمان را در سبد آمریکا و کشورهای غربی بریزیم؛‌ چرا که این کشورها هر چقدر هم که وعده دهند که در روز سختی به کمک کشوری می‌آیند، دروغ است و چنین کاری نمی‌کنند.

وی افزود: اوکراین هنوز عضو ناتو نشده است، طبق اساسنامه ناتو اگر به یک عضو این پیمان تجاوز شود، نیروهای نظامی ناتو باید به کمکش بیایند، اما حتی اگر اوکراین عضو ناتو هم شده بود، باز هم کشورهای عضو این پیمان تنها به اظهارنظرهای دیپلماتیک بی‌فایده اکتفا می‌کردند.

۲۱۲۱۷

محتوای منتشر شده به صورت خودکار از رسانه ی معتبر خبرگزاری خبر آنلاین جمع اوری شده است و معرفت نیوز در قبال محتوای منتشر شده هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا