آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب/ بذرپاش: ماموریت اصلی جریان‌های سیاسی کمک به انقلاب اسلامی باشد

نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب/ بذرپاش: ماموریت اصلی جریان‌های سیاسی کمک به انقلاب اسلامی باشد

نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی امروز با حضور معاون رئیس جمهور، وزیر راه وشهرسازی و جمعی از نمایندگان مجلس و شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی برگزار شد.

نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب/ بذرپاش: ماموریت اصلی جریان‌های سیاسی کمک به انقلاب اسلامی باشد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نخستین مجمع عمومی شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی (شریان) امروز پنجشنبه (11 اسفند) در سالن همایش‌های مسجدالنبی(ص) واقع در منطقه ولنجک تهران برگزار شد.

بذرپاش: جنگ امروز به مراتب سخت‌تر از دفاع مقدس است

مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی به عنوان مهمان ویژه این نشست در سخنرانی خود با اشاره ماهیت تشکیل جریان‌ها و گروه‌های انقلابی گفت: تاسیس جریان‌هایی نظیر شریان در شرایطی که همه عوامل جهت ناامیدی مردم کار می‌کنند، همت و غیرت می‌طلبد و این جریان باید با یک نگاه رو به جلو کارها را پیش ببرد و شروع کند و مسیر پیش روی خود را هموار سازد.

وی افزود: من از شما می‌پرسم، در مسیر پیش رو چه باید کرد؟ اگر دارای مامویت مشخص و متعالی باشیم، می‌توان گفت که این مجمع ها دارای اصالت خواهند بود و مسیر مشخص می شود و راه و فعالیت ما مشخص خواهد شد. ماموریت اصلی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی مثل شما، کمک به انقلاب اسلامی است چرا که همه ما امروز صحنه را می‌بینیم و دندان‌های تیز شده دشمنان برای انقلاب اسلامی را مشاهده می‌کنیم و در حال حاضر هم جنگ تمام عیاری که در آن قرار داریم به مراتب تمام عیارتر و سخت‌تر از دفاع مقدس است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: تولید انواع شبهات در دفاع مقدس به هیچ عنوان مثل الان نبود، و به مراتب جنگ امروز سخت تر از آن سال‌هاست، به نظر بنده هدف اول ما باید کمک کردن به انقلاب اسلامی مظلوم باشد و هرکسی هرجا که می‌تواند باید کمک‌حال انقلاب باشد.

بذرپاش افزود: یکی از کارهایی که چنین جمع هایی می‌توانند انجام دهند و به انقلاب اسلامی کمک کنند، شناسایی نظام مسائلی است که کشور با آن دست به گریبان است، و یکی از کارهای مهم این جریان سیاسی که امروز در اینجا شکل گرفته، همین موضوع است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه فرزندان انقلاب نباید کنار بکشند و فقط منتظر پاسخگویی مسئولین باشند، گفت: اگر می‌خواهید مجموعه متمایزی به نسبت سایر مجموعه‌های سیاسی که در سالیان اخیر آمدند و رفتند باشید، باید از تجربه گذشته درس بگیرید و بر نقاط مثبت متمرکز شوید و از اشتباهات و تجربیات غلط گذشته هم درس بگیرید و آن‌ها را جبران کنید.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی دیگر از مباحثی که به نظرم به درستی به آن پرداخته نشده بحث جهاد تبیین است و دقیقا این جریان و این شبکه می‌تواند در گفتمان جهاد تبیین نقش موثری را ایفا کند و بنده به آینده شریان خوش بین هستم.

وی در پایان گفت: این نهال و این شبکه باید به درخت تنومندی تبدیل شود و در ادامه مسیر باید با ایده و راهکارهای مختلف به یاری ولی فقیه و انقلاب اسلامی کمک کند و یکی از نکاتی که در این موضوع و محقق شدن آن تاثیرگذار است، شبکه شدن و اتحاد دلسوزان و حامیان انقلاب اسلامی است که اتفاقاً باعث دلگرمی وانگیزه برای حرکت وناامیدی بدخواهان هم خواهد شد و به نظر بنده جمع شدن نیروهای انقلابی با ماموریت متعالی آن که نصر انقلاب اسلامی است، ستودنی و از مقدس‌ترین کارهاست.

قاضی‌زاده هاشمی: نقش جریان سلطه در مشکلات امروز جامعه بسیار پر رنگ است

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان مهمان ویژه این نشست در سخنرانی خود با اشاره بر مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد، گفت: نقش جریان سلطه و نقش دستگاه‌های امنیتی خارجی در مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد بسیار پررنگ است و دشمن همه توان خود را برای ایجاد آشوب در ایران به میدان آورده و شبانه روز مشغول فعالیت در این حوزه است.

وی افزود: فتنه اخیری که در ایران رخ داد، یک فتنه ایدئولوژیک بود که می‌خواست باورهای فرهنگی و اعتقدادت مردم را از بین ببرد و طراحی های مختلفی برای آن انجام شده بود، به عنوان مثال جریان سلطه از سال‌ها قبل طرحی به اسم لانه زنبور را پیاده کردند و می‌خواستند جنگ و درگیری را در خاورمیانه بوجود بیاورند که با حضور ایران قدرتمند شکست خوردند و در حال حاضر در طراحی جدید خود رو به پروژه ققنوس آورده‌اند و دیدیم که در این پروژه هم در تقابل با مردم ایران شکست خوردند.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اندیشکده‌های غربی بعد از ناکامی جریان سلطه در سال‌های پس از انقلاب و شکست در جنگ سخت و دفاع مقدس در سال‌های پس از جنگ، طراحی جدیدی را رقم زدند و اصطلاحاً وارد مرحله جنگ نرم شدند و در چند مرحله این طراحی خود را پیاده کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه گفت: مولفه اول جریان سلطه که در اندیشکده ها به روی آن تمرکز شده بود؛ کار بر روی مراجع اجتماعی، مدیران سیاسی، ورزشکاران و سلبریتی ها بود که نمونه بارز این موضوع را در اتفاقات اخیر مشاهده کردیم، مولفه دوم ؛ تغییر ذائقع مردم به سمت رفاه طلبی بود، که این اتفاق در طی سال‌های مختلف در حال اجرا بود و این جریان سعی کرد مردم با ذائقه های رفاه طلبی عجین بشوند و به همین طریق برنامه بعدی خودشان که تحریم اقتصادی بود را پیش ببرند و به نظام اسلامی و اعتماد عمومی ضربه بزنند.

قاضی زاده هاشمی در پایان گفت: جریان سلطه به خوبی می‌داند، جریان برانداز، با یک‌دیگر مبانی مشترک و وحدت گفتمانی ندارند و هیچ کدام‌شان حاضر نیست که از منافع سیاسی خود کوتاه بیاید و هیچ چهره کاریزماتیکی و رهبری هم بین شان وجود ندارد، اما با این وجود می‌بینیم که چه طور علیه ایران به صورت شبانه روزی مشغلول فعالیت هستند و ما اگر در جریان‌های انقلابی این موضوع را نبینیم و این گونه مسائل را به خوبی تحلیل نکنیم در تحلیل و قضاوت خود در رابطه با عملکرد دولت دچار غلط خواهیم شد.

اسکندری: سال ۱۴۰۲ سال توفیقات بزرگ اقتصادی و کاهش فشارهای معیشتی بر مردم است

انقلاب ما جوان است و باید به منظور تقویت سرمایه های اجتماعی نظام بین رویش های فرهیخته و انقلابی با گرایش های سیاسی و اجتماعی مختلف شبکه سازی کرد.

اسکندری با بیان اینکه امروز مهمترین نیاز کشور ایجاد همدلی بین آحاد مردم و تقویت امید به آینده در جوانان است، گفت: امروز دولت انقلابی تمام همت خود را جهت رفع مشکلات مردم به کار گرفته است و همه نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی باید از دولت حمایت کنند و انتقادات سازنده را نیز مطرح نمایند.

عضو هیات موسس شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی با اشاره به سرمایه گذاری های سنگین خارجی، افزایش فروش نفت و بودجه متناسب دولت گفت: سال ۱۴۰۲ سال توفیقات بزرگ اقتصادی کشور و کاهش مشکلات معیشتی مردم است.

وی در ادامه با قرائت مرامنامه شبکه راهبردی یاران انقلاب اسلامی پرداخت که به تصویب اعضای اولین مجمع عمومی شریان رسید.

نبویان: فرماندهی اغتشاشات و اتفاقات اخیر در خارج کشور بود

حجت الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به سخنرانی پرداخت و گفت: در اغتشاشات و اتفاقات اخیری که در کشور رخ داد فرماندهی اصلی آن به دست اینترنشنال و من‌وتو بود و به وضوح می‌توان گفت که اغتشاشات اخیر کشور منشأ خارجی داشته است و نیاز به اثبات ندارد.

نبویان خاطرنشان کرد: مشکل اصل ضد انقلاب، اسلام و قرآن هست و آن ها با اصل دین و ذهب و اسلام و قرآن مشکل دارند، و ما می‌بینیم که اینترنشنال که آبشخور آن عربستان سعودی است از آتش زدن قرآن حمایت می‌کند و دلیل آن هم این است که اسلام آن‌ها یک اسلام آمریکایی است و دلیلی برای مخالفت با آن نمی بینند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما در یک جنگ تمام عیار و یک تحریم گسترده از طرف آمریکا حضور داریم و باید این مسائل را به وضوح برای مردم روشن کنیم و دست به دست دهیم که مثل رخدادهای گذشته‌ انقلاب اسلامی دوباره آمریکا و نظام کفر را شکست دهیم.

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا