آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

نباید عکس‌العمل تندی نشان دهیم

 نباید عکس‌العمل تندی نشان دهیم

فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه ایران چه واکنشی باید نسبت به مصوبه اروپا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران داشته باشد، گفت: عکس‌العمل ایران بسیار مهم است. ما نباید وارد این بازی شویم؛ نباید بگذاریم این اجماع ‌سازی جهانی شکل گیرد و نباید عکس‌العمل تندی نشان دهیم.

ناصر ایمانی در همین ارتباط به «خبرآنلاین» اظهار کرد: آیا عکس‌العمل ما باید دیپلماتیک باشد و باید سفیرهایمان را از آن کشور فرا بخوانیم؟ یا روابط خودمان را با آن کشور در سطح کاردار پایین بیاوریم؟ یا ما هم بخشی از نیروهای نظامی آن‌ها را تحریم کنیم؟ یا بخشی از مقامات آن‌ها را تحریم کنیم؟ هرچند که تحریم کردن ما یا تحریم کردن آن‌ها ارزش عملیاتی ندارد و این‌ها فقط ژست‌های سیاسی است که می‌گیرند.

وی ادامه داد: به نظر من تحریم نیروهای نظامی آن کشورها کار صحیحی به نظر نمی‌آید، اگرچه همانطور که عرض کردم هیچ کدام از این تحریم‌ها (نه تحریم آن‌ها و نه تحریم ما) ارزش عملیاتی ندارد و هیچ اتفاقی در صحنه عمل نمی‌افتد، آن‌ها فقط دنبال ایجاد نوعی اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی هستند و این کارها را مرحله به مرحله انجام می‌دهند و بهانه‌شان هم این اعتراضات ۳ الی ۴ ماه گذشته بود که آسیب جدی به اعتبار بین المللی کشور وارد کرد و آنها هم با همین هدف این اعتراضات را پوشش دادند و حمایت‌های سیاسی کردند، هنوز هم می‌کنند.

ایمانی تصریح کرد: تصور کنید چند روز آینده انگلستان رسما این اتفاق را تصویب کرد، آن وقت ما چه باید بکنیم؟ آیا ما هم باید ارتش انگلستان یا بخشی از ارتش انگلستان را گروه تروریستی بنامیم؟ یا عکس العمل ما چه باید باشد؟ این یک سؤال خوب تحقیقاتی است. من فکر می‌کنم یکی دو کشور اروپایی مانند انگلستان این کار را خواهند کرد و هیچ دلیل منطقی هم برای آن ندارند که ارائه کنند که آیا سپاه پاسداران کار خاصی در ماه‌های گذشته کرده یا عملیاتی علیه نیروهای انگلستان داشته و ..، ولی از فردای آن روز اتفاق خاصی برای سپاه نمی‌افتد و این فقط به نوعی ژست گرفتن سیاسی و برای تحت فشار گذاشتن جمهوری اسلامی است. حضور ایران در منطقه به همان میزانی که بوده باقی می‌ماند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ایران باید با سعه صدر نسبت به این موضوع برخورد کند، گفت: این‌ها دنبال اجماع‌سازی جهانی هستند و نباید اجازه دهیم که بازی‌شان را تکمیل کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا