پزشکی

نقش پررنگ حوزه منابع انسانی در شناسایی و تربیت مدیران شایسته آینده

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت همایش مدیران منابع انسانی وزارت بهداشت که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، حوزه منابع انسانی را حوزه‌ای متفاوت نسبت به سایر ساختارهای سازمانی عنوان کرد و گفت: آموزش و توانمندسازی کارکنان در کنار اخلاق‌مداری در چهارچوب انسانی جریانی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهروز رحیمی افزود: در مدیریت منابع انسانی نوین در سطح جهانی، مفاهیم اخلاق در مدیریت بسیار پررنگ‌تر و به مبانی اخلاق در اسلام نزدیک‌تر است.

دکتر رحیمی همچنین توجه به منابع انسانی در هر سازمان به‌خصوص در وزارت بهداشت را بسیار حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: شناسایی و رفع نیازهای پرسنلی به‌خصوص در حوزه پرداخت‌ها و رفاهیات باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از بازنگری شرایط احراز پست‌های سازمانی به نفع کارکنان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم که شرایط احراز پست‌ها را به نحوی بازنگری کنیم که برای تمامی کارکنان، شرایط احراز وجود داشته باشد تا باعث بهبود فرایندها در روند ارائه خدمت به مردم شود.

وی ضمن اشاره به اهمیت توجه به جانشین پروری و شایسته پروری در سازمان‌ها خاطرنشان کرد: رعایت تناسب، توجه به توانمندی‌های فردی و شناسایی مدیران بالقوه از شاخص‌های مهم در انتخاب مدیران شایسته آینده است که مدیران منابع انسانی نقش پررنگی در این حوزه دارند.

وی با اشاره به لزوم بهبود سبک گفتمان با کارکنان و توجه به مؤلفه‌های اخلاقی در کنار پاداش‌های مادی، تصریح کرد: قدردانی و احترام به کارکنان باعث ایجاد اعتماد به سازمان و جاری شدن سلسله اعتماد و احترام در جامعه می‌شود.

در پایان این همایش از مدیران منابع انسانی که در مولفه های سال 1401 عملکرد مناسبی داشتند، قدردانی به عمل آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا