آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

ناامنی در هر کجای عراق، ناامنی در ایران است

ناامنی در هر کجای عراق، ناامنی در ایران است

رئیسی در نشست خبری با رئیس جمهور عراق گفت: تفاهم امینتی بین دو کشور برقرار شده است و کوچکترین ناامنی در هر کجای کشور عراق ناامنی ایران محسوب می‌شود.

به گزارش فارس، ابراهیم رئیسی در نشست خبری با عبداللطیف رشید، رئیس‌جمهور عراق که دیروز شنبه (9 اردیبهشت) وارد تهران شد، افزود: روابط بین دو کشور مثل روابط معمول بین کشورها نیست و جنبه راهبردی دارد.

وی تاکید کرد: سطح روابط تجاری و اقتصادی بیش از ده میلیارد دلار است اما حتما می‌تواند به سطح بالاتری برسد و اراده دو کشور نیز بالابردن حجم مناسبات اقتصادی است.

رئیسی اظهار داشت: روابط بین دو کشور در حوزه مسایل زیر ساختی آب، برق، گاز و انرژی ادامه پیدا می‌کنند به نحوی که بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود نیازها کاملا مرتفع شود.

عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق نیز گفت: در ابتدا تشکر می‌کنم از جنابعالی به خاطر دعوت کریمانه‌اتان برای حضور در ایران و مایلم تاکید کنم بر اینکه هدف از این سفر تاکید بر روابط تاریخی محکم دو کشور است. وی افزود: روابط میان دو کشور به ارتباط میان نهادهای دولتی محدود نمی‌شود بلکه در تمامی زمینه‌ها جریان دارد؛ چراکه تاریخ مشترکی داریم، شاهد اقوام و نژادهای مختلفی در دو کشور هستیم بنابراین مثل روز روشن است روابط میان دو کشور روابط ثابت، محکم و غیر قابل تغییری است.

رئیس جمهور عراق تصریح کرد: ملت عراق معروف است به اینکه وفادار است و کمک ایران را فراموش نخواهد کرد. ایران در زمانی که دچار ظلم از سوی نظام سابق بودیم به ما کمک کرد و درهای خودش را به سوی تمام اقوام عراقی در آن زمان گشود؛ این کار را برای این انجام تا اپوزوسیون عراق از ظلم رژیم سابق نجات پیدا کند.

وی ضمن تاکید بر تامین حق آبه عراق افزود: باید اهمیت زیادی به مبارزه با مواد مخدر اختصاص دهیم چرا که این مسأله بلای جان ملت هاست. همینطور مهم است که نهاد های دو کشور تبادل اطلاعات برای بهبود زیر ساخت های ایران و عراق داشته باشند و در نشستی که با سران ایرانی داشتم به جزییات موضوعاتی که باید حل شوند پرداختیم. تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا به نتایج خوبی برسیم.

رئیس جمهور عراق در مورد امنیت منطقه باید گفت: باعث خرسندی بنده است که بهبود روابط ایران و عربستان را تبریک عرض کنم. اعتقاد داریم این گام در بهبود روابط میان دو کشور موجب تثبیت امنیت خواهد شد. این مسأله به امنیت منطقه و ملت‌های منطقه کمک خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا