خرید بک لینک

نحوه تغییر نوشته به برگه (و بالعکس) در وردپرس

وردپرس تنظیمات سایت را بسیار آسان کرده است. با این حال گاهی اوقات ایجاد تغییرات برای بدست آوردن نتیجه دلخواه به آسانی میسر نیست. برای مثال اگر می خواهید یک نوشته را به یک برگه تغییر دهید می تواند چالش برانگیز باشد. به طور پیش فرض وردپرس به شما اجازه نمی دهد تا زمانی که نوشته یا برگه قبلا منتشر شده است نوع نوشته را تغییر دهید. خوشبختانه یک افزونه فوق العاده ساده وجود دارد که به شما این امکان را می دهد یک نوشته را به یک برگه یا برعکس آن تغییر دهد. به خواندن ادامه دهید تا تفاوت یک پست نوشته را با یک برگه بدانید، با چه افزونه ای باید آن را تغییر دهید و چرا نیاز خواهید داشت یک نوشته را به یک برگه تغییر دهید.

برای دانلود فایل PDF کلیک کنید.

تفاوت نوشته و برگه در وردپرس چیست؟

به زبان ساده، یک تفاوت عمده بین نوشته ها و برگه ها در وردپرس وجود دارد. نوشته ها دارای یک مهر زمانی هستند که نشان دهنده سطح خاصی از به موقع بودن اطلاعات ارائه شده است. آن ها به ترتیب زمانی معکوس در برگه اصلی و همه صفحات آرشیو شما فهرست می شود. مگر اینکه کاری برای تغییر ترتیب آنها انجام دهید. برگه ها ایستا و فاقد مهر زمانی هستند و در تئوری، برای همیشه مرتبط با بازدیدکنندگان شما باقی می مانند. یکی دیگر از تفاوت های مهم این است که نوشته ها را می توان دسته بندی و برچسب گذاری کرد اما برگه ها این قابلیت را ندارند. با این حال می توانید آنها در زیر برگه های دیگر قرار دهید. به طور سنتی اگر از وردپرس برای ایجاد وبلاگ استفاده می کنید، بیشتر محتوا شما به صورت نوشته ایجاد می شود و برگه های بسیار کمتری خواهید داشت.

چه زمانی باید یک پست نوشته وردپرس را به یک برگه تغییر دهید؟

اغلب، شما به برگه های خود در منو یا پاورقی خود پیوند می دهید. عمل شما به این معناست که تا آنجا که سلسله مراتب سایت شما پیش می رود، آن صفحات نسبتا بالا هستند و قدرت زیادی دارند. موتورهای جست‌وجو در تشخیص اهمیت انها در ارتباط با نوشته های سایت شما خوب هستند. می دانید چه چیز دیگری باید در سلسله مراتب وب سایت شما بالا باشد؟ محتوای سنگ بنا. محتوای سنگ بنا یا “محتوای شاخص” که توسط برایان کلارک در مقاله ای در سال 2007 برای Copyblogger ابداع شد، اطلاعاتی اساسی، آموزشی و ضروری است. این نوع محتوا “گسترده” است و به عنوان یک مقدمه طولانی برای یکی از موضوعات اصلی در سایت شما عمل می کند. Joost de Valk، بنیانگذار Yoast، در این مقاله توضیح داد که چرا معتقد است محتوای سنگ بنا باید به عنوان یک برگه ایجاد شود: «به نظر من، محتوای واقعا مهم سزاوار یک برگه در ساختار سایت شما است، نه یک پست نوشته. باید به راحتی با چند کلیک به آن پیمایش کرد.” اگر این کار را درست انجام دهید، مزایای دیگری نیز برای ایجاد این محتوا به عنوان یک برگه وجود خواهد داشت.

در بیشتر موقعیت ها، برگه ها دارای مهر زمانی نیستند. این می تواند محتوا را بی زمان تر به نظر برساند، به شرطی که آن را به روز نگه دارید. همچنین، در حالی که آنها در آرشیو شما گنجانده نشده اند، صفحات برای گنجاندن در معماری ناوبری سایت شما عالی هستند و می توانند به عنوان هاب پیوند برای هر زمان که در مورد موضوعی مرتبط می نویسید، عمل کنند. اغلب، زمانی که برای اولین بار آن را ایجاد می کنید، متوجه نمی شوید که در حال ایجاد محتوای سنگ بنای آن هستید. اغلب، محتوای سنگ بنا به عنوان یک نوشته وبلاگ معمولی شروع می شود. سپس تا زمانی که مشخص شود که آن نوشته چقدر مهم شده است، آن را گسترش دهید. با استفاده از افزونه ای مانند Post Type Switcher، می توانید آن نوشته را به یک برگه تغییر دهید. این به شما امکان می دهد سلسله مراتب وب سایت خود را بهبود ببخشید و از مزایای اضافی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) که صفحات در وردپرس از آن بهره می برند استفاده کنید.

آیا برگه ها در واقع نسبت به نوشته ها برای سئو برتری دارند؟

البته مانند بسیاری از تکنیک های سئو کلاه سفید، لزوما پاسخ روشنی در مورد اینکه چه چیزی واقعا بهتر است وجود ندارند. برخی استدلال می کنند که نوشته ها دارای مزایایی هستند که وردپرس به طور خودکار یک ساختار پیوند واضح برای نوشته از طرق دسته ها، برچسب ها و آرشیوهای دیگر ایجاد می کند. همچنین نشان دادن زمان انتشار و بروزرسانی در نوشته شما می تواند مزایایی داشته باشد. اگر اخیراً آن را به ‌روزرسانی کرده ‌اید، می‌ تواند محتوای شما را به ‌ویژه تازه به نظر برساند – چیزی که به نظر می‌ رسد موتورهای جستجو مانند Google برای آن ارزش قائل هستند. برخی از وب سایت ها و وبلاگ ها زمانی که در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شوند به نظر می رسد همیشه تازه ترین مطالب را دارند. این اغلب به این دلیل است که سازندگان محتوا اطلاعات ارائه شده را مرور می‌ کنند و اندکی تغییر می ‌دهند، سپس تاریخ ایجاد محتوا را به‌ روزرسانی می ‌کنند.

روش‌های تبدیل نوشته به برگه در وردپرس

دو روش اصلی برای تبدیل یک پست به صفحه در وردپرس وجود دارد.

  1. با نصب افزونه‌ها
  2. از طریق سی پنل

بیایید هر دو روش را گام به گام بررسی کنیم.

1- یک نوشته را با افزونه ها به برگه تبدیل کنید

وردپرس به طور پیش فرض به شما اجازه نمی‌دهد که یک پست را به صفحه تبدیل کنید. اما یک افزونه برای این کار وجود دارد.

پلاگین‌ها قابلیت‌های وب سایت شما را افزایش می‌دهند و یکی از سریع‌ترین و موثرترین راه‌ها برای تبدیل یک نوشته به برگه هستند.

برای این آموزش، از Post Type Switcher استفاده خواهیم کرد. این افزونه رایگان بوده و بهترین گزینه برای تبدیل یک پست به صفحه (یا برعکس) است.

برای شروع استفاده از آن، باید آن را نصب و فعال کنید.

برای شروع استفاده از آن، باید آن را نصب و فعال کنید.

  • پلاگین را نصب کنید

برای نصب افزونه، به قسمت Plugins > Add New در داشبورد وردپرس خود بروید و “Post Type Switcher” را جستجو کنید .

هنگامی که افزونه را پیدا کردید، روی Install Now کلیک کنید و سپس آن را فعال کنید.

  • گزینه‌ها را در ویرایشگر نوشته پیکربندی کنید

پس از نصب و فعال سازی افزونه، به پست‌ها بروید و روی پستی که می‌خواهید به صفحه تبدیل شود، Edit را فشار دهید. شما به ویرایشگر پست هدایت خواهید شد.

اکنون نوار کناری سمت راست را کلیک کنید و گزینه Post Type را مشاهده خواهید کرد. از آن‌جایی که این یک پست است، به عنوان پست نمایش داده می‌شود‌، اما اگر روی آن کلیک کنید، گزینه‌های مختلفی برای تغییر نوع پست مشاهده خواهید کرد. می‌توانید پست را به صفحه یا محصول تبدیل کنید.

حال یک پنجره ظاهر می‌شود و برای تأیید اینکه می‌خواهید پست را به صفحه تبدیل کنید، باید Yes را فشار دهید. سپس، قبل از اینکه پست را به صفحه تغییر دهید، تمام تغییرات مورد نیاز را در پست ایجاد کنید و پست را به روزرسانی کنید.

خودشه! شما یک پست وردپرس را به یک صفحه تبدیل کردید.

2- یک پست را با سی پنل به صفحه تبدیل کنید

در حالی که استفاده از افزونه‌ها راهی آسان و سریع برای تبدیل یک پست به صفحه است، می‌توانید این کار را از طریق cPanel نیز انجام دهید‌. اگر نمی‌خواهید افزونه‌ها را در سایت خود نصب کنید، این یک جایگزین عالی است. این روش نیاز به ویرایش برخی از فایل‌ها دارد و با وجود اینکه بسیار ساده است، توصیه می‌شود دانش برنامه نویسی اولیه را داشته باشید.

اکثر وب سایت‌های وردپرسی از هاست اشتراکی استفاده می‌کنند و به سی پنل دسترسی دارند. این به شما امکان می‌دهد از گزینه‌های مدیریت از طریق پلتفرم میزبانی خود استفاده کنید و به فایل‌های پایگاه داده نیز دسترسی داشته باشید.

از آنجایی که برخی از اطلاعات را در پایگاه داده اصلاح می‌کنیم، قبل از شروع، توصیه می‌کنیم بکاپ بگیرید.

  • phpMyAdmin را باز کنید

برای شروع فرآیند، وارد cPanel خود شوید وphpMyAdmin را باز کنید.(رفتن به سایت رسمی پنل و ورود با استفاده از حساب کاربری شما)

پس از ورود به داشبورد cPanel خود، بخش Databases را پیدا کرده و روی phpMyAdmin کلیک کنید.

شما به صفحه phpMyAdmin هدایت می‌شوید که در آنجا می‌توانید به پایگاه داده وب سایت خود دسترسی داشته باشید.

  • به پایگاه داده وبسایت خود برای پست‌ها دسترسی پیدا کنید

در آن‌جا تعدادی پایگاه داده در سمت چپ داشبورد خواهید دید. پایگاه داده وب سایت خاصی را که استفاده می‌کنید، پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. پس از باز کردن آن، لیستی از جداول پایگاه داده را مشاهده خواهید کرد. تمام اطلاعات مورد نیاز برای وب سایت شما در این جداول ذخیره می‌شود، پس مراقب باشید.

از آن‌جایی که ما یک پست را ویرایش خواهیم کرد، جداول پست را پیدا کنید. آن‌ها معمولا ‘ wp_posts ‘ نامیده می‌شوند ، اما نام آن‌ها ممکن است متفاوت باشد. وقتی جدول پست را پیدا کردید، آن را باز کنید.

اگر جدول را پیدا نکردید، می‌توانید آن را با استفاده از فیلترها جستجو کنید.

  • پست خود را در phpMyAdmin پیدا کنید

پس از باز کردن جدول پست، می‌توانید تمام پست‌های وب سایت خود را مشاهده کنید. شما باید پستی را که می‌خواهید به صفحه تبدیل کنید پیدا کنید.

اگر پست‌های زیادی دارید، پیدا کردن یک پست خاص با پیمایش بسیار دشوار است، بنابراین می‌توانید ازSQL برای یافتن آسان آن استفاده کنید. قبل از انجام این کار، به شناسه پست نیاز دارید.

برای پیدا کردن شناسه پست، به تب Posts در داشبورد وردپرس خود بروید و پستی را که می‌خواهید ویرایش کنید پیدا کنید. سپس، ماوس خود را روی دکمه ویرایش قرار دهید و URL ویرایشگر پست را در گوشه سمت چپ پایین مرورگر مشاهده خواهید کرد. همانطور که در زیر نشان داده شده است ، در این URL، شناسه پست بعد از ویژگی “post=” را نیز خواهید دید.

شماره بعد از ویژگی “post=” شناسه پست شما است. شناسه را یادداشت کنید و آن را در مکانی مناسب قرار دهید زیرا برای یافتن پست خود در phpMyAdmin به آن نیاز دارید.

اکنون به جدول پست در داشبورد phpMyAdmin خود برگردید و روی تب SQL کلیک کنید.

یک پرس‌وجوی پیش‌فرض در این برگه وجود خواهد داشت که تمام محتوای جدول را نشان می‌دهد، بنابراین فقط آن را با عبارت زیر جایگزین کنید:

SELECT * FROM ‘[post table name]’ WHERE ‘ID’ = [post ID]

با این کار، ما همه اطلاعات را از شناسه پست‌های خاص در آن جدول بازیابی می‌کنیم. همانطور که قبلاً دیدیم، نام جدول پست ما wp_post و شناسه پست 981 است، بنابراین درخواست ما این خواهد بود:

SELECT * FROM ‘wp_posts’ WHERE ‘ID’ = 981

به سادگی نام جدول پست مربوطه و شناسه پست مربوطه را از پایگاه داده وب سایت خود برای تکمیل پرس و جو اضافه کنید.

  • نوع پست را ویرایش کنید

هنگامی که پست را پیدا کردید، ویرایش را بزنید.

به پایین اسکرول کنید تا گزینه post_type را پیدا کنید. خواهید دید که آن به عنوان “post” تنظیم شده است. آن را به “page” تغییر دهید و روی Go کلیک کنید.

این نوع روش، نوشته را به برگه تغییر می‌دهد.

خودشه! شما یک پست وردپرس را به یک صفحه تبدیل کردید. با رفتن به تب Pages در داشبورد وردپرس خود می‌توانید این تغییر را مشاهده کنید.

  • پست‌ها را به صورت انبوه به صفحات تبدیل کنید

آموزش بالا به شما نشان می‌دهد که چگونه به راحتی یک پست را به یک صفحه تغییر دهید، اما همچنین می‌توانید با استفاده از SQL در cPanel آن‌ها را به صورت انبوه تبدیل کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراحل بالا را دنبال کنید تا زمانی که به تب SQL در داشبورد phpMyAdmin بروید. پس از آن، به جای افزودن SQL برای جستجوی پست خود، می‌توانید SQL زیر را اضافه کنید:

این پرس و جو تمام نوشته‌هایی که عنوان پست دارند را به صفحه تغییر می‌دهد.

UPDATE ‘wp_posts’ SET ‘post_type’=’page’ WHERE ‘post_type’=’post’

اگر می‌خواهید برخی از پست‌ها را به صورت انبوه مشاهده کنید که در همان دسته هستند، می‌توانید با استفاده از این روش این کار را انجام دهید:

SELECT * FROM `wp_posts` WHERE `post_type`=’post’ AND `post_status`=’draft’

به خاطر داشته باشید که باید نوع پست را برای هر پست یکی یکی ویرایش کنید تا آن‌ها را به صفحه تبدیل کنید.

حرف آخر

اگر به دنبال یک راه بسیار ساده برای تغییر یک نوشته به یک برگه (یا هر نوع نوشته دیگری) هستید، شما آن را دارید. چه بخواهید نوع نوشته را تغییر دهید زیرا محتوا را به‌ عنوان نوع اشتباه ایجاد کرده‌اید یا می‌ خواهید یک نوشته را به وضعیت سنگ بنای خود ارتقا دهید، افزونه Post Type Switcher یک راه حل ساده است. آیا تا به حال نیاز به تغییر یک نوشته وردپرس به یک برگه یا بالعکس داشته اید؟ دلیل خود را برای تغییر و نحوه انجام آن در قسمت نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید:

بهترین افزونه‌های وردپرس

۵ ضعف امنیتی رایج در وردپرس

The post نحوه تغییر نوشته به برگه (و بالعکس) در وردپرس appeared first on راش‌وب.

منبع : راش وب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا