آخرین اخبار روز استان های ایران

ناآگاهی و سردرگمی والدین در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی در مدارس یزد

ناآگاهی و سردرگمی والدین در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی در مدارس یزد

دادستان مرکز استان با اشاره به ناآگاهی و سردرگمی والدین در مقابله با آسیب های اجتماعی گفت: افزایش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ محمد رضا حدادزاده در نشست تخصصی پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوجوانان گفت: نمی توان در استان‌ نسبت به برخی مسائل و آسیب های اجتماعی بی تفاوت بود.

وی آموزش را رکن اصلی رشد و تعالی فرد و جامعه دانست و افزود: متاسفانه نسبت به بحث آموزش نحوه مواجهه با آسیب های اجتماعی از خودکشی گرفته تا انحرافات جنسی، سهل انگاری های بسیاری صورت می گیرد.

حدادزاده با اشاره به رشد آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان گفت: ایجاد مرکزی ویژه دانش آموزان با هدف ارائه مشاوره در حوزه های مختلف جهت کاهش آسیب ها در بین آنان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برخی آسیب ها در بین دانش آموزان مخفی است و در آمارهای رسمی نمی آید و سازوکاری برای دانش آموزان، والدین و حتی مدارس برای برخورد و حل آن وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان افزود: در بعضی از حوزه ها باید از ظرفیت مجموعه های مردم نهاد و دغدغه مندان استفاده شود.

وی گفت: فعالین فرهنگی و مذهبی باید با ظرافت ها و شناخت ظرفیت های رسانه ای در فضای مجازی هوشمندانه خوراک جذاب و اثرگذار تولید و ارائه کنند.

حدادزاده بر لزوم توجه به بحث توانمندسازی دانش آموزان و خانواده های آن ها تاکید کرد و افزود: در این خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت محلات باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

حدادزاده اظهار داشت: راه اندازی مرکز ویژه رسیدگی به آسیب های دانش آموزان با هدف مشاوره و حمایت و با حضور یک قاضی، یک مشاور، نماینده انجمن اولیاء و مربیان و … باید در دستور کار آموزش و پورش استان قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان تصریح کرد: تولید محتوا و پشتیبانی رسانه ای از دیگر مباحثی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و دادگستری استان آمادگی کامل را در این حوزه جهت بهره گیری فعلان و دغدغه مندان این حوزه از پرونده ها به عنوان منابع دست اول و مستند بر واقعیت دارد.

حدادزاده در پایان اضافه کرد: دادستانی در این حوزه ها جهت الزام سایر نهادهایی که باید فعالانه در میدان حضور پیدا کنند آمادگی کامل دارد.

شایان ذکر است این نشست با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان، رئیس شورای اسلامی شهر یزد، معاون دادستان مرکز استان برگزار شد.

48

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا