آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

موضوع هسته‌ای نباید در اختیار جناح‌ها قرار بگیرد

 موضوع هسته‌ای نباید در اختیار جناح‌ها قرار بگیرد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه موضوع هسته‌ای ما هم سیاسی شده و ابزاری برای فشار از طرف غربی مطرح و در داخل هم ابزاری در دست جناح‌ها شده است، تصریح کرد: موضوع هسته‌ای در داخل مظلوم واقع شده است که نباید در اختیار جناح‌ها قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا، بهروز کمالوندی در برنامه راه گفت‌وگو به منظور واکاوی آخرین توافقات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، با بیان اینکه در داخل باید به موضوع هسته‌ای، ملی نگاه کرده و با هم حرف بزنیم، خاطرنشان کرد: باید ملی فکر کنیم. حالا در تاکتیک می‌توان اختلاف نظر داشت. به طور صرف هم نمی‌توان دیپلماسی داشت. در قطعنامه اخیر اگر فوری عمل نمی‌کردیم به ظرفیت ۶۰ درصد نمی‌رساندیم؛ قطعنامه جدیدی صادر می‌شد.

وی با بیان اینکه موضوع هسته‌ای به اقتصاد ما گره خورده است ولی ما باید تا کجا نرمش داشته باشیم، ابراز داشت: در برجام ۱۵ گزارش منتشر شد که کوچکترین تخلفی صورت نگرفت. باید دید چه کسانی مقصر بودند که این شرایط تغییر کرده است. در واقع شرایط به شکلی است که این صنعت در حال میوه دادن است و در حوزه‌های مختلف شروع به میوه دادن است و دشمن هم در حال تلاش است که این درخت از ریشه بکند و خیال خودش را راحت کند.

به گفته کمالوندی، اگر می‌خواهیم سهم داشته باشیم با هسته‌ای بودن یک قدرت داریم و اگر نباشد قدرت به یک شکل دیگر خواهد بود. اشتباهی که ما کردیم این بود که کمتر سراغ حوزه‌هایی رفتیم که با مردم سر و کار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا