رپورتاژ

مناطق دیدنی فرانسه

فرانسه یکی از زیباترین کشورهای گردشگری جهان شناخته می‌شود. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و پس از آلمان، دومین کشور پر جمعیت اروپایی محسوب می‌شود. کشور فرانسه با سواحل خیره‌کننده در جنوب، مکان‌های مناسب کوهنوردی و اسکی در کوه‌های آلپ و قلعه‌های افسانه‌ای در شمال، برای هر سلیقه‌ای جذابیت دارد. فرانسه همچنین چهارمین کشور دارای بیشترین میراث جهانی در یونسکو است و دارای ۴۴ مکان تاریخی است که می‌توانید در طول سفر به فرانسه از آنجا دیدن کنید. فرانسه مرتباً در لیست ۱۰ کشور برتر برای مهاجرت قرار می‌گیرد. چه در پاریس زندگی کنید و چه در شهر ساحلی و زیبای نیس، مناظر زیادی برای دیدن، کارهای زیادی برای انجام دادن و غذاها و نوشیدنی‌های لذیذی برای مصرف وجود دارد! ۷۸ درصد از مهاجران در فرانسه از زندگی خود در این کشور راضی هستند.

پاریس به عنوان پایتخت فرانسه، اصلی‌ترین شهر این کشور است که مرکز اصلی مبادلات تجاری، فرهنگی و حتی سیاسی است. پاریس که یکی از شهرستان‌های بخش ایل-دو-فرانس است، یکی از برجسته‌ترین شهرهای جهان در زمینه اقتصاد، مُد، پوشاک، اقتصاد، فرهنگ، تحصیلات، گردشگری و حتی علم است. پاریس به عنوان بزرگ‌ترین شهر اقتصادی اروپا شناخته شده و همچنین پنجمین شهر جهان، از نظر سطح تولیدات ناخالص داخلی است.

پاریس به تنهایی 25 درصد از تولیدات ناخالص کشور فرانسه را به خود اختصاص داده است. جمعیت پاریس با احتساب حومه آن، نزدیک به 12 میلیون نفر است. این شهر که یکی از پٌر جمعیت‌ترین شهرهای اروپا به شمار می‌رود، از دیرباز تاکنون مقصد توریست‌های بسیاری بوده و سالانه بیش از 45 میلیون توریست از این شهر زیبا دیدن می‌کنند. بد نیست بدانید که پاریس با دارا بودن بیش از 48 هزار درخت، سبزترین پایتخت اروپا لقب گرفته است.

لقب فرانسه کشور شش ضلعی است؛ این کشور پهناور با وسعت 550 هزار کیلومتر مربع، وسیع‌ترین کشور در اروپای غربی بوده و نزدیک به یک پنجم از مساحت اتحادیه اروپا را در اختیار دارد. این کشور از شمال شرقی، شرق و جنوب غربی، دارای مرزهای مشترک با کشورهایی نظیر بلژیک، لوکزامبورگ، ایتالیا، آلمان، اسپانیا و موناکو است.

فرانسه 22 امین کشور پُر جمعیت جهان بوده، جمعیت فرانسه در سال 2022 چیزی نزدیک به 67.8 میلیون نفر بود. 81.5 درصد از کل جمعیت کشور فرانسه در مناطق شهری سکونت داشته و میانگین سنی این مردم 42.3 سال است.

در نهایت این مقاله برای کسانی مناسب خواهد بود که قصد خرید تور فرانسه را دارند و دوست دارند که سفری عالی همراه با آگاهی را داشته باشند.

زبان و مذهب

زبان رسمی مردم فرانسه، فرانسوی است. زبان فرانسوی نوعی زبان هند و اروپایی از خانواده زبان‌های رومی بوده که امروزه به عنوان زبان اصلی بیش از 136 میلیون نفر از مردم جهان شناخته می‌شود. افزون بر فرانسه، بخش‌هایی از آفریقای شمالی و مرکزی نیز به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. چیزی نزدیک به 200 میلیون نفر در سراسر جهان، زبان فرانسوی را به عنوان زبان دوم انتخاب کرده و با آن صحبت می‌کنند.

مذهب مردم فرانسه براساس آمارمذهب کاتولیک بین 83 تا 88 درصد جمعیت، مسلمانان این کشور بین 5 تا 10 درصد جمیعت ، پروتستانها دو درصد و یهودیان یک درصد از جمعیت این کشور محسوب می شوند.

اقلیت مسلمان فرانسه بزرگترین جامعه اقلیت اروپا محسوب می شوند

آب و هوای فرانسه :به صورت کلی معتدل است و در فصل بهار هوایی خوش و مطبوع را احساس خواهیم کرد. فرانسه در این فصل سرسبز و دیدنی خواهد بود و در فصل زمستان میزان بارش برف بسیار کم است که باعث شده است آب و هوای سردی را در آن شاهد نباشیم و بیشتر آب و هوایی ملایم احساس می شود. از آنجا که این کشور وسعت زیادی دارد آن را در اروپای غربی به عنوان بزرگ ترین کشور می شناسند که همین عامل سبب شده است در بخش های متفاوت تنوع آب و هوایی را شاهد باشیم، به طور مثال اگر در یکی از شهرهای آن هوا سرد باشد ممکن است در شهر دیگر هوای گرمی را شاهد باشید.

مناطق دیدنی فرانسه

فرانسه یکی از گردشگرپذیرترین کشورهای جهان است که با معماری دیدنی، غذاهای خوشمزه، استراحتگاه‌های شیک ساحلی، قلعه‌های افسانه‌ای، کلیساهای باشکوه و روستاهای زیبا و رمانتیک‌، هر بازدیدکننده‌ای را به وجد می‌آورد از جاهای دیدنی و شگفت انگیز می‌توان به برج ایفل، موزه لوور، کاخ ورسای پاریس، کوت دازور، مون سن میشل، پروانس،شهر تاریخی کارکاسون،خیابان شانزلیزه، میدان کنکورد و… اشاره کرد

غذاهای معروف فرانسه

دلایل زیادی فرانسه را به یکی از محبوب ترین کشورهای جهان تبدیل کرده و یکی از این دلایل بدون شک غذاهای فرانسوی است. غذاها و همین طور دسرها و شیرینی های خوشمزه و معروف فرانسوی در سرتاسر دنیا شهرت و محبوبیت پیدا کرده اند و سرآشپزهای این کشور به دلیل مهارت و تبحرشان در آشپزی معروفند. فرانسه غذاهای بسیار زیادی دارد و در هر شهر و منطقه ای می توان غذاهای بسیار خوشمزه ای را پیداکرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا