رپورتاژ

معرفی تور جذاب اسپانیا

کشور اسپانیا بسیار زیبا با تاریخی کهن و قدیمی در دل اروپا است. این کشور یکی از امن‌ترین و زیباترین کشورهای جهان است،جز کشورهای پیمان شینگن نیز هست و با سکونت در آن، نه تنها میتوانید از امکانات شهرنشینی زیادی بهره مند شوید و از مزایای زندگی در یک کشور مدرن و زیبا لذت ببرید، بلکه می‌توانید به سایر کشورهای اروپای نیز رفت و آمد داشته باشید. اسپانیا ازمهاجر پذیرترین کشورهای دنیا و از بهترین کشورهای اروپایی از نظر کار،تحصیل و زندگی است.

اسپانیا یک شبه جزیره در جنوب غربی اروپا است که از شمال شرق به کشور فرانسه و کشور آندورا و از غرب با کشور پرتغال همسایه است و در سایر بخش ها  به آب می رسد. این کشور از شرق به دریایی بالئار، از جنوب به دریایی مدیترانه، از غرب وشمال غربی به اقیانوس اطلس شمالی و از شمال با خلیج باسکای در ارتباط است این کشور از طریق تنگه‌ی مهم واستراتژیک جبل الطارق با کشور مراکش مرز آبی دارد از نظر جایگاه در رده51قرار دارد.

این مقاله برای کسانی مناسب است که قصد سفر به اسپانیا و خرید تور اسپانیا را دارند. بهتر است که قبل از سفر به اسپانیا اطلاعات اولیه‌ای درباره این کشور و تاریخ آن داشته باشید.

جمعیت و دین و زبان رسمی اسپانیا

اسپانیا نزدیک به 45ملیون نفر دارد به همین دلیل این کشور سی‌امین کشور پرجمعیت جهان و چهارمین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا است.

ازلحاظ دین اسپانیا یک کشور سکولار به شمار می‌رود اما اکثر اسپانیایی‌‌ها کاتولیک هستند زبان اسپانیا زبان رسمی اسپانیایی کاستیلین است که دومین زبان پرطرفدار جهان است اما در قسمت شمال شرقی به زبان کاتالانی حرف میزنند زبان گالیسین در شمال غربی و زبان باسک در شمال این کشور رایج است.

آب وهوای اسپانیا

بیشتر مناطق اسپانیا در نواحی مرکزی وغربی و جنوب غربی دارای تغیرات دمایی بالا و باران کم و تبخیر زیاد است که متوسط بارندگی در این ناحیه حدود500میلیمتر در سال است در فصل پاییز وبهار اوج بارندگی است ولی در زمستان هوا سرد و مرطوب و بارندگی کم است نواحی رشته کوه پرینه و در شمال غربی اسپانیا دارای آب و هوایی معتدل و پربارش می‌باشد سواحل شرقی و جنوبی تا رشته کوه‌های پرینه آب و هوای مدیترانه ی دارد که در این ناحیه نسبتا باران کم می‌بارد و دمای هوا تغیرات چندانی ندارد بهترین زمان سفر به اسپانیا درفصل بهار یعنی ماه مارس تا مه یا در فصل پاییز یعنی از سپتامبر تا نوامبر است .

جاهای دیدنی اسپانیا

شکوه و عظمت کاخ‌های سلطنتی،سواحل مدیترانه‌ای زیر تابش آفتاب، نمایش‌ها، رقص‌ها وموسیقی‌‌های محلی، غذاهای لذیذ و متنوع وبازدید از کلیساهای باشکوه و دیدنی و آثار هنری جذاب، تنها گوشه کوچکی از جذابیت‌های سفر به اسپانیا است از جاهای دیدنی اسپانیا میتوان به کاخ الحمرا وباغ ژنرالیف، کلیساساگرادا فامیلیا، مسجد قرطبه، موزه پرادو، سن لورنزو ال اسکوریال، پلازا مایور و…. اشاره کرد

فرهنگ غذایی اسپانیا

غذاهای اسپانیای خوشمزه و متنوع هستند و با سلایق ایرانیان جور در می‌آیند و شامل وعده اصلی و میان وعده می‌شود. اسپانیایی‌ها در وعده روزانه خود از ماهی، سالاد، ماست، سیب زمینی، گوجه فرنگی، لوبیا، روغن زیتون، وسیر استفاده می‌کنند.از غذاهای معروف می‌توان به پاتاتاس براواس، پائلا، گازپاچو، گامباس آل اجیلو، تاپاس، تورتیلا اسپانولا، رابودتورد، هشت پای گالاسیا، کراکت، خوراک ماهی مرکب و… از غذاهای معروف اسپانیا است

هتل های اسپانیا

اسپانیا مقصدی جذاب برای تمام سلیقه‌هاست اما انتخاب یک هتل ایده آل و مناسب می تواند جذابیت سفر به این کشور را چندین برابر کند نه فقط هتل‌های اسپانیا بلکه تمام هتل های اتحادیه اروپا طبق استاندارهای هتلی این حوزه ساخته شده و در عین متنوع بودن اقامتی بی دغدغه را به میهمانان خود هدیه می‌دهنداز محبوب ترین هتل های اسپانیا میتوان به هتل مادرید اسپانیا،ویلا ماگنا، میگل آنجل هتل، ملیا آویندا، آلما هتل، کاتالونیا و… اشاره کرد

مردم اسپانیا از نظر اخلاقی مورد تائید بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا هستند، اما ایرانی ها مانند اعراب می دانند و از آنجای که اطلاع چندانی ازایران ندارند بیشتر مسلمانان عرب می‌دانند. البته زمانی که شما به عنوان یک ایرانی با آنها گفتوگو میکنید متوجه میشوید که ارزش و احترام بسیاری برای تان قائل خواهند شد با این وجود بسیاری از اسپانیایی‌ها در برخورد با ایرانی ها،تمایل به یادگیری زبان فارسی دارند و تعصبی هم نسبت به خارجی ها و ایرانی ها ندارند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا