آخرین اخبار روز استان های ایران

نرخ بیکاری البرز پس از ۱۰ سال انتظار، تک رقمی شد

نرخ بیکاری البرز پس از ۱۰ سال انتظار، تک رقمی شد

نماینده عالی دولت در استان البرز با اشاره به اینکه رنسانس اقتصادی در البرز ظرف ۳ سال برنامه ریزی زیربنایی محقق شد، گفت: با اقدامات زیرساختی و حمایت هایی که از فعالان اقتصادی در استان شد، شاهد رشد اشتغال، افزایش صادرات، افزایش تولید، کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی در استان هستیم.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «عزیزاله شهبازی» در جلسه شورای اشتغال استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)، افزود: برای نخستین بار پس از ۱۰ سال از ۱۴.۷ در سال ۹۷ به ۹.۱ در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رسید و البرز توفیق یافت که نرخ بیکاری را تک رقمی کند.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری البرز از نرخ متوسط کشور کمتر شد که این امر نتیجه مدیریت صحیح، تلاش ها، اقدامات و برنامه ریزی های بی وفقه در مجموعه استان با مدد گرفتن از توجه ملی است.

شهبازی گفت: جای خرسندی دارد که تحریم های ناجوانمردانه و شیوع بیماری عالمگیر کرونا نتوانست سد راه اراده ما در توسعه همه جانبه استان شود و با اهتمام ویژه ای توانستیم این دستاورد بزرگ را برای البرز کسب کنیم.

وی افزود: این تلاش ها و برنامه ریزی ها ادامه خواهد داشت و همچنان قدرتمند در راستای کسب رضایتمندی مردم و رشد و توسعه استان گام برمی داریم.

استاندار البرز گفت: بیمه شدگان اجباری استان بیش از ۳۱۶ هزار نفر بوده که به نسبت سال ۹۸ و ۹۹ افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: این آمار ها حاکی از این است که مولفه ها و حس گرهای اقتصادی به نحو مطلوب در این استان فعال هستند.

شهبازی گفت: بخش بزرگی از فرصت های شغلی ما در البرز را مهاجران در بر می گیرند و این استان مدام در حال ایجاد اشتغال و افزایش تولید است.

وی افزود: با رایزنی ها و اقداماتی که صورت گرفت، توانستیم تمامی شهرک های صنعتی شهرستان اشتهارد را از ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران خارج کنیم و این امر سبب شد که سرمایه گذاران و تولیدکنندگان بزرگ داخلی و خارجی فعالیت خود را با بیشترین ظرفیت آغاز کنند.

استاندار البرز گفت: همچنین شهرک صنفی شیخ آباد نیز پس از سال ها کشمکش فعال شد و به تبع آن بیش از ۲ هزار فرصت شغلی در آن احیا شد.

وی افزود: کارخانه نوآوری استان نیز فعال شد و بسیاری از استارت آپ ها و فعالان شرکت های دانش بنیان در این مکان جان تازه ای گرفتند.

شهبازی گفت: چندین واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در البرز آماده آغاز کار هستند که با فعالیت آنها صدها فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: با اقدامات زیرساختی و حمایت هایی که از فعالان اقتصادی در استان شد، شاهد رشد اشتغال، افزایش صادرات، افزایش تولید، کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت اقتصادی در استان هستیم.

46

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا