آخرین و مهمترین اخبار سیاسی

معاون رئیس‌جمهور: اراده ایران تحکیم روابط با کشورهای حوزه آمریکای لاتین است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سیدمحمد حسینی معاون امور مجلس رئیس‌جمهور که به منظور شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید کلمبیا به این کشور سفر کرده است، در هتل محل اقامت خود در دیدار «کارلوس فرانو فرانسا» وزیر امور خارجه برزیل با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و برزیل وجود ندارد، گفت: اراده دولت جمهوری اسلامی ایران توسعه و تحکیم روابط با کشورهای حوزه آمریکای لاتین به‌ویژه برزیل است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به ضرورت توسعه همه جانبه مناسبات تهران – برزیلیا گفت: دو کشور ظرفیت های فراوانی برای توسعه روابط در بخش های قتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی دارند که می تواند در راستای منافع دو ملت فعال شود.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اشتراکات و ظرفیت های گسترده همکاری ایران و برزیل بویژه در بخش های اقتصادی و تجاری گفت: فعال کردن همه ظرفیت های مشترک همکاری به نفع منافع دو کشور و کشورهای منطقه است.

حسینی، شناسایی و فعال کردن همه زمینه های همکاری اقتصادی بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد و بر ضرورت اجرایی شدن و عملیاتی کردن توافقنامه‌های موجود میان دو کشور تأکید کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: تهران و برزیلیا با توجه به اشتراک دیدگاه‌های سیاسی می‌توانند در عرصه بین‌المللی نیز همکاری و هماهنگی‌های سازنده‌ای به نفع صلح و امنیت پایدار در مناطق مختلف جهان داشته باشند.

«کارلس آلبرتو فرانکو فرانسا» وزیر امور خارجه برزیل نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و سازنده دو کشور گفت: مصمم هستیم سطح روابط و مناسبات خود را در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران توسعه دهیم.

بر همین اساس، حضور در مراسم تحلیف «گوستاوو پترو»رئیس‌جمهور جدید کلمبیا و ابلاغ سلام گرم و صمیمی آیت‌الله رئیسی و تاکید بر توسعه همه جانبه روابط دو کشور، دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه این کشور و شماری از مقامات ارشد کلمبیا،‌ دیدار و مذاکره با برخی از سران و مقامات عالیرتبه شرکت‌کننده در مراسم تحلیف و دیدار با ایرانیان مقیم کلمبیا و حضور در مراسم شب عاشورای مرکز اسلامی از جمله برنامه‌های حسینی در سفر به کلمبیا است.

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور منتخب کلمبیا نخستین رئیس دولت این کشور است که منتقد سیاست‌های آمریکا است.

کلمبیا طی سال‌های گذشته اهرم اعمال فشارهای آمریکا علیه دولت «نیکولاس مادورو» در ونزوئلا و اعمالی سیاست‌های لیبرالی در منطقه آمریکای لاتین بوده است.

رئیس‌جمهوری منتخب کلمبیا سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ۹۸) در واکنش به انتشار خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در صفحه توئیترش نوشته بود: «سلیمانی معمار غلبه بر بنیادگرایان فاشیست داعش در عراق بود، با کردها و سوری‌های عرب علیه دشمن بزرگ دموکراسی به پیروزی دست یافتند، اما آمریکا مزد او را با ترور داد. آمریکا همیشه بدترین‌ها را در خاورمیانه تقویت می‌کند.»

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا